• JenniB

BIM juli 2018

mjj skrev 2018-07-03 12:40:49 följande:
    Ja jag tänkte göra det ?????. När har du bim?

Hoppas det visar ett plus då! :D

Vet tyvärr inte det helt hundra. Bara andra mensen efter ppillerstopp jag väntar på nu. :/ Vet bara att jag hade en lutealfas på ca. 17 dagar förra månaden så. Tänkte vänta tills fredag iaf då jag är på cykeldag 33 i så fall. HOPPAS!

• JenniB
    mjj skrev 2018-07-03 14:23:06 följande:
    Hoppas att det blir nåt då ?????. Svårt det där! Använder du nån app? Jag använder en app som heter fertility friend. Kan varmt rekommendera den, den är superbra!
    Jag använder mig av appen flo för tillfället, men mest för att hålla koll på symptom och mående då jag inte hade haft mens på över ett år. Tänkte köra igång med ÄL-stickor nästa månad ifall mensen kommer. Är det något du använder? Ska ta och kolla in appen :D
  • JenniB
    mjj skrev 2018-07-03 14:25:35 följande:
    Alltså mina smileys verkar bli frågetecken, är inte galen ifall du undrar ;D
    Haha nej det misstänkte jag redan. Du behöver inte oroa dig. Skrattande
  • JenniB
    Thorax skrev 2018-07-04 06:35:07 följande:
    Brunt indikerar att de är gammalt så kan ju vara rester bara sen de rosa flytningarna. Ge inte upp förs det är försent <3
    Missmli skrev 2018-07-04 06:33:25 följande:

Är så ledsen, vilken start på semestern detta blev , känns som jag bara sitter och väntar på att allt ska komma ut . Kom inget mer ?blod? på hela dagen i går men i morse gjorde jag ett nytt test och de va inte ett dugg starkare än det i måndags . Och när jag torkade mig kom det lite lite lite brunt på pappret i en flytning . Känns som hoppet är ute :(

Jag håller med, det är nog lite gamla rester. :) Tänk bara att du inte fått mens än det är ju faktiskt ett bra tecken!

• JenniB
    Glädje5 skrev 2018-07-04 10:31:50 följande:

Hur har det gått?

Har någon känningar av graviditet?

Tog ett test idag BIM+2 blev ett väldigt väldigt svag streck på babyplans vanliga teststicka. Kan man lita på det??? Testade med tidigt test i lördags utan något alls.

Vad tror ni? Bild längst ner.

Försvinner spökstreck när testet torkat eller blir det starkare?

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon, Evaanne, Theresu

2 juli -Glädje5, Fotbollsbebbe, Natalie87W, Jevi87

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

3 juli- mjj, hoppas på ett andra barn

4 juli - Periksson90, AllaGodaTingÄrTre

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa

6 juli - JenniB

7 juli - missmli, Anna82

8 juli - LLW

9 juli - soffipropp1987

10 Juli - Elsaida

12 juli- Månflicka, niiskuneiti

14 juli - Nicciz, Ejjami

15 Juli - Mist

16 Juli - Esofe

18 Juli - lyckligast80

19 juli - IBS (har ett annat konto där heter jag VIFEM)

20 juli - Thorax, Försök 3

21 juli - S0mmarb3bisen

22 juli - EmmalinneaS, Smultronbär, mor till 2 väntan på nr3,

22 Juli - Incognita, Försök 1

28 juli - Syskon, zion

29 juli - johannastroberg

31 juli - MammaKA, Issari, lindabinda

Gud vad ditt test såg lovande ut, jag håller tummarna att det bara blir starkare och starkare!! :D 

Själv är jag på cykeldag 31 och känner mig gravid. Fortfarande lite osäker på BIM då jag bara hade mens en gång förra månaden efter några år med ppiller.

Mina symptom just nu är:
    - Utebliven mens (bara någon dag isåfall men ändå :D)
    - Ömma bröstvårtor
    - Konstig mage
    - Kissnödig oftare
    - Trött hela tiden (vilket jag dock varit ett tag redan)
    - Kramper efter att jag fått orgasm vilka gör så sjukt ont!!
    - "Mens"värk då och då (riktigt extrem var den dock i början på veckan, kändes som att mensen var igång och höll i sig länge)

Vad har ni andra för symptom? :)

• JenniB
    sanfo1 skrev 2018-07-04 11:05:10 följande:
    Hej!
    Nästan exakt samma situation som jag, hade också min första mens förra månaden efter år med p-piller, kändes så konstigt men är glad att kroppen funkar haha!
    Jag har uträknad BIM imorgon och har nog exakt samma symtom som du :)
    Har du tagit ett test eller väntar du?

Vad roligt med någon i samma situation!! :D Det kändes väldigt konstigt för mig med men ändå bra som du säger haha.
    Vad spännande, du måste hålla mig uppdaterad hur det går för dig då!

Jag och sambon har planerat att testa ihop på lördag. Vet inte hur jag ska kunna vänta men det känns mer säkert på något sätt. ;) Du då?

• JenniB
    sanfo1 skrev 2018-07-04 12:52:16 följande:
    Jaa, jättekul! :D ja absolut, du med!
    Jag tänker också testa på lördag, jag kunde dock INTE hålla mig och testade igår haha, visade ett svaagt streck men är innan BIM så vi får väl se hur det utvecklar sig.
    Kunde du pricka in ÄL eller "körde" ni bara på? haha
    Känns som om man inte känner sin egen kropp efter alla år på piller :P
    Men åååg vad roligt! Då kommer det säkert bara bli tydligare och tydligare :D
    Är det också ert första försök då? Vi körde bara på haha, ville inte stressa upp mig så mycket som jag tror ÄLtester hade gjort isåfall. Men ifall det det blir fler försök kommer jag nog köpa ÄLtester i all fall. ;) Känns bra att kunna veta om man verkligen haft ägglossning.

