Inlägg från: Anonym (Frågan om) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frågan om)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

När jag hör den här situationen beskrivas så funderar jag på en sak:

Sa hon ?sluta? som i ?sluta, det är inte skönt längre?, eller sa hon ?sluta? som i ?bäst du slutar, för jag annars blir jag så kåt att jag inte vet vad jag tar mig till??

I det senare fallet är det mer fråga om någon sorts spel, där mannen förväntas ignorera och gasa på. Får höra det med jämna mellanrum i sängen, tyvärr av samma kvinnor som menar att samtyckeslagen är helt oproblematisk.

• Anonym (Frågan om)

1 / Som svar på själva frågan i rubriken så kan "fingerpulla" självklart vara ett övergrepp. Tänk Martin Timell.

2 / Det låter som personen i exemplet åtminstone betett sig tanklöst eller buffligt.

3 / Jag vill vara lika provokativ och vända på steken. Om kvinna runkat en man, han säger "sluta", och hon ändå fortsätter tio sekunder. Hur hög hade övergreppsfaktorn varit? Att masturbera åt någon är trots allt någon man gör för att få någon att njuta. Om någon står ut med det under tio sekunder utan vidare protester finns det goda skäl att - även om person inte vill det - åtminstone anta att det är skönt.

• Anonym (Frågan om)
    Anonym (Buhu) skrev 2018-06-04 14:57:35 följande:

Buhu, jag måste lyssna och vara uppmärksam på min partner. Nej man får ju inte ångra sig, vad då så om jag skiter i personens nej så är jag skyldig?! Kvinnorna har fått mer backning av samhället att hon faktiskt har rätt till sin egen kropp och sexualitet fy fan. Sjukt är det. Tänk på alla stackars män som måste börja tänka sig för, all skit dem som inte gör/gjort det ska dem verkligen behöva straffas för det?! Kvinnorna och barnen är ju vana att ta smällen, varför ändra något så dem får lite mer skydd. Det har verkligen gått för långt!

Det som sätter myror i huvudet på så många män är att det finns män som aldrig verkar behövs fråga eller lyssna.
  • Anonym (Frågan om)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 20:35:09 följande:

Jo, och tekniskt sett ska varje nytt moment föregås av ett godkännande, enligt lagen.

"Nu vill jag ge dig kuk i rumpan. Är det ok"

"Ja, jag är redo för leverans"

Jag tror till med att lagrådet påpekade det i sin kritik - att i verkligheten är det ingen som har sex på det sättet.

Det är otroligt skenheligt när alla skriker i kör att det vet man väl för fan när någon vill eller inte. Men frågar man hur samtycket gick till senaste gången hen knullade så var det i allmänhet si och så med signalerna, tydlgheten och öppenheten.

Jätteupphetsande när han bara drog ner trosorna och stoppade in den och tog mig hårt. Hade han frågat hade han sabbat hela grejen.
  • Anonym (Frågan om)
    Anonym (amatörer) skrev 2018-06-07 15:55:29 följande:

På det ska allt filmas ur flera vinklar samt bevittnas av minst två vittnen så man senare inte kan hävda att man tvingades att skriva på.

Äntligen! Har försökt övertala frugan i flera år. Nu har jag bra argument till och med.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?