• Grumpycavat

BIM juli 2018

Hej allihopa, 
    Är ny här, men har varit flitig "läsare" i ett par månader. 

Slutade med P-piller i Juli 2017, men har egentligen inte försökt få barn aktivt förrän April i år. Haft regelbunden mens sen dess, och den kommer som ett brev på posten var fjärde fredag. 

Har precis insett att jag räknat lite fel på ägglossning, och att den infaller något senare än vad jag tidigare trott. 
    Hade ett medelstarkt streck på ägglossningstest den 12 juli, och ett JÄTTEstarkt streck den 13 juli. 
    Hade sex både 12 och 13e, så tror att vi prickat in ÄL ganska exakt. 
    Har också börjat äta Rosenrot mellan mens och ÄL lite sporadiskt denna cykeln, men tar det sig inte denna gången så kommer jag ta varje dag mellan mens och ÄL. 

Jag har inga barn sedan tidigare, och har aldrig tidigare varit gravid. 
    Jag och sambon har hållt ihop i 7 år, och är 30 & 36 år gamla, så nu är vi ganska sugna på en liten mini-me. 

Ser framemot att följas åt. 

Jag bör ha BIM den 27/7, så kopierar in senaste listan här och lägger till mig själv. 

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu 

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W 

3 juli - , sosarora 

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn 

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna (blev 1 juli), emmaaaaaaa 

6 juli - JenniB 

7 juli - missmli, Anna82, MissBaglady 

9 juli - soffipropp1987 

10 Juli - Elsaida , frökenglad 

12 juli- Månflicka, niiskuneiti 

14 juli - Nicciz, anvandarnamnetarupptaget 

15 Juli - Mist, Esmes 

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80 

19 juli - JosHed

20 juli - Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen , Jagerika 

22 juli - EmmalinneaS,mor till 2 väntan på nr3, Hoppfanten, Ejjami, Vicki89 

22 Juli - Incognita, Försök 1 

23 Juli - Blåstjärna 

24 Juli - MaoaM

25 Juli - längtan efter ett syskon, Jevi87 

26 Juli - Lo 

27 juli - smultronbär, GrumpyCavat 

28 juli - Syskon, zion 

29 juli - johannastroberg, Rhubarb

31 juli - Issari, lindabinda 

PLUS 

25/6 Sosarora BIM-4 (ivf-testdag -8) 

6/7 AllaGodaTingÄrTre BIM+2 

8/7 MissBaglady BIM+1 

10/7 Nicciz BIM-3/4

• Grumpycavat
    WanderChild skrev 2018-07-19 21:32:51 följande:
    Ny här, första försöket efter 16(!) år på p-piller. Tog sista pillret den 19/6, mens 23/6 och sen fick jag lätt molande värk som vandrade från ena till andra sidan en vecka senare och som satt i ca en vecka med rejäl smärtökning den 6/7 så kanske kanske kroppen kickade igång snabbt och jag hade äl då(?). Om så var fallet och jag följer samma cykel som innan p-piller så har jag isf BIM i morgon eller ev lördag. Har haft lite molande värk nån enstaka gång och ömma samt aningen förstorade (inbillning?) bröstvårtor sen några dagar efter misstänkt äl men har förträngt vad mina ?normala? symtom är fram till mensen efter alla år på p-piller...

Tog ett tidigt-test igår morse som va neg o tänkte att nä då är det nog inget eftersom bröstvårtorna även var mindre ömma. Men så nu ikväll när jag var ute och sprang så kände jag hur det ?plaskade till? (ursäkta uttrycket), fick springa in i en buske ;) och se vad som hänt o då hade det kommit rejält med flytningar! Har aldrig någonsin fått så mkt på en gång innan! Så nu blir jag ju fundersam igen... I övrigt har jag varit ovanligt pigg senaste veckan! Somnat sent och vaknat tidigt, 5-6h sömn per natt, brukar annars behöva mina 8h.

Ska ta nytt test på lördag om inte mensen kommit då, vågar inte i morgon... Oavsett hoppas jag det tar sig snabbt då jag innan p-pillerna avskydde mensen som höll på rikligt i 7 dagar. Fick först cyklo-f för att minska flödet men fick efter några år börja på p-piller för att minska och kunna styra det hela lite.
    Hej, 

Vad roligt att du också hittat hit, jag har också precis hoppat in i tråden (Efter att ha varit flitig läsare ett par månader. 

