Inlägg från: Anonym (zzzz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:17:08 följande:

Yes, han ska anmälas för våldtäkt och få sitt liv förstört. 10 sec räcker även om det dyker upp från ingenstans.

Nej, men allvarligt. Han höll på lite för länge.
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 20:23:07 följande:

Jag håller med vvvv. Hon gillade det först och då måste man få försöka. Att locka, i detta fall oskyldiga män, att fingerpulla en och kåta upp honom så han vill fortsätta är minst lika illa som att efter en stund säga att man inte vill längre. I värsta fall anmäla honom för ett övergrepp. Det måste vara svårt som man att bevisa att hon var med på det och gillade det inledningsvis.

Så tänker jag med.
  • Anonym (zzzz)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 20:29:25 följande:
    Jag tror inte du  förstår hur våldtäkt funkar. Hon kan vara på, ta kommandot, initiera och påbörja penetrerande sex, aktivt hålla på i 10 min, men samma ögonblick som hon försöker dra ur eller säger stopp och du inte avbryter DIREKT, så begår du våldtäkt. Och samma gäller omvänt. Han kan initiera och vara "drivande", men samma ögonblick som han visar eller säger nej, så är det våldtäkt om hon inte avbryter.
    måste vara livsfarligt att knulla idag. lika bra att skriva kontrakt innan...
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.
    jo, säkrast att runka...vill ju inte sitta inne i 8 år...
  • Anonym (zzzz)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 20:57:08 följande:
    Det hjälper inte om du skriver kontrakt. Ändrar sig ena parten under akten även med kontrakt så är det våldtäkt.

Det absolut enklaste är ju att träna upp din empati och dina färdigheter i kommunikation så att du slipper hamna i situationen alls. Jag skulle gissa på att 99% av normalbegåvade individer vet precis var gränsen går och har impulskontroll nog att inte gå över den.
    Jag kan bara beklaga de som inte har denna kompetens, det måste vara ett helvete för dem.
    aLLVARLIGT, gjorde ola sig skyldigt till ngt genom att han fingerknullade i 10 sek mer än hon ville?
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 21:21:19 följande:
    Jo, det är det jag menar. Gertrud var med på det först och ångrar sig sen. Hur ska Ola göra egentligen? Gertrud skulle sagt nej på en gång och inte hånglat och låtit Ola fingra på fiffi. Jag hade då köpt ditt resonemang om BRB 6 kap.
    Gertrud visade att hon tyckte om att bli pullad, men sen var Ola lite för på och pullade för länge...han höll kvar 10 sek efter att hon sagt "Sluta".
  • Anonym (zzzz)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 21:38:47 följande:
    Är det verkligen så svårt att förstå? Ola ska respektera att Gertrud inte längre vill. Att Ola inte kan acceptera att Gertrud inte vill längre är kriminellt och straffbart.
    Vilket straff ska Ola ha?
  • Anonym (zzzz)
    EmberEyes skrev 2018-06-02 21:52:22 följande:
    Problemet är inte vad som är straffbart eller inte, problemet är att Ola inte förstår att Gertruds rätt att bestämma över sin egen kropp alltid trumfar Olas kåt-ego.
    Ola var väldigt full och kåt...
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-02 21:56:25 följande:

Om Ola är så till sig i trasorna att han fyrar av - är det fullbordat övergrepp då??

Om Ola kom i byxan? Ja, då ska han in.
    Vad hade hänt om Ola tog fram den och kom efter att ha dragit i den tre gånger?
    Blottare?
  • Anonym (zzzz)
    New Dawn skrev 2018-06-02 22:26:12 följande:
    Så en kvinna får inte kyssas utan att räkna med att det ingår fingerpullning. Hur länge ska man då stå ut, om man ändrar sig?

Vad måste man genomföra efter häftiga kyssar? Vad ingår? Är det endast fingerpullning som ingår eller kanske även samlag? oralsex? analsex?
    Kanske bäst att fråga först?

Eller för säkerhets skull, be kvinnan föra ner mannens hand och stoppa in långfingret i skåran?

Dokumentera med mobilkameran.
  • Anonym (zzzz)
    KaptenOhoy skrev 2018-06-03 00:00:27 följande:
    Av vilken anledning ska Ola finger knulla henne i 10 sekunder mer än hon ville?
    Ola var kåt och fumlig. Han tyckte det var så skönt och hade svårt att sluta.
  • Anonym (zzzz)

Tråden har expanderat! Asså, Gertrud gillade att få två fingrar mellan benen och det la Ola märke till. Men det blev lite för mycket och Gertrud sa "Sluta!". Ola var drängfull och kåt och fortsatte.

