• Rhubarb

BIM juli 2018

Jag hoppar gärna in här!

BIM 29/7, 10:e försöket med första barnet :)

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W

3 juli - , sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida , frökenglad

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

14 juli - Nicciz, anvandarnamnetarupptaget

15 Juli - Mist, Esmes

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - JosHed

20 juli - Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika

22 juli - EmmalinneaS,mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten, Ejjami, Vicki89

22 Juli - Incognita, Försök 1

23 Juli - Blåstjärna

24 Juli - MaoaM

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87

26 Juli - Lo

27 juli - smultronbär

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg, Rhubarb

31 juli - Issari, lindabinda

PLUS

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8)

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2

8/7 MissBaglady BIM+1

10/7 Nicciz BIM-3/4

• Rhubarb
    Hesge skrev 2018-07-21 01:29:15 följande:

Hej alla!

Helt ny här med konto, har endast läst förut.

Jag och min sambo har bestämt oss för att kicka igång bebisverkstaden efter många års längtan!

Vi bestämde oss för ca knappt 2 veckor sedan och har kört på 8 gånger de senare 10 dagarna.

Däremot har jag problem med att hitta min ÄL denna gång.

Jag har tidigare kört på en app på mobilen och tycker att datumen stämt bra överens med mina klassiska symptom som ömma bröst, magknip och rikligare/genomskinliga flytningar.

Men den här gången har jag knappt märkt av någonting alls.

Vi köpte ÄL-stickor från RFSU som jag testat. Började 2 dagar innnan ÄL enligt appen och ca 10 dagar framåt. Men nada :(

Min menstruationscykel är väldigt ojämn tycker jag. Har varvat mellan 28-32 dagar senaste 8 månaderna, och mensen kan vara mellan 4-7 dagar.

Jag har BIM 27/7 och har haft superömma bröst i några dagar, som jag brukar få 1 vecka innan mens.

Hur ska jag göra med denna ÄL som inte visat skymten av sig? Kan det ha varit så att den kom flera dagar tidigare och att jag missat den?

Är det någon annan som känner igen sig?

Tacksam för svar! ????????

Hej!

Kul att vi är fler nya :)

Kan det vara så att du missat stegringen? Annars är det helt normalt att ÄL uteblir ett par gånger om året. Isåfall får ni prova igen nästa månad :) eller har ni tur att det tog sig!

Jämfört med mig tycker jag din menscykel är hyfsat regelbunden, min har under det senaste året pendlat allt mellan 29 till 50 dagar. Har precis börjat med Apiforce i förhoppning att mensen ska jämna till sig lite. Vet precis hur frustrationen över att inte hitta ÄL känns, och är glad att jag denna månaden för första gången någonsin fick supertydliga symptom som passade bra överens med temperaturstegringen. 10:e försöket för oss, 29/7 får visa om det tog sig eller ej :)
  • Rhubarb
    gurke skrev 2018-07-21 21:32:46 följande:

Äntligen positivt!!! :)   :)

Kan knappt tro det. Har försökt i 1 år och en månad nu. Alla dessa besvikelser och känningar av graviditet och bara negativt på stickan. Men nu var det ett svagt positivt sträck. Underbart!

Har ett barn sedan innan med min tidigare man, hon är 4,5 år nu.

Jag och min nuvarande man blev inskrivna på Reproduktionscentrum i Uppsala förra månaden då vi ville veta om det var något fel då min man inte har barn sedan tidigare. Men allt såg bra ut, kollade spermakvalité och hur många ägg jag hade :)

Denna månaden började jag söka nytt jobb då jag är mycket stressad på mitt nuvarande jobb. Har varit sjukskriven pga utmattning 8 månader det senaste året. Så nu sökte jag som flygvärdinna som jag har jobbat med innan och trivs bra med. Kommit vidare i processen. Och självklart blir jag gravid nu haha. Ja, bara att tänka om och stanna kvar på jobbet och försöka ta det lite lugnare. Om allt går vägen med graviditeten dvs.