Känner igen mig i din historia. Jag har också haft p-piller i ca 14 år tills jag slutade i Juli 2017. 
    Fortfarande ingen bebis i sikte, men o andra sidan har vi inte försökt särskilt aktivt förrän nu. 
    Håller tummarna för dig. Keep us updated. :)
  • Grumpycavat
    WanderChild skrev 2018-07-20 10:18:22 följande:
    Hejsan! :)

Ja jag har också följt tråden ett tag men kände till sist att jag behövde skriva av mig lite. Har ingen annan kvinnlig kontakt som jag känner att jag kan/vill prata med i detta stadiet o även om mannen försöker va deltagande så är det ju långt ifrån samma sak, män har ju ingen aning om vad man går igenom under cykeln. O för mkt detaljer har man kanske inte lust att dela med sig av då eftersom man ändå inte riktigt kan få givande feedback.

Hoppas det tar sig snart för er nu när ni börjat försöka på riktigt! Hur snabbt kom din vanliga cykel tillbaka efter pillerstoppet? Använder du ngn metod, typ temp, stickor osv? Jag har haft lite koll på sekretet men märkte inte direkt ngt äl-sekret o började först tempa för ca 1,5v sedan för att se var jag ligger.
    Hej, 
    Härligt att höra. :) 
    Jo, jag håller med dig. Jag har inte heller någon att bolla med eftersom mina vänner antingen redan har barn va de ska, eller inte intresserade av att skaffa barn alls. 
    Därför är det kul att skriva av sig lite här. 
    Och min sambo har noll koll, haha. Han tycker det är bra att jag briefar honom om vilka dagar som är "bra" dagar. 

Jag fick faktiskt regelbunden mens direkt efter pillerstoppet. Det slår på max 1 dag. Så på det sättet är det bra. 
    Använt Natural Cycles, men jag hittade inte min ÄL (trots stickor, temp mm) förrän i april/maj. Och ÄL är några dagar senare än jag tidigare trott. Har äntligen fått utslag på ÄL-stickor. Så antingen har jag inte haft någon ÄL förrän nu, eller så har NC räknat fel. 

Just nu fortsätter jag med NC, tempar och tar ÄL-test. 
    Äter också rosenrot mellan mens-ÄL. 

Håller tummarna för oss båda.
  • Grumpycavat
    Esmes skrev 2018-07-20 16:22:06 följande:

Lämnar tråden. Mensen kom med besked när den väl kom. 5 dagar efter BIM. Känns verkligen jobbigt just nu.

Lycka till ni som är kvar!

Åh så tråkigt. 
    Så många dagar sent också. 

Håller tummarna för Augusti. Kämpa på. 
  • Grumpycavat
    WanderChild skrev 2018-07-20 16:34:43 följande:
    Heje ja lite så är det, än så länge är det på nivån att man informerar om nör det är ?bra dagar? o han frågar om när man vet om det tagit sig. Men när det väl tar sig så tänker jag att det ska va full involvering! It takes two to tango så båda ska va engagerade o dra sin del av lasset även innan leverans!

Har du inte haft ngn stegring på tempen tidigare som indikerat att äl skett eller hur kommer det sig att det tog lång tid att hitta den? När man läser så låter det lite ?det är bara att? med temp o sekret o grejer men det verkar minsann inte vara så bara! När har du BIM nästa gång?
    Har varit vääääldigt slarvig med NC sen i januari, så vågar inte lite på det. 
    Men nu tar jag tempen varenda morgon kl. 06.30, oavsett dag. Så hoppas på att jag ser något mönster snart igen. 

MEN, något konstigt hände. 
    Idag sa appen att jag hade haft ÄL dag 21 i cykeln. Dvs 6 dagar efter ett SUPERstarkt test på ÄL-sticka. Det kan väl ändå inte stämma?
    För isåfall är det kört för mig den här månaden. 
    BIM på fredag 27/7. Ännu finns hoppet. 
    Hur ser det ut för dig?
  • Grumpycavat
    Anonym (Syskon) skrev 2018-07-21 12:57:46 följande:
    En fråga Ang NC, stämmer det att metoden inte fungerar om man har flera uppvak per natt? Har funderat på att prova men dottern (8 mån) väcker mig ett par tre gånger varje natt när hon sparkar på mig.
    Ingen aning faktiskt. 
    Det bästa är nog att ställa frågan till deras kundservice. 
    Men ja, jag litar inte på NC ännu, och det är ju faktiskt många som fått oönskade graviditeter... Så jag skulle iallafall inte våga använda den för att undvika en graviditet.
  • Grumpycavat
    S0mmarb3bisen skrev 2018-07-23 07:17:21 följande:

Plussade precis på äl+9/10 ????

