• Anonym (hmm)

Är han desperat?

Jag har börjat prata med en kille och i veckan var vi på vår första "dejt", allting flöt på bra men en sak som gjorde mig lite förvånad och osäker var att han tenderar att ibland prata om "vår framtid" samt att han planerar in saker i förväg eller vad man ska säga. Låt mig berätta.

Vi skojade lite och visade bilder på oss själva och då sa han "om vi reser bort tillsammans så kommer jag vara klädd såhär", han har även frågat vart jag skulle vilja resa med honom. Vidare sa han till mig att nästa gång vi ses vill han ta mig till en särskild restaurang. Han har även på skoj? Sagt att jag är hans kvinna hehe..

Jag vill ha äkta kärlek och jag är bara rädd att hans sätt att agera och uttrycka sig på tyder på att han är desperat och bara vill ha någon för att ha någon och inte för att det handlar om äkta känslor... Nu är det ju fortfarande extremt tidigt och inga känslor finns ännu, men jag menar ur ett längre perspektiv. 

Så vad tror ni? Hur ska jag agera? Hur ska jag bemöta hans kommentarer? Jag vill inte rusa in i något..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-03 11:48
    Jag menar inte att det är något fel att säga att han vill ta mig till en restaurang nästa gång, men hade varit mer uppskattat om han först frågade hur jag tycker dejten var och om jag vill ses igen... hehe

• Svar på tråden Är han desperat?
  • Anonym (F)

Killar är alltid desperata, så Ja.

• Anonym (hmm)
    Anonym (F) skrev 2018-06-03 11:51:03 följande:

Killar är alltid desperata, så Ja.

Hahah ja så är det nog.
  • sebbe420

Du får ge lite svar på tal, så du får höra hur han tänker.

-Var vill du åka på semester med mig?
    -Jag vet inte om jag vill åka på semester med dig än, borde jag vilja det?:)

-Nästa gång vi ses går vi och käkar där
    -Om det blir en nästa gång ja. vill du det alltså? :)

Så kanske du kan få igång en konversation om de ämnen du undrar över. Om han också vill få riktiga känslor för någon eller om han bara vill ha en tjej snabbt och se vad som händer. Eller om det är så att han bara säger saker som han tror ska låta bra.

• Anonym (åååå)

Låter lite desperat eller så är han en sån där som måste snacka hela tiden för han blir nervös annars om det blir tyst. Har ni bara haft EN dejt så blir det kanske lite too much som han gör. 
    Det kan också vara ett sätt för honom att slänga ut lite krokar för att se om du verkar bli glad över det han säger eller inte. 

Min egen erfarenhet av liknande är att många säger vad de tror att man ska säga på dejter för att verka intressanta 

• Anonym (hmm)
    sebbe420 skrev 2018-06-03 13:06:00 följande:

Du får ge lite svar på tal, så du får höra hur han tänker.

-Var vill du åka på semester med mig?

-Jag vet inte om jag vill åka på semester med dig än, borde jag vilja det?:)

-Nästa gång vi ses går vi och käkar där

-Om det blir en nästa gång ja. vill du det alltså? :)

Så kanske du kan få igång en konversation om de ämnen du undrar över. Om han också vill få riktiga känslor för någon eller om han bara vill ha en tjej snabbt och se vad som händer. Eller om det är så att han bara säger saker som han tror ska låta bra.

Ja när han sa det där om semestern så sa jagat i stilen med att vi får se om vi kommer så långt med glimten i ögat.

Jag tycker att det bara är kul att dejta ett tag, avslappnande och spännande, man vill ju trotsallt ha lite jakt och känna sig jagad ;)
  • Anonym (.........)

Säg bara nåt om sakta i backarna, eller så. Vet inte hur van du är med motsatta könet, men om din intuition säger att han är desperat så stämmer det kanske. O såna killar kan i värsta fall vara svåra att bli av med, vet jag av egen erfarenhet tyvärr.

• Anonym (hmm)
    Anonym (.........) skrev 2018-06-03 16:13:57 följande:

Säg bara nåt om sakta i backarna, eller så. Vet inte hur van du är med motsatta könet, men om din intuition säger att han är desperat så stämmer det kanske. O såna killar kan i värsta fall vara svåra att bli av med, vet jag av egen erfarenhet tyvärr.

Varför var det svårt att bli av med honom? Vad gjorde han? Hur märkte du att han var desperat?

Jag vill avvakta och se lite för det kanske bara är som så att den här killen är lite ovan vid dejting, eller så är han desperat..  Vill inte göra något förhastat då han annars verkar vara en bra kille.
  • Anonym (A)
    Anonym (åååå) skrev 2018-06-03 13:15:01 följande:
    Låter lite desperat eller så är han en sån där som måste snacka hela tiden för han blir nervös annars om det blir tyst. Har ni bara haft EN dejt så blir det kanske lite too much som han gör. 
    Det kan också vara ett sätt för honom att slänga ut lite krokar för att se om du verkar bli glad över det han säger eller inte. 

Min egen erfarenhet av liknande är att många säger vad de tror att man ska säga på dejter för att verka intressanta 
    Håller med
  • Anonym (EM)

Jag tycker du får känna av stämningen lite där. Jag har varit med om situationen ett par gånger och tolkat det lite olika beroende på hur väl jag klickat med killen.

Ibland klickar man bra och liknande sägningar slinker ut med glimten i ögat. Det kan ju vara ett sätt att testa varandra, visa att man är intresserad och vill ha en fortsättning, istället för att be om en ny dejt rakt ut så tex börjar man prata om och föreslå en specifik restaurang.

I fall där jag själv känt mig mindre intresserad och killen sagt nåt om framtiden, och jag inte alls kan föreställa mig att tex åka på semester med den här personen så har jag tagit det som ett tecken på att inte fortsätta träffa honom.

• Anonym (EM)
    Anonym (hmm) skrev 2018-06-03 16:25:06 följande:

Varför var det svårt att bli av med honom? Vad gjorde han? Hur märkte du att han var desperat?

Jag vill avvakta och se lite för det kanske bara är som så att den här killen är lite ovan vid dejting, eller så är han desperat..  Vill inte göra något förhastat då han annars verkar vara en bra kille.

Ja han kan ju också vara lite ovan vid dejting. Det är ju killarna som är ovana vid dejtingvärlden som är de riktiga guldklimparna. Så ge honom en chans. :)
Svar på tråden Är han desperat?