• EmmalinneaS

BIM juli 2018

Hej

Kommer in från juni tråden. Försök nr 2, barn nr ett

BIM-lista

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA

3 juli - längtan efter ett syskon

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka

13 juli - babytjejen

14 juli - Nicciz, niiskuneiti

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

20 juli - Thorax

21 juli - Ejjami, S0mmarb3bisen

22 juli EmmalinneaS

• EmmalinneaS
    soffipropp1987 skrev 2018-06-25 09:29:26 följande:

Jag har precis börjar använda Flo, men lagt in mina cykler ett år tillbaka, den har stämt de två månaderna jag använt den :)

Jag använder också Flo sen april då första mensen efter pillerstop kom. Tycker den funkar bra. Igår började jag även med Clue för att se om de räknar fram samma, vilket de inte gjorde. Clue ligger 3 dagar senare med ÄL och BIM pga ovanligt långt första cykel. Så det ska bli spännande att se hur de ser ut framåt, men än så länge är jag nöjd med båda :)
  • EmmalinneaS

Grattis till er som har plussat! Superkul.

Själv har jag äl idag eller imorgon troligtvis. Så vi har en mysig helg framför oss samt den långa väntan. Har BIM 22/7. Hela den veckan kommer vi vara i München med min mans familj (åker hem på bim), så jag kommer inte kunna testa något innan bim. Brukar ändå försöka hålla mig ifrån det. Men det jag tycker är lite jobbigt är att jag inte vill dricka något innan bim för att vara på den säkra sidan. Men det kommer märkas så mycket om jag är helt nykter i en vecka då det alltid är vin/öl till middagarna. Är kanske lite onödigt nojig, men är både rädd och nervös i början. Missfall är min största skräck och har läst någonstans att alkohol kan eventuellt vara en orsak till mf. Vad tror ni, överdriver jag bara?

Vill så gärna att juli ska vara vår månad.

• EmmalinneaS
    IBS skrev 2018-07-13 11:41:59 följande:

ÄL + 7-8 idag. Nu börjar jakten på symtom ;) Fler som ligger på samma dag ungefär?

Tror jag är på ÄL +6 vet att det är för tidigt för mig att känna något än, men man känner ju efter extra mycket ändå. Vi ska till München nästa vecka, så förhoppningsvis kommer jag inte ha så mycket tid till att tänka. Dock ska vi hälsa på min mans syster och deras 6månsbebis, så livmodern kommer ju värka efter en lite kusin till honom. BIM 22/7, hoppas så den uteblir.

Hur mår du?
  • EmmalinneaS
    IBS skrev 2018-07-13 20:54:22 följande:

Så spännande ;) vad roligt med lite semester och något annat att tänka på och bebismys, underbart <3 Jag känner lite molvärk till och från. Känningar i ryggslutet som mina foglossningar ( haft innan plus alla graviditeter) flytningarna har varit lite annorlunda och brösten ömmar till ibland. Men visst kan vara många olika faktorer. Men hoppet finns där absolut :) ska testa i morgon för ska på bröllop då men det är så klart för tidigt att visa nått. Men ändå!

Klart att hoppet finns, särskilt om du känner igen symtom. För mig är detta första barnet så jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter än.

Vad kul med bröllop också, är ju bland det bästa som finns tycker jag. Hoppas det blir en bra dag för dig även om du inte får ditt plus på morgonen. Det är ju som sagt väldigt tidigt ännu. När har du bim?
  • EmmalinneaS
    IBS skrev 2018-07-14 00:48:20 följande:

Vad spännande och kul med första :)

Jag har inte BIM förrän den 19/7. Men ÄL var lite otydlig. Fick positivt på ÄL test tre dagar i rad och ÄL känningen var det tredje dagen. En dag senare än beräknat om jag minns rätt. Så kanske BIM den 20/7. Men det brukar vara väldigt regelbundet.

När har du BIM?

Jag har bim den 22/7 så det är en ganska lång väntan kvar. Men den kan komma tidigare eftersom min cykel inte känns helt regelbunden ännu efter pillerstoppet. Men självklart hoppas jag ju att den håller sig borta
  • EmmalinneaS
    Ejjami skrev 2018-07-17 10:56:17 följande:

Här kommer en liten uppdatering från mig. Äl+9 idag. Inga symptom över huvud taget. Varken pms eller annat. Känns bara helt som vanligt. Ni som har BIM runt den 22:e, hur har ni det? :)

Kramar

För mig är det precis likadant. Har också bim 22/7 och inga symtom alls. Får väl räkna med att den kommer på söndag, men hoppas verkligen inte det. Har den inte kommit på söndag så kanske, kanske testar jag på måndag. Testar senast torsdagen 26/7 om den inte kommit innan dess.

Men nu har vi en semestervecka i München, så försöker att inte tänka så mycket på det
  • EmmalinneaS

Jag är på BIM +3, men tror att mensen kommer imorgon. Vaknade med ganska mycket mensvärk idag så är lite nedstämd. Har inte haft några andra symtom alls så att jag skulle få ett plus den här månaden känns ganska otroligt.

Sen är jag lite sur över hur långa cyklar jag har. Är på dag 36 just nu. Det verkar även fortfarande vara lite oregelbunden efter pillerstoppet vilket också är irriterande. Ingen super dag idag helt enkelt.

Supergrattis till er som plussat, hoppas alla vi andra också får ett sånt underbart besked snart.

• EmmalinneaS

Jag är på BIM +5 och ingen mens. Trodde den skulle kommit igår faktiskt. Tog ett test också, men det var ju tvär negativt. Börjar tro att äl uteblev i juli.. Så det är väl bara att försöka vänta in nästa kanske. Augusti kommer nog inte heller bli vår månad så just nu sätter jag allt mitt hopp till september. Funderar på att lämna FL ett tag nu och återkomma igen när nästa mens har kommit då jag kanske kan få koll på läget igen.

Önskade mig ett plus på semestern, men får ta ett höst-plus istället då.

Svar på tråden BIM juli 2018