Grattis!!! Så underbart! Härligt att vakna på morgonen och se inlägg från er som plussar:)
  • Rhubarb
    AnonymAB skrev 2018-07-22 21:11:39 följande:

Hur är det clearblues ägglossningstest? Hur funkar det?

är det någon som äter rosenrot och hjälper naturen på traven?

Har inte Clearblues äl-test, däremot rfsu. Denna månaden var första gången jag fått positivt äl test och dessutom väldigt starkt sådant, två dagar i rad!! Jag är ganska övertygad att Apiforce och rosenrot ligger bakom, började med båda i förhoppning att få mer regelbunden mens (har haft cykel på mellan 29 och 50 dagar senaste året, p-piller innan dess). Dagen efter sista positiva äl-stickan fick jag kännbara smärtor i högra äggstocken vilket jag endast kan tyda vara ägglossning, känner aldrig av några symtom annars. Dessutom har jag haft ömma bröst varje dag sedan äl som jag annars bara får dagarna innan mens. Antingen är det tidiga grav tecken eller så är det för att hormonerna är mycket kraftfullare efter tillskotten.

Oavsett är jag glad att jag provar dem nu, det underlättar oerhört när man känner av äl :) nuppa varannan dag funkar inte riktigt för oss när cyklarna kan vara 50 dagar långa utan att veta om haft äl..
  • Rhubarb
    AnonymAB skrev 2018-07-22 22:26:39 följande:

Hur gör man medd ägglossningstest? Jag använde det för någon månad sen men fick inget utslag på dom.. jag har ganska så regelbunden mens.. kan vara exakt eller upp till 5 dagar sen. tror du rosenrot kan hjälpa mig ändå?

känner mig nästan desperat nu när det inte vill sig för oss.. Blir så ledsen:*( Jag har gått o längtat i snart 4 år.. men inte börjar aktivt förrän i april

Tänk på att ÄL testen ger utslag upp till 48 h -innan- äl sker, så du kanske behöver börja testa tidigare? Många har skrivit att de ser tydligare stegring om de provar på eftermiddagsurin och har haft toauppehåll några timmar innan.

Åh jag vet inte. Hade jag haft regelbunden mens hade jag nog inte tagit rr, många som fått problem med cykeln efter det.

Förstår din frustration :( flera av mina vänner har barn i plural och de som inte har det är gravida nu..

Det bästa är att få en tid hos en fertilitetsklinik för båda två, vilket jag tänkte ordna eftersom vi försökt i ett år men de har sommarstängt. Kände mig nedstämd att behöva vänta på en utredning till hösten och provar rr och Apiforce för att se om de kan hjälpa mig med menscykeln och samtidigt få en skjuts i bebisverkstaden, men vi får se..

Vet du om du har lättflytande eller segt sekret? Ta detta med en nypa salt men det är ett gammalt husmorsknep att ta bisolvon (slemlösande) för att underlätta att bli gravid. Sekretet blir lättare för simmarna att ta sig igenom. Kvinnor som vet att de redan har relativt lättflytande sekret ska inte förlita sig på denna metod, då den i så fall ger motsatt effekt.
  • Rhubarb
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-23 07:17:21 följande:

Plussade precis på äl+9/10 ????

Grattis!! :)
  • Rhubarb
    mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-23 15:11:47 följande:

Tog ett test i lördags som var väldigt negativt! Sen skulle mensen komma som igår (måndag) men ingen mens. Den är väldigt exakt alltid! Och idag kom det ingen mens, och igen mensvärk.. mkt märkligt! Jag som inte alls känner några symtom alls. Visserligen så har jag försökt totalt stänga av o njuta av semestern denna gången.

Inatt drömde jag att jag födde en son, men så när jag o barnen var iväg imorse var jag så besviken o ledsen att det inte blir någon bebis för testet var neg!

Så när vi kom hem vid lunch så tänkte jag, fan mensen känns inte ens i närheten, får testa igen!

Åh stort grattis!! :D

Har du haft några andra symtom och när började du isåfall känna av dem?
  • Rhubarb
    matilda8990 skrev 2018-07-24 07:05:39 följande:

Jag ser nått :)

Jag tycker mig också se ett streck. Testa igen med morgonurin :)
    Grumpycavat skrev 2018-07-24 08:40:42 följande:

Väntan är olidlig. 

