• Anonym (Hopplöst)

    Vecka 7, 1 cm foster, inget hjärtslag

    VUL visar ett foster på 1 cm, viker stämmer in på hur långt gången jag är, dvs 6+3 (trodde till och med jag var kortare gången) men tyvärr inget hjärtslag. Dubbelkollat med en dags mellanrum. HCG på 30 000 igårkväll. 10 dagar tidigare var det 380 och dagen dessförinnan 180. Dvs, nästan för bra ökning. De vill ge mig abortpiller men vägrade. Klarar det inte, inte än. Har därför fått tid för att följa upp och bekräfta missfallet om 11 dagar. Medveten om att embryot förmodligen dött alldeles nyss, iom storleken, att detta är kört, men... Finns det någon som varit med om ett mirakel och har en solskenshistoria att dela med sig av? Är förstås införstådd med att jag absolut inte har oddsen med mig. Behöver oavsett något typ av stöd, vet inte vem jag ska vända mig till eller vad jag ska göra.

  • Svar på tråden Vecka 7, 1 cm foster, inget hjärtslag
  • Anonym (Hopplöst)

    Kan tillägga att detta är mitt andra missfall på rad och att jag inte har någon fullbordad graviditet i bagaget.

  • Guldbarb

    I v. 6 är det inte säkert att hjärtat börjat slå. Avvakta till v.8-9 om inget sker så kan hjärtat ha börjat. Har du haft blödningar eller varför gjordes ett vul?

  • Anonym (Hopplöst)
    Guldbarb skrev 2018-06-04 12:37:30 följande:

    I v. 6 är det inte säkert att hjärtat börjat slå. Avvakta till v.8-9 om inget sker så kan hjärtat ha börjat. Har du haft blödningar eller varför gjordes ett vul?


    Nej men har haft missfall tidigare och detta i kombination med mycket smärtor från magen gjorde att de ville göra VUL. Ingen blödning. Dock kan smärtan (delvis?) vara orsakad av svampinfektion och uvi samt blod i urinen som konstaterats. Förvirrad... men, könns kört iom hur stort fostret är utan att visa hjärtaktivitet. I kombination med att jag under en vecka haft problem med värk.
  • viseversa
    Guldbarb skrev 2018-06-04 12:37:30 följande:
    I v. 6 är det inte säkert att hjärtat börjat slå. Avvakta till v.8-9 om inget sker så kan hjärtat ha börjat. Har du haft blödningar eller varför gjordes ett vul?
    I v 6 ska hjärtat slå jo. Gör det inte det är det ett MA missed abortion. 
  • Guldbarb
    viseversa skrev 2018-06-04 16:13:38 följande:

    I v 6 ska hjärtat slå jo. Gör det inte det är det ett MA missed abortion. 


    Finns rätt mycket trådar där hjärtat inte har synts i v.6 men senare i v.8-9 har det synts.
  • LFF

    Det kan ha varit precis för tidigt. Storleksmässigt låter det som ett normalstort embryo. Jag var på VUL v7+2 och mina killar var då 11mm långa. Min gyn ville inte ta emot mig tidigare än så just pga osäkerheten i att se något.

  • viseversa
    Guldbarb skrev 2018-06-04 16:19:30 följande:
    Finns rätt mycket trådar där hjärtat inte har synts i v.6 men senare i v.8-9 har det synts.
    Inte synts ja. Men det ska slå i v 6. Du skrev kanake inte börjat slå ännu vilket inte stämmer.
  • Guldbarb
    viseversa skrev 2018-06-04 16:27:36 följande:

    Inte synts ja. Men det ska slå i v 6. Du skrev kanake inte börjat slå ännu vilket inte stämmer.


    Vad jag hittat börjar hjärtat slå efter dag 22 eller under v. 7 (då fostret är 5 veckor) så det finns lite delade meningar
  • viseversa
    Guldbarb skrev 2018-06-04 16:31:29 följande:
    Vad jag hittat börjar hjärtat slå efter dag 22 eller under v. 7 (då fostret är 5 veckor) så det finns lite delade meningar
    i v 6 ska hjärtat slå.Jag räknar veckorna som man gör under en graviditet alltså ca 2 veckor extra.Men visst kan ts vara tidigare gången också. 
Svar på tråden Vecka 7, 1 cm foster, inget hjärtslag