-
Ja det är första! Så allting är ju väldigt nytt och spännande :)Missmli skrev 2018-06-27 17:19:48 följande:Haha precis ! Nä hoppas de tar sig för oss båda snart :) är det första barnet ? -
Nu närmar sig BIM och jag har märkt något nytt de senaste dagarna! För två dagar sedan märkte jag för första gången att jag fick ont efter orgasm. Igår, mös vi lite men endast med hjälp av fingrarna om ni förstår vad jag menar. Så jag får inte ont av att sexet var för hårt eller liknande utan bara av själva orgasmen.
Har ni känt av något liknande någon gång? Har aldrig haft det själv och läst en massa på nätet nu som såklart får en att hoppas! -
Samma här! Vaknade inatt av så otroligt jobbig mensvärk och trodde att mensen skulle komma på en gång, tog en värktablett men nu på morgonen känner jag ingenting. Ingen mens och inga kramper eller liknande. Sjukt konstigt!AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-07-01 09:13:09 följande:BIM-3 och nu kom den brutala mensvärken, så är 99% säker att mensh*lvetet kommer idag eller imorgon. Och hjärnspökena finns där: Är något fel? Är jag för gammal? Är det inte meningen?
Får väl satsa på 7:e försöket och se glad ut. Så sjukt trist. :(
-
mor till 2 väntan på nr3 skrev 2018-07-02 07:47:35 följande:Hörni !
Jag har äl på söndag 8/7!
Hur har ni haft sex inför äl för o maxa chanserna på o bli gravid?
Min bm sa att man inte ska ligga varje dag för då kan spermierna ?ta slut?, men sen kan ju dom överleva ganska många dagar..
Har ni haft sex varje dag eller varannan?
Och hur många dagar?
Tacksam för denna tråden finns så man kan diskutera sånt som andra inte skulle orka lyssna på haha
Hej! :)
Vi hade sex lite hur vi kände för det så ibland blev det 2 dagar i rad och ibland inte. Vad jag läst ska det inte spela någon stor roll om man kör varje eller varannan dag, det ända som är annorlunda är väl antalet och kvalitén på spermier? Alltså att kvalitén är bättre om man ligger oftare men att det är fler om man ligger mer sällan. Men nu är jag ju ingen expert på det heller utan det var bara något jag hade läst. :D
Lycka till!
-
Jag har också BIM nu någon utav de kommande dagarna. Har haft otroligt jobbig mensvärk både igår och idag vilket jag oftast brukar få när mensen väl har satt igång och på cykeldag 2. Jag har inte heller några ovanliga flytningar, som du då. Jag hoppas ju jättemycket såklart men väntar egentligen bara på att mensen ska dra igång...Lycklig37 skrev 2018-07-02 07:11:04 följande:Idag är det dags för menstruation eller inte.Självklart hoppas vi här hemma på ett pluss det vore ju fantastiskt roligt. Igår hade jag menssmärtor men läst att man kan ha likadan smärta fastän man är gravid. Och illamåendet som jag har och huvudvärken. Den kommer och går så brukar jag inte ha. Men jag har inga ovanliga flytningar. Jag vill inte hoppas för mycket ställt in på att jag kommer få mens och att jag inte är gravid. Vet att det är svårt att få ett plus. Detta är 5e månaden vi arbetar på att bli gravida. Idag har jag ingen mensvärk alls lite spänningshuvudvärk och illamående.
Mensen kan ju också bli försenad.Men min menstruation är alltid i tid enligt min app.
Denna gången har jag velat vänta då det är onödigt att köpa alla dessa test för tidigt när man lika väl kan vänta en dag efter utebliven mens. Håll tummarna för oss nu att det blir ett pluss.
Hoppas på att både du och jag får ett plus snart!! -
Håller tummarna att det inte är det!Missmli skrev 2018-07-03 07:37:18 följande:Plussade i går och på kvällen så kom det rosa blod :( inte ont i magen eller så men det kom ju endel. Men verkar inte ha kommit så myclet under natten och knappt något på morgonen . Brösten har slutat ömma . Kam de va missfall på gång ?
-
Då kanske det var den mensen du skulle fått men inte blev av? ;) Att det inte fanns klumpar och inte gör ont är ju ett bra tecken! Har du kollat när bf blir i så fall? :DMissmli skrev 2018-07-03 09:15:30 följande:Gravtest visar fortfarande positivt iaf och nu har de slutat helt . Va aldrig några klumpar i eller så och hade inga direkta magsmärtor heller . Hur går det för dig har du testat än ?
Cykeldag 30 idag och jag får fortfarande extremt jobbiga kramper när jag får orgasm. Ska nog låta bli ett tag nu för det gör så ont! Tänkte vänta tills fredag och se om mensen dyker upp men än så länge håller den sig borta! :) -
ah det förstår jag faktiskt.. men försök att inte tänka allt för negativt bara!!Missmli skrev 2018-07-03 09:45:21 följande:Just nu vågar jag knappt tänka på
När bebisen skulle komma i fall det blir ett missfall av detta :/ har ju molvärk liksom men de har jag haft i några dagar . Skulle med ha mens på fredag . Håller tummarna för dig
Molvärk har jag med haft ett par dagar nu, ibland till och med så mycket som jag brukar ha när jag har mens, aj! Tack snälla! -
Åh vad synd.. :(mjj skrev 2018-07-03 10:45:08 följande:Liten blödning idag och inte lika kraftig molvärk som jag annars har vid mens, men känns dessvärre som att det är kört! Tog ett test igår som visade negativt och då hade jag lite blodblandad flytning! Brösten gör inte lika ont som tidigare. Så jävla irriterande att man ska bli så besviken(svårt att inte bli liksom). Får se hur länge blödningen håller på!
-
Ja det förstår jag att du gör! Men du kan ju vänta någon dag till och testa för att se om det kanske ändå bara är en mellanblödning. Jag håller tummarna i alla fall!!mjj skrev 2018-07-03 11:11:28 följande:Ja, men jag har fortfarande en del symtom kvar.... Vilket är det som gör att man fortfarande känner lite hopp. ????. Man intalar sig själv ????????