BIM på fredag, och nu är alla mina "symtom" som bortblåsta. Förmodligen har jag varit skengravid igen. haha. 

Men o andra sidan brukar mensvärken börja nu, istället har den slutat efter att ha varit konstant sedan ÄL.

Vem mer har BIM i veckan?

Jag har BIM på söndag, tycker tiden går låååångsamt! Har jätteömma bröst sedan äl och lite småhugg i lillmagen men annars ingenting. Tror alla känningar har intensifierats av rosenroten, första månaden jag provar. Kanske är det så här det ska kännas i en vanlig menscykel? ^^ har aldrig känt av äl annars
  • Rhubarb

Citerade till fel inlägg, vet däremot inte hur man tar bort inlägg.

Anonym (Nervös) skrev 2018-07-24 01:35:22 följande:

Hej! Vill någon hjälpa mig att tyda detta. Det är taget med kvällsurin 1 dag innan bim. Har under mina två tidigare graviditeter plussat efter bim.

Inbillar jag mig eller är det ett svagt plus

Jag tycker mig också se ett streck. Testa igen med morgonurin :)
  • Rhubarb
    Grumpycavat skrev 2018-07-24 09:16:20 följande:

Åh vad spännande. Jag har också börjat med rosenrot (Om än lite sporadiskt nu första gången). Så det kan kanske vara därför man känner av cykeln mer. Jag hade SÅ ont några dagar efter positivt ÄL-test. 

Tar det sig inte denna gången så ska jag vara mer noggrann med rosenroten mellan mens-ÄL och ta en tablett om dagen. 

Keep me updated. 

Spännande :D jag tog en tablett varje dag från mens till äl vilket gör mig lite orolig då jag såklart började googla mer på rosenrot i efterhand och där skriver flera att man genast ska sluta ta rr samma dag man får äl-stegring, alltså ett par dagar innan äl. Risken är annars att man skadar ägget och ev graviditet kan sluta i mf. Står dock ingenting på förpackningen att de ej ska tas av gravida så jag vet inte vad som är sant. Man blir allt tokig av bebisverkstad och allt vad det innebär :)
  • Rhubarb
    matilda8990 skrev 2018-07-24 11:58:07 följande:

Äl testet från igår visade nått iaf!

Åh , grattis! :)
    AnonymAB skrev 2018-07-24 13:50:55 följande:

~~VARNING FÖR ÄCKLIGT INLÄGG, FÖR ER SOM ÄR KÄNSLIGA ~~

Nämnde igår att jag kände mig konstig och magen såg konstig ut. tror att jag fått svaret på det idag.

I lördags tog jag ett negativt test på BIM+1. Sen har jag inte testat något mer.

Mensen kom i söndags. Men har inte varit så riklig som den brukar.

Idag på förmiddagen innan jag skulle ut o handla fick jag så ont i magen o ryggen. Tänkte ställa in handlingen. men efter en timme kom jag iväg. och har nu varit borta i två timmar. när jag kom hem och hade burit ut allt tungt ifrån bilen. kände jag hur det "rann till". Jag tänkte sitt.. vad hände nu!

Sprang in på toa. och i bindan ligger det en röd slem/blodklump som jag bedömde vara ganska hård. Kan det vara så att jag fått ett tidigt tidigt missfall? Har aldrig varit med om nå liknande.

Hm, det låter som om det skulle kunna vara tidigt mf men jag vet inte. Skulle det vara ett missfall hade embryot endast varit någom mm stort och inte synligt. Fortsätter det däremot göra ont vore det nog bra att ringa om råd!
    Jagerika skrev 2018-07-24 14:53:28 följande:

Nu kom mensen... på BIM+2.. tårarna bara rinner och livet är så jädra orättvist

Styrkekramar!!!
  • Rhubarb
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-26 13:47:19 följande:

Nu behöver jag inte göra några mer test iaf :) haha är så chockad

Bara hoppas att detta går hela vägen <3

Anonym (Längtan efter syskon) skrev 2018-07-26 16:12:46 följande:

Det var inget spökstreck!! :D det mest komiska är att jag plussade typ samma datum med sonen för 3 år sedan :D

Stort grattis och lycka till er!! :)
  • Rhubarb
    Grumpycavat skrev 2018-07-26 10:08:58 följande:

Alltså nu fattar jag ingenting.

