Inlägg från: Anonym (asta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asta)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:12:30 följande:

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

Ja Ola ska in i finkan
  • Anonym (asta)

Även med en ny lag så kommer väl det i våldtäktsåtal gälla att ord står mot ord om det inte finns vittnen eller starka bevis?......eller ska man börja använda förhör under tortyr? Anledningen till att Timell (t ex) hamnat i rättegång är för att det fanns vittnen i badtunnan där "övergreppet" ska ha skett, men det är ju sällan folk ser på?

• Anonym (asta)
    Anonym (Vafan) skrev 2018-06-03 07:25:33 följande:

Men vafan är detta för svar?? Jag tänker att Gertrud nu inte vosade tydligt för Ola med att dra upp handen och han slutade ju GENAST hon SA sluta!

Jag är själv kvinna och ska detta anses som "våldtäkt" har nog min man begått många under våra 7år tillsammans! För när det nämligen blir "för skönt" för mig är det ofta jag drar upp hans hand för att det inte ska gå för mig riktigt än, dock är det uppskattat av mig om han fortsätter trots det :D :/

Så min åsikt är att nej, Ola har inte gjort nåt övertramp, han har bara misstolkat första signalen men slutade när hon sa sluta...

Lyckligtvis så krävs bevis i våldtäktsmål. En kvinna kan komma på efter 10-15 år att Ola nog var lite för brysk en gång i tiden och så anmäla honom.......men det är bara Timell som har sån otur att det fanns VITTNEN när hans fingrar letade sig iväg. Alla andra får TJI.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?