Nofap
Tjabba! tänkte pröva detta fenomen nofap# Någon mer som prövat och fått ut något positivt av det ? Eller är det en skröna. Ha det göttt alla göttteeeborrgareeeee
Tjabba! tänkte pröva detta fenomen nofap# Någon mer som prövat och fått ut något positivt av det ? Eller är det en skröna. Ha det göttt alla göttteeeborrgareeeee
Inte gått full retard på konceptet men dragit ner kraftigt på onani och framför allt porr, mår så mycket bättre och fått mycket lättare att attrahera kvinnor när man är konstant småkåt.
Okej tack för svar! Ska bli kul å se hur livet blir utan porr å sådant :)
Okej tack för svar! Ska bli kul å se hur livet blir utan porr å sådant :)
Har provat ett halvår utan att runka, gjorde ingen skillnad för mig.
Lika patetisk då som nu.
Har provat ett halvår utan att runka, gjorde ingen skillnad för mig.
Lika patetisk då som nu.
Lyfter gör jag redan. :) ajamen kommer bli svårt tror jag.. hahah å ge fan i
Gjort det för behärskningens skull, det längsta var 2 månader.
Det positiva du får ut är att du klarar av något. Att du klarar av att bryta vanor, behärskning, självkontroll osv. Denna självkontroll kan få dig att känna dig bättre och ägna mer tid åt viktigare saker, om du använder energin till något vettigt så blir du också bättre på att undvika direkt tillfredsställese. Sedan får du momentum.
Porren är nog värst tror jag. Porrfilm har jag inte kollat på över ett år, men jag ska inte ljuga, ibland klickar jag in på reddit trådar som "real girls" där kvinnor postar bilder och det är ju porr och ger förmodligen samma dopaminkick. Dock inte samma sak som att sitta och leta en specifik film tills man blir nöjd.
Förvänta dig inga superkrafter, vissa verkar tro på detta svammel men om någonting är det från placebo eller helt enkelt de positiva känslorna från självkontroll som ökat självförtroende och självrespekt.
Se till att sätta upp ett specifikt mål. 2 veckor till exempel, 1 eller 3 månad. Men inte "kanske" 2 veckor, "kanske" 1 månad.
Nackdel, uthålligheten blir nog ganska dålig och du kommer snabbt
Testade i ett halvår, helt kasst, blev bara lättirriterad och kåt på allt och alla. Sen hjälper det inte att många förespråkare för NoFap beter sig som värsta kultisterna.
Testade i ett halvår, helt kasst, blev bara lättirriterad och kåt på allt och alla. Sen hjälper det inte att många förespråkare för NoFap beter sig som värsta kultisterna.
Nu bor jag ju inte hemma. Och 30% bättre aim hjälper fan inte mig på cs go, tvärkass ändå. Men ja nog vaknar man stenhård varje morgon. Alpahanne är man ju helt klart. 3-4 dagar in so far :) Känns helt okej, ganska mysigt å va små kåt på linjaler och tv - bord och sängen å allt möjligt :) fred !
Jag testar just nu, och det är inte lätt. För mig handlar det mest om att testa självkontrollen. Jag kommer och vill onanera igen.
Är på dag 10 och blir väldigt lätt att bli upphetsad. Och ser man en snygg tjej på stan, ja då blir det jobbigt... Ja precis som sista inlägget. Har tänkt köra 100 dagar, och skriver ner mina korta reflektioner på en blogg. inteonanera100dagar.blogspot.com
Det här med "nofap" är ju något knas som den kristna högern i USA hittat på och som svenska ungdomar konstigt nog verkar ha svalt med hull och hår. =)
Jag är övertygad om att allt var betydligt roligare och mer okomplicerat för oss som växte upp innan internet. Då kunde man njuta ohämmat av runkande och nakna tjejer i FIB Aktuellt utan att behöva oroa sig för att få hjärnskador...
Lite så är det. Därför säger jag istället att jag under en period inte ska onanera. För egen del handlar det bara om att testa min självdisciplin. Jag gillar att runka, och kommer att göra det igen. Fin avslappning och mycket annat positivt, i lagom dos. // inteonanera100dagar.blogspot.com
Det här med "nofap" är ju något knas som den kristna högern i USA hittat på och som svenska ungdomar konstigt nog verkar ha svalt med hull och hår. =)
Jag är övertygad om att allt var betydligt roligare och mer okomplicerat för oss som växte upp innan internet. Då kunde man njuta ohämmat av runkande och nakna tjejer i FIB Aktuellt utan att behöva oroa sig för att få hjärnskador...
Imorgon är jag på dag 7 :D.
När jag onankar så känner jag mig alltid Skiitseg samma dag och dagen efter..
Vet inte ens vad det är..
Imorgon är jag på dag 7 :D.
När jag onankar så känner jag mig alltid Skiitseg samma dag och dagen efter..