Åh vad roligt. 
    Stort Grattis, och Lycka till. 
  • Grumpycavat

Bim på fredag. 

Och jag intalar mig varje dag att alla symtom jag har bara är inbillning. 
    Men jag har haft konstant molvärk sen ÄL. 
    Ca 4 dagar efter ÄL så hade jag så ont att jag nästan började gråta (Jag har typ ALDRIG mensvärk annars). 
    Jag är kissnödig jämt. 
    Jag har utåtstående bröstvårtor (Jag har normalt inåtstående, jag vet, inte alls särskilt snyggt).
    Jag är trött - jättetrött.

Jag har dessutom drömt häftigt i 3 nätter. Och alla drömmar har handlat om att jag varit gravid eller ska föda barn. Haha. 

Ja, det är säkert bara inbillning, helt sjukt vad kroppen kan luras. 

• Grumpycavat
    Zandylina skrev 2018-07-23 13:17:58 följande:

Hmm sitter med lite värre mensvärk nu å var lite brunaktigt på pappret typ en droppe så trots tempen hög tror jag det kan va kört å att mensen påväg ugh. Dock kraftigare flytningar än vanligt Men lustiga e gör mest ont på högra delen av livmodern mer som konstant tryck. Jaja får väl se imorgon om miss röd dyker upp hatar denna väntan.

Någon annan som haft såhär?

Åååh, hoppas hoppas att miss röd håller sig borta. 
    Jag har funderat på detta ang tempen - är det någon som vet om temperaturen är något högre nu när det är så varmt ute?
    Eller är kroppen så fantastisk att den håller temperaturen stabil oavsett om det är 20 eller 30 grader i sovrummet?

Håller tummarna för dig.
  • Grumpycavat
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-24 01:35:22 följande:

Hej! Vill någon hjälpa mig att tyda detta. Det är taget med kvällsurin 1 dag innan bim. Har under mina två tidigare graviditeter plussat efter bim.

Inbillar jag mig eller är det ett svagt plus

Jag tycker mig kunna ana ett streck. 
    Testa igen idag. :)
  • Grumpycavat

Väntan är olidlig. 
    BIM på fredag, och nu är alla mina "symtom" som bortblåsta. Förmodligen har jag varit skengravid igen. haha. 
    Men o andra sidan brukar mensvärken börja nu, istället har den slutat efter att ha varit konstant sedan ÄL.

Vem mer har BIM i veckan?

• Grumpycavat
    Rhubarb skrev 2018-07-24 09:10:04 följande:
    Jag tycker mig också se ett streck. Testa igen med morgonurin :)
    Grumpycavat skrev 2018-07-24 08:40:42 följande:

Väntan är olidlig. 

BIM på fredag, och nu är alla mina "symtom" som bortblåsta. Förmodligen har jag varit skengravid igen. haha. 

Men o andra sidan brukar mensvärken börja nu, istället har den slutat efter att ha varit konstant sedan ÄL.

Vem mer har BIM i veckan?

Jag har BIM på söndag, tycker tiden går låååångsamt! Har jätteömma bröst sedan äl och lite småhugg i lillmagen men annars ingenting. Tror alla känningar har intensifierats av rosenroten, första månaden jag provar. Kanske är det så här det ska kännas i en vanlig menscykel? ^^ har aldrig känt av äl annars
    Åh vad spännande. Jag har också börjat med rosenrot (Om än lite sporadiskt nu första gången). Så det kan kanske vara därför man känner av cykeln mer. Jag hade SÅ ont några dagar efter positivt ÄL-test. 

Tar det sig inte denna gången så ska jag vara mer noggrann med rosenroten mellan mens-ÄL och ta en tablett om dagen. 

Keep me updated. 
  • Grumpycavat
    Jagerika skrev 2018-07-24 14:53:28 följande:

Nu kom mensen... på BIM+2.. tårarna bara rinner och livet är så jädra orättvist

Åh nej vad tråkigt. :(
    Men upp med humöret, nya tag nästa månad. 
    Har du testat ta rosenrot? Börja ta en tablett idag och fram till ÄL.

Vet inte om det är en myt att det ska hjälpa, men många verkar bli gravida precis efter att de börjat - värt ett försök tänker jag. 

