Inlägg från: Anonym (vvvv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vvvv)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

Yes, han ska anmälas för våldtäkt och få sitt liv förstört. 10 sec räcker även om det dyker upp från ingenstans.

• Anonym (vvvv)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:32:13 följande:
    måste vara livsfarligt att knulla idag. lika bra att skriva kontrakt innan...
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.
  • Anonym (vvvv)
    Anonym (What?) skrev 2018-06-02 20:55:40 följande:

Du litar inte på tjejen? Det är väl snarare så att du inte litar på dig själv? Om man inte pallar att vara lyhörd och respektera ett "nej" eller "sluta", då ska man fan inte ha sex heller!
    Nej det handlar inte om att jag inte litar på mig själv. Det handlar om att det här är för lätt att missbruka och använda som ett vapen.
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 21:38:47 följande:
    Är det verkligen så svårt att förstå? Ola ska respektera att Gertrud inte längre vill. Att Ola inte kan acceptera att Gertrud inte vill längre är kriminellt och straffbart.
    Precis. Därför det är bättre inte ta den risken. Vem som helst kan ändra sig när som helst, och när det händer är du rökt.
  • Anonym (vvvv)

Att man ens funderar på om man vågar ta risken att ha sex med någon random på fyllan nu för tiden är skrämande utväckling. Det där med sex-kontrakt låter verkligen inte som en så dum ide som det gjorde först. 

• Anonym (vvvv)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:13:52 följande:
    Yes det är klart man vet vart gränsen går och skulle sluta om nångon sa nej.
    Att ni tar för givet att man inte kan det är problemet.

Nu blir man automatiskt misstänkt som en sexförbytare bara för att man är man. Den här häxjakten har spårat ur totalt. Vet inte hur många procent av män i sverige som är sexförbytare, men det är mest oskyldiga som får ta smällen av alla fördommar.
  • Anonym (vvvv)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:19:33 följande:
    Vad hade du tänkt dig?

Att kvinnor aldrig får ändra sig?

Att kvinnor helt sonika får räkna med att bli penetrerad av fingrar, eller annat, oavsett om hon tycker det är skönt eller inte.

Om hon vill fortsätta eller inte är tydligen helt irrelevant.

I exemplet "drar Gertrud upp Olas hand". Är det väldigt svårt att förstå.???
    Läser du mitt första inlägg igen så står det där. Yes ola är fucked.

Wtf?? Vart hittar du anlag för dom här anklagelserna??
  • Anonym (vvvv)
    Anonym (M) skrev 2018-06-02 22:28:37 följande:

Tycker det finns ett tydligt samband mellan att de män jag känner som är vettiga människor överlag aldrig ser "dagens sex" som något där man fånar sig med att man ska behöva skriva kontrakt eller på riktigt oroar sig över att bli anmäld för våldtäkt, och de män jag känner/har i min omgivning som gör dessa saker, ja, för att uttrycka det milt är de väl lite mindre vettiga överlag. Drömmer

Det är bra, håll er undan från sex om ni är så rädda för att "råka" våldta/begå övergrepp, ni gör sannerligen både kvinnor och alla vettiga män en enorm tjänst!

Nu är falska anklagelser som man är rädd för och inte orolig att man inte kan komma undan med våldtäckt.

Men men, är jag automatisk sexförbrytare är jag säkert lögnare också?
    Jag är man, jag måste ha våldtagit ett helt gäng tjejer, vilka jag säkert också sett ner på, ser som mina ägodelar och hatar?

