Inlägg från: Anonym (xxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxx)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

Jag håller med vvvv. Hon gillade det först och då måste man få försöka. Att locka, i detta fall oskyldiga män, att fingerpulla en och kåta upp honom så han vill fortsätta är minst lika illa som att efter en stund säga att man inte vill längre. I värsta fall anmäla honom för ett övergrepp. Det måste vara svårt som man att bevisa att hon var med på det och gillade det inledningsvis.

• Anonym (xxx)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 20:24:50 följande:

Ola har gått över gränsen, ja. Gertrud visar klart motstånd när hon försöker dra bort handen.

Den exakta brottsrubriceringen vet jag inte. Det kommer förmodligen inte hålla i en rättegång, men det skulle kunna klassas som våldtäkt.

Enl BRB 6 kap

1 § Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Jo, det är det jag menar. Gertrud var med på det först och ångrar sig sen. Hur ska Ola göra egentligen? Gertrud skulle sagt nej på en gång och inte hånglat och låtit Ola fingra på fiffi. Jag hade då köpt ditt resonemang om BRB 6 kap.
  • Anonym (xxx)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 21:38:47 följande:

Är det verkligen så svårt att förstå? Ola ska respektera att Gertrud inte längre vill. Att Ola inte kan acceptera att Gertrud inte vill längre är kriminellt och straffbart.

Ja, idag är det straffbart, det var det inte tidigare. Det är inte lätt för Ola att veta hur han ska bete sig. Sen om Gertrud har tvetydig inställning till det hela gör det inte lättare för Ola.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?