Bim imorgon.

Igår dippade tempen, idag gick den upp igen...

Tar alltid temp kl 06.30 oavsett om jag är ledig el inte.

Min dippade också idag.. hoppas lite grann att det är pga att jag fick gå upp på toa kl 05.30 och tog tempen då, vilket är tidigare än normalt. Men samtidigt ställer jag in mig på mens till helgen..

Jag har ett testa tidigt hemma som jag funderar på att ta imorgon bitti (BIM -2), så slipper jag bli alltför besviken när tant röd hälsar på!

Några förändringar för dig?
  • Rhubarb
    Grumpycavat skrev 2018-07-27 09:50:14 följande:

Jag vågar inte riktigt lita på det här med temp ännu. Min temperatur går verkligen som en berg och dalbana. 

BIM idag, och jag har absolut inga menskänningar. Vilket jag brukar ha. 

Dessutom så spydde jag imorse....

Dock så var jag ute med några vänner igår och drack några öl, men det har aldrig någonsin hänt att jag spytt på morgonen (Förutom en gång när man var drängfull som 16-åring) ;)

Så nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack öl igår. 

Men har tidigare bestämt mig för att jag kan inte sätta mitt liv på "hold". 

Tror jag får gå in och köpa mig ett test idag om mensen inte kommer. 

Inga nyheter för dig?

Men det låter ju ändå lovande!! Att du kan hålla dig från att testa, jag måste lära mig att hålla ut till efter BIM haha. Uppdatera gärna hur det går :)

Jag fick negativt på testa tidigt i morse och har fått spottings. Det blir att sörja en kort stund, shake it off och sedan gå vidare med försök nr 11 i augusti!
  • Rhubarb
    Grumpycavat skrev 2018-07-27 09:50:14 följande:

Jag vågar inte riktigt lita på det här med temp ännu. Min temperatur går verkligen som en berg och dalbana. 

BIM idag, och jag har absolut inga menskänningar. Vilket jag brukar ha. 

Dessutom så spydde jag imorse....

Dock så var jag ute med några vänner igår och drack några öl, men det har aldrig någonsin hänt att jag spytt på morgonen (Förutom en gång när man var drängfull som 16-åring) ;)

Så nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack öl igår. 

Men har tidigare bestämt mig för att jag kan inte sätta mitt liv på "hold". 

Tror jag får gå in och köpa mig ett test idag om mensen inte kommer. 

Inga nyheter för dig?

Men det låter ju ändå lovande!! Att du kan hålla dig från att testa, jag måste lära mig att hålla ut till efter BIM haha. Uppdatera gärna hur det går :)

Jag fick negativt på testa tidigt i morse och har fått spottings. Det blir att sörja en kort stund, shake it off och sedan gå vidare med försök nr 11 i augusti!
    Grumpycavat skrev 2018-07-27 10:23:15 följande:

Haha, hemligheten är att jag är för snål. =P

Tycker alla test är så satans dyra. Men får köpa på apoteket denna gången, blir det sen inget så beställer jag från nätet, blir billigare. 

Åh vad trist för dig. Och I feel you, vi är just nu på försök nr. 12. 

Hoppas att det tar sig för oss båda snart.

Tredje dagen med spottings, väntar på att mensen ska bryta ut ordentligt. Hur har det gått för dig? :)
  • Rhubarb
    Paramore1 skrev 2018-07-29 14:34:46 följande:

Jag har varit med väldigt lite i tråden med hade bim den 27e, och detta tog jag idag. Vad tror ni??

Tycker definitivt det ser ut som ett plus! Grattis :)

Första testet du tog?
Svar på tråden BIM juli 2018