Kämpa på.
  • Grumpycavat
    Anonym (Syskon) skrev 2018-07-25 11:09:38 följande:

BIM om 3 dagar. Tiden sniglar sig fram, är dock försiktigt optimistisk då jag mår lite annorlunda jämfört med tidigare månader.

Ni som har BIM snart, hur mår ni? Några symtom?

Jag har BIM på fredag, och idag fick jag klassiska menskänningar och dipp på tempen. 
    Så jag är inte alls optimistisk. 
    Ja, på det igen nästa månad. :) Håller tummarna för dig. 
  • Grumpycavat
    Anonym (Nervös) skrev 2018-07-24 21:16:01 följande:

Nu tog jag ett nytt ikväll :)

Vad roligt. GRATTIS!
  • Grumpycavat

Alltså nu fattar jag ingenting.

Bim imorgon.

Igår dippade tempen, idag gick den upp igen...

Tar alltid temp kl 06.30 oavsett om jag är ledig el inte.

• Grumpycavat
    Rhubarb skrev 2018-07-26 21:40:20 följande:
    Min dippade också idag.. hoppas lite grann att det är pga att jag fick gå upp på toa kl 05.30 och tog tempen då, vilket är tidigare än normalt. Men samtidigt ställer jag in mig på mens till helgen..

Jag har ett testa tidigt hemma som jag funderar på att ta imorgon bitti (BIM -2), så slipper jag bli alltför besviken när tant röd hälsar på!

Några förändringar för dig?
    Jag vågar inte riktigt lita på det här med temp ännu. Min temperatur går verkligen som en berg och dalbana. 

BIM idag, och jag har absolut inga menskänningar. Vilket jag brukar ha. 

Dessutom så spydde jag imorse....
    Dock så var jag ute med några vänner igår och drack några öl, men det har aldrig någonsin hänt att jag spytt på morgonen (Förutom en gång när man var drängfull som 16-åring) ;)

Så nu har jag lite dåligt samvete för att jag drack öl igår. 
    Men har tidigare bestämt mig för att jag kan inte sätta mitt liv på "hold". 

Tror jag får gå in och köpa mig ett test idag om mensen inte kommer. 
    Inga nyheter för dig?
  • Grumpycavat
    Anonym (Försök 3) skrev 2018-07-27 09:58:14 följande:

Uppdatering!

Jag la mig på pluslistan men får idag ta bort mig därifrån. Fick igår först väldiga hugg i vänster äggstock under ca 1-2 h och några timmar senare en blödning som till idag bara har ökat i styrka. Så efter samtal med gyn är det med största sannolikhet missfall. Jag kom till vecka 5+0.

Nu får vi se hur länge jag blöder och sen får jag hoppa på nästa månadstråd.

Både jag och sambon är ledsna men väldigt inställda på att försöka så snabbt som möjligt igen.

Ååh vad tråkigt att höra. :( 
    Ja, inte ska det vara lätt att få till en bebis. 
    Håller tummarna för er nästa månad. 
  • Grumpycavat
    Rhubarb skrev 2018-07-27 10:18:58 följande:
    Men det låter ju ändå lovande!! Att du kan hålla dig från att testa, jag måste lära mig att hålla ut till efter BIM haha. Uppdatera gärna hur det går :)

Jag fick negativt på testa tidigt i morse och har fått spottings. Det blir att sörja en kort stund, shake it off och sedan gå vidare med försök nr 11 i augusti!
    Haha, hemligheten är att jag är för snål. =P
    Tycker alla test är så satans dyra. Men får köpa på apoteket denna gången, blir det sen inget så beställer jag från nätet, blir billigare. 

Åh vad trist för dig. Och I feel you, vi är just nu på försök nr. 12. 
    Hoppas att det tar sig för oss båda snart.
  • Grumpycavat

Ville bara säga att jag fick mens på utsatt dag, i fredags. Extremt regelbunden cykel så egentligen borde jag inte vara förvånad. 
    Men alltså, det är helt sjukt vad kroppen luras. Luras så mycket att jag t.o.m spyr på morgonen BIM-1 (Nej, ingen magsjuka el liknande). 

Ska verkligen försöka att inte söka symptom, och det enda jag kommer göra i Augusti är att ta ÄL-test, och förvänta mig att mensen kommer på fredag den 24 augusti. 

Hoppar in i Augustigruppen nu. Försök nr. 13... 

Lycka Till till alla ni som har plussat, och vi andra ses i augusti-tråden. :) 

Svar på tråden BIM juli 2018