• Lindsey77

BIM juli 2018

Ettlitetsyskon skrev 2018-06-14 20:38:42 följande:

Efter fem dagar med stark positivt på ägglossningstestet så tog jag ett graviditetstest. Det visade POSITIVT 2-3 veckor. Jag hade mens för 1 1/2 vecka sedan men bm trodde att det kunde ha varit en blödning när ägget fick fäste. Jag är dock inte helt övertygad än. Missfall trodde jag men bm så att graviditetstestet inte skulle ha visat något nu i sånna fall. Inskrivning och nytt test nästa vecka för att utesluta att det var missfall.

Ett stort grattis!!
  • Lindsey77

Jag fick tyvärr mitt fjärde missfall förra cykeln. Jag tror att jag är överfertil; blir befruktad varje gång trots att ägget inte är befruktningsdugligt. Har blivit gravid fyra ggr sen i dec (nu tre cyklar i rad). Får alltid missfall i vecka 4+3.

Nya tag... förra gången fick jag ÄL på dag 39 (!). Nu är jag på dag 15 bara och får detta resultat på ÄL test. Tolkar ni detta som positivt? Ser tyvärr att teststrecket är liiiiite starkare? Kanske? Vad tycker ni?
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-17 15:35:28 följande:

Har varit med om samma, nu, sedan november, de är så trist, har du koll på dina värden? Tsh bland annat?

Mina var förhöjda visade det sig och de är troligtvis därför jag varit med om alla mina mf.

Nä, det blir ingen sladdis om det inte funkar. Vi har redan fyra barn och nöjer oss med dem. :) Ngt fel är det säkert, men tänker aldrig skydda mig mer, blir det så blir det.
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-17 15:36:23 följande:

Skulle tolka testet som positivt :)

Du har så rätt så, tydligare än så här kam det inte bli. :) Testade precis med dessa test:

• Lindsey77
    MaalinJ skrev 2018-06-17 22:19:12 följande:

Jag tror du ska tolka det som positivt. Jag får sällan starkare sträck än så där när jag har testat :)

Det var positivt, tog ett digitalt test på eftermiddagen igår som visade glad fast gubbe. :)
  • Lindsey77
    johannastroberg skrev 2018-06-17 21:31:39 följande:

Alltså jag fattar inte... Jag får ALDRIG pos på ältest trots att jag har konstaterad äl hos gyn. Strecken blir aldrig lika starka utan snarare till 90%... Även de ggr/månader jag faktiskt blivit gravid. Dom blir näääästan lika starka under en dag sen blir dom svagare igen. Kan det helt enkelt vara så att jag missar toppen? För äl har jag.

Du kanske har en supersnabb höjning? Eller har du provat digitalt eller provat olika tester?
  • Lindsey77
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-19 00:29:54 följande:

Menade såklart lör, sön, mån...

Nja, den gissar mest. Speciellt på mig som har oregelbunden cykel. Dock är den bra, eftersom man kan fylla i ex om man har positivt ältest, och så får man en bra överblick.

Vi har mys dagen före ÄL, äldagen, samt dagen efter. Alltså tre dagar i rad. :)
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-20 06:07:53 följande:

Nä så är de ju, tänker mer att har du problem med sköldkörteln kan de vara bra att veta över låg, då det kan påverka ditt mående med, knte bara för att ska ffa barn :)

Vad härligt att äl har varit nu, längtar efter min nu

Ibland gör man lite oplanerade saker. Jag fick nys om Werlabs i söndags, beställde tester på nätet, tog promenad via vårdcentralen igår och tog prov. Impulsivt och oplanerat. :) Fsh, sköldkörtelprov, progesteoron, testeoron samt östrogenprov blev det. Jag som inte tänkt detta alls, men kan nu få ett hum om mina hormoner. Kunde helt enkelt inte låta bli. :) Ska ta ca en vecka att få svar...
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-20 11:21:08 följande:

Vad skönt! Då kan du utesluta det om de skulle vara något :)

Var de något paket du köpte då?

Nä, man kunde välja vilka tester man ville ha. Fick svar idag. Sköldkörtelprovet var normalt. Ett prov som jag är osäker på om det är bra är progesteoron, det var 12. Men det var mitt under ÄL så det var nog inte konstigt att det var lågt. Det känns annars för lågt. Alla tester var normala, verkar inte som om jag närmar mig klimateriet ännu. :)
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-06-20 19:35:13 följande:

Aha, vad skönt att de såg bra ut :)

Vet inte exakt hur värdena ska ligga på progrestoron men läste någonstans att under 15 inte var bra och under 10 betydde att äl knte varit, men som sagt så är jag inte så haj på just de värdet.

Vad fick du för värde på tsh och t4? :)

Tyvärr tog jag progesteronprovet runt ÄL dagen. Så helt fel dag i cykeln. Men det är inte för lågt just nu, det måste höjas inom en vecka :) Det höjs ju efter ÄL. Men det vet ju inte jag. TSH var 2,9. Inom referensvärdet, men när jag googlat visar det sig vara lite för högt?? Är p-tyroxin samma som T4? Hade 16 i så fall. Har du testat TSH och p-tyroxin och vad hade du i så fall? Jag hade 243 i östradiol. Vet du om det är för lågt?
Svar på tråden BIM juli 2018