Inlägg från: Anonym (Längtan efter syskon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan efter syskon)

BIM juli 2018

Min plan var att ha ca 2 år mellan mina barn men nu är sonen 2 år och 2 månader och ännu inte gravid... Väntat 17 månader på ett plus. Fick typ mens förra måndagen, några dagar senare än jag trodde och mer som blodig flytning. Typ som slutet av en vanlig mens fast 6 dagar lång. Vet inte om det räknas som mens eller om den rätta mensen kommer snart.

Bim juli 2018

1 juli - Jagvetdåinte

2 juli - johannastroberg

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari

5 juli - ettlitetsyskon, eman303

6 juli - JenniB

9 juli - AllaGodaTingÄrTre

12 juli - Nicciz

Jag behöver hjälp att förstå!?!

Jag hade sex 28/5, fick mens 29/5 sedan hade jag inre sex förrän 19/6 och fick mens 20/6. Jag har haft en cykel på 35-36 dagar sedan januari (före det obefintlig sedan augusti pga av rubbning sedan uttag av p-stav) men denna cykel varade bara 22 dagar. Hur kommer det sig att jag får mens efter sex? Förra mensen var inte riktigt mens utan mer blodig flytning och denna gång verkar bli liknande. Någon som varit med om liknande eller har någon aning om varför det blir så? Istället för att jag skulle ha äl så kom mensen...?

emmaaaaaaa skrev 2018-06-21 15:07:47 följande:

Börjar bli så nervig nu haha.. har så stressigt på jobbet och inom mig och är rädd att det ska påverka om jag blir gravid eller inte. Någon som har samma i sitt liv?

Mitt liv är en enda stor stress. Mest psykiskt... Jag har pluggat heltid sedan februari, samtidigt jobbat ca 70 %, renoverat hemma, har en 2 årig son, sambo och hund. Många dagar har jag pluggat på dagen fram till 15.15, åkt på jobbet till 21, hem och renovera till 23.30, ätit och lagt mig. Så hade jag 3 dagar i veckan ena veckan och andra veckan hade jag två sånna dagar och 2 dagar jag jobbade 07.30-21 och sedan renovera till 23.30... Nu är skolan slut och det har blivit lugnare. Vet inte om detta varit orsken till att jag inte blivit gravid. Vi hsr kaos i huset så jag har sovit i soffan senaste tiden för att må bättre (slipper se allt på övervåningen). Nu hoppas jag att kroppen anstränger sig att göra allt som krävs för att jag ska bli gravid...
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-22 14:53:13 följande:

Ja herregud, jag jobbar inom vården och långa pass. Kämpar med en del psykiskt och försöker hinna städa och tvätta och få i mig mat som inte är snabbmat.. samtidigt som man ska vara sugen på mys, hinna koppla av och känna att man har ett liv och fritid.. hmm jaa.. svårt det här! Hoppas kroppen klarar av mer än man tror, för just nu vill min kropp bara sova. Men ååh va jag ändå längtar efter barn, trots att jag vet att man kanske inte alls får sova då :)

Känner igen det där... Myssugen är man ju sällan, när jag/vi lägger oss i sängen är det typ 5-7 timmar innan vi måste vakna och ibland 5-7 timmar innan man börjar jobba så då känner man sällan att åh va mysigt att mysa så vi får ännu mindre sömn... Då blir det mer snabbast möjligt för att förhoppningsvis bli gravid, inte för njutningen :(
    MaalinJ skrev 2018-07-07 13:11:14 följande:

(ursäkta för ett kanske lite äckligt inlägg)

Känns inte som att allting står rätt till här. Fick mens efter 26 dagar. Har precis nollställ livmodern så vi är glada över att cyklen gick ner så mycket. Men jag har knappt fått någon mens. Har pågått nu i ca 2 dagar och det va vid ett tillfälle det kom en liten mängd rött blod. Sen har det bara kommit typ brunt (ganska lite) precis som före å efter mens. Har kommit en del klumpar. Men det mesta har avtagit nu. Har haft missfall tidigar och då va det något likande men fick göra en medicinsk abort pga att allt inte hade kommit ut. Är lite orolig nu

Har så klart inte grav test kvar hemma. Får åka upp å köpa på apoteket så vi iaf kan utesluta en graviditet.

Så hade jag förut. Mitt pågick typ 5 dagar, ingen ining om varför, mina grav tester sa negstivt. Typ lika lång tid efter fick jag nästa mens som var mer mens men ändå inte som det brukar. Jag fick så mycket falska förhoppningar då :(

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu 

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87 

3 juli - , sosarora 

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn 

4 juli - Periksson90 

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa 

6 juli - JenniB 

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987 

10 Juli - Elsaida, babytjejen? 

12 juli- Månflicka, niiskuneiti 

13 juli- babytjejen? 