Eller kanske att Ola reagerade lite sent efter en halv back Norrlands Guld.

Gertrud skulle såklart inte komma någonstans med en anmälan, finns inga vittnen och omöjligt att bevisa. Och hon gillade initialt att bli pullad.

• Anonym (zzzz)
    Anonym (spyr) skrev 2018-06-04 15:29:01 följande:
    Så ingenting i tråden har fått dig att förstå att du gjorde något fel? Du tycker fortfarande att det är okej att fortsätta lite till när en tjej säger ifrån?
    du tror att tråden handlar om mig, eller hur?
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (spyr) skrev 2018-06-04 16:09:51 följande:
    Ska vi låtsas att du frågar åt en vän eller?
    Nej, jag frågar inte om en vän. Tyckte frågeställningen blev mer levande om jag gjorde den till ett "rollspel". Är ny lagstiftning nu och därför tycker jag frågan är intressant. Ska man tolka den rätt så ska varje ny sexakt godkännas av båda parter, annars är det ett övergrepp.
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (spyr) skrev 2018-06-04 16:27:28 följande:
    Okej men du tyckte uppenbarligen inte att Ola gjorde något fel om man går efter dina tidiga inlägg. Alla som försökte förklara för dig att Ola gjorde fel fick dig bara att börja prata om att man inte kan röra tjejer längre om man inte vill bli anmäld. 

Ingenting i tråden har alltså fått dig att förstå att det Ola gjorde var fel och varför? Tycker du fortfarande att killar borde få fortsätta lite till efter att en tjej visat att hon inte vill bara för att han känner sig kåt och tycker att det är skönt?
    NEJ. Försvarar inte Ola, men försöker på olika sätt hålla tråden i liv med olika infallsvinklar.
    OCH, många i tråden har olika synpunkter.
    Ola gjorde fel och borde få en fet pungspark.
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (Lina) skrev 2018-06-04 18:01:49 följande:
    Tyvärr ja. Håller med att det här med samtycke är skit. Sög av en kille i förrgår och började naggs med tänderna, han visade på att han gillade det till en början och han hade ju sagt att han gillade hårda tag. Sen sa han sluta men så kan man ju inte göra! Och jag tolkade det som att han ville mera så jag högg till rejält..... fan va folk är känsliga nuför tiden. Hur skulle jag veta att han inte ville bli huggen när han ville från början? Fan bättre arts kräva kontrakt.
    Herre Gud! Har du inte lärt dig suga kuk på ett adekvat sätt?
    Du kommer aldrig få en pojkvän. Tyvärr.
  • Anonym (zzzz)
    KaptenOhoy skrev 2018-06-04 20:30:10 följande:
    Menar du att båda partner inte ska vara med på allt som görs i sängen?
    Jo, och tekniskt sett ska varje nytt moment föregås av ett godkännande, enligt lagen.

"Nu vill jag ge dig kuk i rumpan. Är det ok"

"Ja, jag är redo för leverans"
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (Frågan om) skrev 2018-06-04 22:01:08 följande:
    Jag tror till med att lagrådet påpekade det i sin kritik - att i verkligheten är det ingen som har sex på det sättet.

Det är otroligt skenheligt när alla skriker i kör att det vet man väl för fan när någon vill eller inte. Men frågar man hur samtycket gick till senaste gången hen knullade så var det i allmänhet si och så med signalerna, tydlgheten och öppenheten.

Jätteupphetsande när han bara drog ner trosorna och stoppade in den och tog mig hårt. Hade han frågat hade han sabbat hela grejen.
    Vill man vara säker på att inte få tillbringa 2 år i fängelse så bör sex gå till såhär.

"Nu är jag på väg att komma. Får jag spruta på dina bröst?"

"Ja, det får du"

"Tack, snart kommer jag på dina bröst"
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (Frågan om) skrev 2018-06-04 22:01:08 följande:
    Jag tror till med att lagrådet påpekade det i sin kritik - att i verkligheten är det ingen som har sex på det sättet.

Det är otroligt skenheligt när alla skriker i kör att det vet man väl för fan när någon vill eller inte. Men frågar man hur samtycket gick till senaste gången hen knullade så var det i allmänhet si och så med signalerna, tydlgheten och öppenheten.

Jätteupphetsande när han bara drog ner trosorna och stoppade in den och tog mig hårt. Hade han frågat hade han sabbat hela grejen.
    "Nu minsann har min penis blivit styv och reda aoo föras in i dina slida. Vill du det?"

"Ja, jag är våt och det får du gärna"

"Tack. Nu särar jag på dina ben och för i den i slidan"
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?