Jag är ju man, det måste vara sant
  • Anonym (vvvv)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:31:56 följande:
    Ola bryr sig inte om att hon drar upp hans hand. Det är problemet. Det är ingen häxjakt utan ett svar på detta exempel.
    Ola tog ju upp sin hand så fort han "snapped out of the mood" men då var det redan försent
  • Anonym (vvvv)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:34:10 följande:
    Ditt sätt att börja klaga över att man inte kan ha sex utan kontrakt låter i mina öron som du inte förstår problemet.
    Så vad tror du jag tror problemet är?
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 22:48:24 följande:
    Nej, Ola drog upp sin hand när Gertrud gjorde sin andra protest. Ola skulle ha hörsammat den första protesten.
    När man har sex är man lite som i ett berusat tillstånd när man är helt uppe i det som du säkert märkt själv nån gång. Som sagt så försvarar jag inte Ola utan säger att han får skylla sig själv som har sex med en okänd person när han vet hur sårbar han skulle va om någon skulle ångra sig och han inte reagarar fort nog, bra kille eller inte hör inte till saken, bägge sorterna är rökta.
  • Anonym (vvvv)
    DeathByPickles skrev 2018-06-02 23:20:40 följande:

Jag har många manliga vänner, före detta partners, bröder, morbröder, en pappa... ingen av dem skulle känna sig "jagad" eller träffad av att kvinnor i allmänhet belyser problematiken med sexuella övergrepp. 
    De är vanliga män. Förhoppningsvis är ingen av dem Ola. 

Förmodligen ÄR någon av dem Ola. Dessvärre. 
    Naturligtvis går Ola över gränsen. 

Du tror inte dom också har en klump i magen om hur det här utväcklas och låtsas inte va oroliga för dom inte vill bli anklagade på det här viset?

Vad skulle du anta om någon av dom om du skulle börja ifrågasätta?
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 23:19:43 följande:
    För det första så nej, när jag har sex så är jag helt uppe i upplevelsen med min partner, dvs jag har fullt fokus på henom och vad vi gör tillsammans, och inte på bekostnad av min partner.
    För det andra så kan jag bara upprepa  vad jag skrev innan om BRB kap 1 §2
    Har gärningen begåtts under självförvållat rus eller var gärningsmannen på annat vis genom eget vållande tillfälligt från sina sinnens bruk, skall detta inte föranleda att gärningen inte anses som brott. Lag (1994:458)
    Berätta för mig snälla. Vem är jag?
    Bilden du har i huvet nu vore intressant och se.
  • Anonym (vvvv)
    DeathByPickles skrev 2018-06-02 23:33:44 följande:

Varför skulle de ha en klump i magen? 

Vad menar du med nästa fråga? Varför skulle jag anta någonting om någon av dem? 

För att dom skulle lätt kunna bli falkt anklagade för sexövergrepp om någon skulle missbruka lagen.

Om någon av dom skulle vara skeptiska i smyg och sen berätta det. Skulle du automatiskt tro det är för att dom så ofta är på gränsen till sexövergrepp att dom skulle trilla dit nu med den nya lagen?
  • Anonym (vvvv)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 23:47:27 följande:
    Jag har ingen aning om vem du är. En anonym person på ett internetforum. Det du skrivit i tråden visar dock på följande:
    En person som av okänd anledning tror att alla kvinnor anser att alla män är sexualbrottslingar och använder falska anklagelser om sexualiserat våld som vapen. En person som av okänd anledning tycker att en person som begår  brottsliga handlingar inte ska hållas ansvarig för sina brott. En person som tror det går att avtala bort en individs rätt till sin egen kropp.
    Ungefär vad jag skulle gissa du trodde.

Påstående 1 korret och 2,3 fel.

En person som börjar bli väldigt rädd för vad som blivit av feminismen med manshatarna i spätsen. En person som inte vill tvingas säga hen till mina barn. En person som vet hur det är att bli utsatt för fördommar (eller hatbrott som vissa skulle kalla det) känner sig
  • Anonym (vvvv)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-06-05 18:32:52 följande:
    Jag råkade ut för nåt liknande. Runkade en kille. Han tog initiativet och verkade gilla det. Jag gick över till att runka med en sån där skrubbvante man skrubbar skalet på potatis med. Då påstod han plötsligt att det gjorde ont, men många killar gillar ju hårda tag, så jag fortsatte en stund till.
    Ni inser att om ni hade varit män hade ni riskerat fängelse för det här?
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?