14 juli - Nicciz, Ejjami, anvandarnamnetarupptaget 

15 Juli - Mist 

16 Juli - Esofe, Silk-Spectre

18 Juli - lyckligast80 

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM) 

20 juli - Thorax, Försök 3 

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika 

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten 

22 Juli - Incognita, Försök 1 

25 Juli - längtan efter ett syskon

28 juli - Syskon, zion 

29 juli - johannastroberg 

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda 

PLUS 

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

babytjejen skrev 2018-07-14 09:26:42 följande:

Både vill o inte vill fortsätta försöka...vill ju desperat ha en bebis till men samtidigt känns det som att resten av livet står stilla, dom senaste tre åren har ju varit väldigt fokuserat på babybakning. Är svårt att släppa tankarna på det o leva ordentligt emellan all väntan.

Ska ju resa bort under nästa äl men har planerat in lite när vi skulle kunna komma till ändå, för bli snabbisar ;) typ ta en skogspromenad medans mormor vaktar lillan, snabbis på hotelltoan när lillan somnat(hon sover djupt när hon väl somnat) haha. Kände att jag inte vill missa något tillfälle så denna planering gjorde att man slappnade av lite o släppte lite av den stressen.

Vill så gärna vara gravid i november så den månaden inte blir så tung (skulle fått barn då om vi inte fått missfall)

Jag känner igen mig i det du skriver. Jag tog ut p-staven i januari 2017 i hopp om att bli gravid men har än inte haft ett + på stickan :'( jag börjar tappa hoppet och börjar känna att jag kanske borde ge upp och komma över det och lägga alla tankar och tid på min son istället men samtidigt vill jag ha ett syskon till honom :(

Hur tidigt kan man få positivt på test? :)

Anonym (Oe) skrev 2018-07-22 13:50:05 följande:

Bim +2.. negativt test och mensvärk..

Vi har försökt aktivt i 1 år, men de senaste 2 åren bara låtit det vara, alltså inte tänk för mycket på det.

Jag är 26 år.. ibland undrar jag om vi någonsin kommer lyckas :(

Deppig tjej

Känner lite som dig. Jag är 24 år har en son som tog 13 månader att bli gravid med men det berodde förmodligen på att jag hade så extremt långt mellan mensen efter uttag av p-stav men när den väl blev regelbunden blev jag gravid efter andra mensen... Nu har jag haft regelbunden sedan januari 2018, tog ut p-staven januari 2017 och har försökt sedan dess men ännu inte fått något plus... Jag börjar tvivla på att vi kommer få något syskon eller om jag ska skaffa en valp istället och ge upp hoppet om ett syskon... Du kanske borde be om hjälp och kolla att allt är som det ska så ni inte väntar i onödan :)

BIM +1 idag, ingen mens i sikte men har inte samma graviditetstecken som förra gången så jag vågar inte testa. Är så rädd att bli besviken :( så länge inte mensen har kommit så finns det ju chans, men jag kanske borde ta ett test... Får göra det senare idag eller imorgon bitti?

Jag är helt skakis! Är detta ett positivt test? Jag har aldrig sett något på mina test och har försökt i 17 månader och hade precis gett upp och funderat på att skaffa valp istället och då kommer detta. Jag har läst så mycket om spökstreck så jag vågar inte ens hoppas... Hjälp mig!!!
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-26 13:50:36 följande:

[quote=78913421][quote-nick]Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2018-07-26 13:13:27 följande:[/quote-nick]

Jag ser nått iaf <3 Jag tog också paus och struntade i hela bebisverkstaden och då tog det sig direkt :)

Åh jag hoppas verkligen!
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-26 14:07:27 följande:

Mitt första test såg ut såhär :)

Jag ska ta ett digitalt när jag kommer hem från jobbet! :D sen ska jag planera hur jag överaskar min sambo :D

Det var inget spökstreck!! :D det mest komiska är att jag plussade typ samma datum med sonen för 3 år sedan :D

Bilden kom inte med sist :D
    lyckligast80 skrev 2018-07-27 10:06:13 följande:

Hej hej,

Är uppgiven och ledsen, mensen kom och nu blir det vårt 13e försök. : /

Ni som struntade i babyverkstan och sen blev gravida, hur tusan gjorde ni?? Hur lyckades ni inte tänka på det och ha stenkoll på Äl och inte ligga i liksom...

Jag ger upp snart. : (

Vi försökte i 16 månader och sedan sa vi att vi inte skulle bli gravid för att få barn på sommaren så kunde jag studera ett helt år, hade sex när vi var sugen och jag köpte hem äl-test tills hösten för att försöka på allvar då och vips så blev jag gravid vid "sämsta" tillfälle. Om beräknat datum stämmer så kommer sonen bli storebror två dagar efter sin födelsedag vilket ominte kanske är optimalt :P jag blev alltså gravid första äl efter vi sa att vi skulle vänta :P
Svar på tråden BIM juli 2018