Inlägg från: Anonym (Eh!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh!)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:

Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.

Du får det nästan, nästan lika jobbigt som tjejer som alla drar sig ur flera gånger av rädsla för att mannen kan vara en våldtäktsman. Man märker ju om någon är med på noterna eller inte. Kvinnan i exemplet var det helt klart inte och då lägger man ner.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 21:21:19 följande:

Jo, det är det jag menar. Gertrud var med på det först och ångrar sig sen. Hur ska Ola göra egentligen? Gertrud skulle sagt nej på en gång och inte hånglat och låtit Ola fingra på fiffi. Jag hade då köpt ditt resonemang om BRB 6 kap.

Ola ska sluta så fort han märker att Gertrud inte vill längre. Hur svårt kan det vara?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:23:39 följande:

Yes det är klart man vet vart gränsen går och skulle sluta om nångon sa nej.

Att ni tar för givet att man inte kan det är problemet.

Nu blir man automatiskt misstänkt som en sexförbytare bara för att man är man. Den här häxjakten har spårat ur totalt. Vet inte hur många procent av män i sverige som är sexförbytare, men det är mest oskyldiga som får ta smällen av alla fördommar.

Väldigt många av de som begått våldtäkt ser sig inte som våldtäktsman. De har bilden av våldtäktsmannen som en knepig typ som hoppar fram bakom en buske.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (P) skrev 2018-06-04 11:28:45 följande:

4 sekunder är okej, 10 sekunder en halv evighet?

Så, max 4 sekunder, men 5 sekunder är det våldtkt igen? 4.5 sekunder?

Du ser, det blir helt absurt på en sån detaljnivå.

Lagen tar definitivt hänsyn till alkohol (och andra droger).

Så om gärningsmannen är full är han inte ansvarig och ska gå fri, och om tjejen varit full får hon skylla sig själv och gärningsmannen ska gå fri eller?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 15:23:01 följande:

Tråden har expanderat! Asså, Gertrud gillade att få två fingrar mellan benen och det la Ola märke till. Men det blev lite för mycket och Gertrud sa "Sluta!". Ola var drängfull och kåt och fortsatte.

Eller kanske att Ola reagerade lite sent efter en halv back Norrlands Guld.

Gertrud skulle såklart inte komma någonstans med en anmälan, finns inga vittnen och omöjligt att bevisa. Och hon gillade initialt att bli pullad.

Gissar att du tyckt att Gertrud fått skylla sig själv om det var hon som var drängfull och inte kunde freda sig.

Nej det är tyvärr svårt att få rätt även vid grova övergrepp med bra bevisning. Det gör inte detta mindre till övergrepp.

Upplever du att du inte kan uppfatta om kvinno vill eller inte när du är full? Drick inte då! Tycker du att 10 sekunder är kort tid? Håll handen på en spisplatta i 10 sekunder!
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Lina) skrev 2018-06-04 18:01:49 följande:

Tyvärr ja. Håller med att det här med samtycke är skit. Sög av en kille i förrgår och började naggs med tänderna, han visade på att han gillade det till en början och han hade ju sagt att han gillade hårda tag. Sen sa han sluta men så kan man ju inte göra! Och jag tolkade det som att han ville mera så jag högg till rejält..... fan va folk är känsliga nuför tiden. Hur skulle jag veta att han inte ville bli huggen när han ville från början? Fan bättre arts kräva kontrakt.

Jag råkade ut för nåt liknande. Runkade en kille. Han tog initiativet och verkade gilla det. Jag gick över till att runka med en sån där skrubbvante man skrubbar skalet på potatis med. Då påstod han plötsligt att det gjorde ont, men många killar gillar ju hårda tag, så jag fortsatte en stund till.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Hur fungerar det med analen och samtycke?) skrev 2018-06-09 14:35:55 följande:

Jo. Det enda jag är lite rädd för är att fråga först skulle vara avtändande för henne. Tjejer verkar ju gilla det här med dominans och män som tar för sig sexuellt. Vilket verkligen inte är min grej, jag är mer mr. Beige än någon mr.Grey. 

Vissa tjejer gillar dominans, de flesta gör det inte. Du kan inte förutsätta att just den du är med gillar dominans och bara köra på. Det måste ni prata om innan. Och de som håller på med sånt har ju stopp-ord.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?