• Anonym (Trött)

    Alkohol och förhållande/n

    Min tjejkompis har alkoholproblem, ska tydligen finnas inom släkten med.

    Min fråga är till er tjejer/ kvinnor som har detta problem, lyckas ni någonsin hitta en man som inte slår er till slut?

    Anl. Till min fråga nu är att jag har hamnat i slagsmål med 2 av hennes 4 sista killar. Den 3:e var jag tvungen att hota för att han skulle lämna henne. Men hon dras ju till samma typ av killar o jag börjar bli så trött på att få dessa dåliga små inombordskillar att lämna henne. Ja är inte ens stor själv så jag riskerar att hamna på sjukhus varje gång.

    Vad kan jag göra för henne?

    Eller ska jag ge upp nu.. D är ju trots allt 3 av 4 killar jag har fått försvara henne emot. Den fjärde ska tydligen ha avlivat sin hund ute i skogen efter att den högg en katt. Men det förhållandet avslutade hon själv.

    Till er killar som har alkoholproblem, finns det någon utav er som INTE slår sin tjej???

    (När ska staten inse att alkoholen är SKIT?)

  • Svar på tråden Alkohol och förhållande/n
  • klyban

    Alkoholen är säkert en parameter till alla problem, men även låter det som denna tjej drar sig till skit.


    hur många meter var det?
  • Anonym (Trött)
    klyban skrev 2018-06-05 10:01:31 följande:

    Alkoholen är säkert en parameter till alla problem, men även låter det som denna tjej drar sig till skit.


    Varje kille hon har haft har jag faktiskt "gillat" i början. Det har varit hel o halv svenskar vilket jag har sett som positivt då jag trodde att svenska killar inte var så här jävla illa ! (är själv utlandsfödd).
    Men tydligen går det att vara det under på verkan utav alkohol.
    Den sista killen hade även tjaffsat o dessutom knuffat hennes mamma med ryggproblem!

    Hon verkar iallafall inte vara på väg att lämna honom. Tvärtom. Jag fattar ärligt talat ingenting! Hon mår ju så himla dåligt. Hon har tagit hjälp för sin alkoholproblematik men då hon fick det utav släkten så har det inte gått så bra.
    Alltså, vad kan man göra för en sådan här tjej? 
    Kommer ju sluta med att hon en dag blir ihjälslagen en dag.
    Har sagt det så många ggr till henne och allt hon säger är typ, ja, mm.

    Hon inser inte själv vilka faror hon utsätter sig för. O alla dessa tjejkompisar jag har haft som lir slagna av sina killar, det låter ju lika dant varje gång, Men utan alkohol är han såå snääll! Jo tack tjena. Så j*vla less på att höra det asså!!!!

    Det är ju någon psykos. Rädsla för att vara ensam. Så man är hellre i ett förhållande man blir nedbruten o slagen i. 

    Ännu jobbare är det när man själv är singel o aldrig slagit en tjej. O ska tjejerna sitta o gråta över jävla AS ! 
  • Anonym (Jessie)

    Både jag och min särbo har enorma alkoholproblem. Det är väldigt jobbigt och blir mycket drama. Han dricker 7 dgr/veckan, jag fre/lör. (Men samma mängd)
    Vi kommer dock inte bryta med varandra utan med alkoholen och slåss gör vi aldrig.

  • klyban
    Anonym (Trött) skrev 2018-06-05 11:28:52 följande:
    Varje kille hon har haft har jag faktiskt "gillat" i början. Det har varit hel o halv svenskar vilket jag har sett som positivt då jag trodde att svenska killar inte var så här jävla illa ! (är själv utlandsfödd).
    Men tydligen går det att vara det under på verkan utav alkohol.
    Den sista killen hade även tjaffsat o dessutom knuffat hennes mamma med ryggproblem!

    Hon verkar iallafall inte vara på väg att lämna honom. Tvärtom. Jag fattar ärligt talat ingenting! Hon mår ju så himla dåligt. Hon har tagit hjälp för sin alkoholproblematik men då hon fick det utav släkten så har det inte gått så bra.
    Alltså, vad kan man göra för en sådan här tjej? 
    Kommer ju sluta med att hon en dag blir ihjälslagen en dag.
    Har sagt det så många ggr till henne och allt hon säger är typ, ja, mm.

    Hon inser inte själv vilka faror hon utsätter sig för. O alla dessa tjejkompisar jag har haft som lir slagna av sina killar, det låter ju lika dant varje gång, Men utan alkohol är han såå snääll! Jo tack tjena. Så j*vla less på att höra det asså!!!!

    Det är ju någon psykos. Rädsla för att vara ensam. Så man är hellre i ett förhållande man blir nedbruten o slagen i. 

    Ännu jobbare är det när man själv är singel o aldrig slagit en tjej. O ska tjejerna sitta o gråta över jävla AS ! 

    Men det är inte svårt och skicka upp en fasad.
    Och med tanke på vad som händer henne, så låter dom som ADHD som inte pallar alkohol.
    För den kombon har begravt många kvinnor i detta land och säkerligen världen också.

    Det är tråkigt de behöver gråta över as, men min erfarenhet är att denna typen av kvinnor bara gör om och gör om och gör om igen samma fel om och om igen.
    Men även andra gör ofta samma misstag, dock med betydligt mindre konsekvenser.

    Lyssna på deras ursäkter är helt meningslöst, de lever i en värld med en egen världsbild som är galet skev.
    Om man inte fattar att när pojkvän bankar skiten ur dig och inte detta är en polisanmälan och ett avsked för gott.
    Så finns inte mycket vi kan göra heller.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Alkohol och förhållande/n