Nejdu.. det gjorde verkligen inte jag haha. Allt jag kände nu har jag nog aldrig märkt av nånting innan. :D
  • JenniB
    sanfo1 skrev 2018-07-04 14:11:25 följande:
    Jaa! :D  Har hört att det är ganska vanligt med dem där jäkla spökstrecken så kan ju vara det med, men det finns hopp!
    Ja det är vårat första försök, känner samma angående ÄL stickor. man vill ju ta det lite lugnt i början. Vi har väl lite dem tankarna att tar det sig så tar det sig, annars får vi börja kolla lite närmare med temp, äl stickor osv.
    Nä samma här :P Man analyserar ju ALLT nu också som man inte ens tänkt på innan! hahah
    Ja det är det ju på flera olika sorter.. :/ Ja precis, samtidigt längtar jag så otroligt mycket!! :D Åhja det har du rätt i haha. Jag menar det är ju sjukt mycket man lärt sig på väldigt kort tid. ;)
  • JenniB
    hoppas1 skrev 2018-07-04 14:34:33 följande:
    Jag tror jag kan känna att det finns något där nu. Jag ska dela med mig av de tipsen som vi körde med den här månaden.

- laddade ner appen FLo och hade flitigt samlag även i slutet av mens och särskilt mkt minst 1 ggr/dag dagarna innan ÄL. Vi missade att ha på självaste ÄL dagen

- har undvikit kaffe, stress och har försökt sova ut ordentligt. Även innan ÄL.

- undvikit tunga lyft, hård träning. Ätit folsyra och mkt grönsaker.

Jag hoppas att jag inte får missfall igen, och att alla härinne som försöker bli gravida blir det. Jag själv höll på o tappa hoppet.
    Grattis! Så fint positivt test :D
  • JenniB
    Glädje5 skrev 2018-07-05 04:31:46 följande:
    Godmorgon godmorgon vet ni vad wiiiiii.....

Jag är gravid Vi är gravida <3 <3

HERREGUD

BIM + 3 idag

Tidigt CB

Wow
    Åh vad härligt! GRATTIS! :D
  • JenniB
    Esofe skrev 2018-07-05 13:46:46 följande:

Får väl gå ut ur denna tråden redan nu, verkar som min kropp bestämt sig för andra mensen denna månaden istället för ÄL.

men nej vad synd :(
  • JenniB
    Anonym (Anna82) skrev 2018-07-05 10:18:33 följande:

Så j-vla besviken :( fick lite ljusbrunt/lite ljusrosa på pappret nu - 2 dagar innan BIM :( Känns som att det aldrig kommer ta sig!

Åhh :( Vi får hoppas att det inte betyder mens och att ni lyckades ändå! <3
  • JenniB
    MaalinJ skrev 2018-07-05 13:37:50 följande:

Gick precis å torkade mig och såg att babbret blev typ.. Brunt? Är 26 dagar sen jag hade mens sist. Tyckte Igår kväll att jag kände lite stickningar i bröstet. Har haft lite ont i äggstockarna till och från sen jag hade äl förra veckan. Är det mensen som är på g så ligger troligtvis äl å mens för tätt igen.

Så förvirrande ju :( Hoppas du får ett ordentligt svar av kroppen snart!
  • JenniB
    Esofe skrev 2018-07-05 15:09:09 följande:
    Jag som trodde kroppen var normal igen efter pillerstopp då jag hade en rejäl mens, så som jag alltid haft med mycket blod med extrem värk för 2,5 v sedan. Nu har jag bara mediumblödning med lite känningar, inte ens lite värk men började i tisdagskväll och har det än idag.
    Jag hade trott samma sak om jag hade varit i din situation.. :( Man tror att allt är som det ska vara när mensen kommer för första gången. Jag hoppas den inte fortsätter krångla nu! <3
  • JenniB
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-07-06 07:13:45 följande:

Jag gråter!!!!!

Sjätte försöket!!!

På BIM+2!!!

GRATTTIIIIS!!!! :D
  • JenniB

Imorgon har vi bestämt att vi ska testa! Jag är så sjukt nervös just nu att jag förmodligen inte kommer kunna sova inatt... samtidigt som man redan börjat hoppas alldeles för mycket känns det som. Är på cykeldag 33 idag, mensen har inte kommit, jag har en del olika symptom men vad gör jag när både min och sambos magkänsla har fel och det blir minus? Nä nu går jag och lägger mig så tiden går snabbare.

Håller tummarna för er andra!

• JenniB

Ljusbrunt/beiget på pappret när jag torkade mig och negativt test... lyckades ändå inbilla mig en otroligt svag ljus skugga men sambon såg inget. Tror jag börjar bli knäpp.

Ska nu försöka vänta in mensen men är så otroligt ledsen. Mest för att jag inte vet vad min kropp håller på med alls...

• JenniB
    Ereya skrev 2018-07-07 08:34:44 följande:

Du hade också BIM idag väl? Hoppet lever så länge syndafloden håller sig borta. Ge inte upp <3Av egen erfarenhet så är äl +10 för tidigt att testa oavsett. Håll ut ett par dagar och testa på äl+14,då kan det ha hänt grejer.

Jag visste inte helt hundra ännu för att jag inte haft mens mer än en gång efter att jag slutat med mina ppiller. Men jag tänkte att den 6/7 måste mensen ha kommit liksom. Det kom blod nu med så mensen är officiellt igång :( så himla besviken och ledsen men det får bli nya tag nästa gång helt enkelt!
Svar på tråden BIM juli 2018