kan fingerpulla vara ett övergrepp?
Ja, naturligtvis är det ett övergreppp.
Ett bra tips, och dessutom ett lagkrav, är att säkerställa att samtycke finns. Om Ola så uppenbart saknar förmåga att kommunikcera icke-verbalt bör han lära sig att göra det verbalt innan han träffar fler kvinnor för att inte begå fler övergrepp.
Därför bör han, och även hon, säkerställa inför varje nytt steg att båda vill att det stegt tas. Från spännande samtal till kyssar = kolla att den andra verkligen vill. Från kyssar till smekande av kön = kolla att den andra verkligen vill.
Exempelvis genom att säga "får jag xx" eller "jag skulle så gärna vilja xx, vill du?"
Det är inte rimligt att ha som definition att den andra "inte gör motstånd" och tycks gilla det. Inte minst eftersom en vanlig reaktion vid övergrepp är just att stelna och inte göra motstånd vilket skulle kunna betyda att det som Ola tolkar som en gemensam härlig stund som båda vill samtidigt för Gertrud är ett övergrepp som hon för alltid kommer att tvingas bearbeta. Inte var det väl vad Ola var ute efter heller?
Och att fortsätta att tvinga sig in i någons kropp efter att hen försökt att få bort handen är självklart ett övergrepp, och jag kan verkligne itne förstå hur någon skulle kunna tycka något annat....