• Anonym (Kattunge)

Tjejer, vad dömmer ni på andra tjejer i bikini?

Hej!

Min sambo ska ha poolparty hemma hos oss och jag är så nervös!

Om sonen vill bada, som han förmodligen vill så måste jag visa mig i bikini inför folk som kommer granska mig, viktiga människor i hans liv och de har aldrig träffat mig så de kommer ju syna mig i sömmarna och jag som är så skygg och osäker!

Kämpar med några diagnoser och har rejäl ångest över detta. Min sambo tycker jag är skitsnygg och vill gärna visa upp mig i bikini, han är stolt över att han är tillsammans med nån ?out of his leage?..

Det som känns jobbigast är tjejerna och nåt jag kan förbereda redan nu är min kropp så jag känner mig lugnare med det iaf, så vad granskar ni på andra tjejer kroppar?

• Svar på tråden Tjejer, vad dömmer ni på andra tjejer i bikini?
  • Anonym (T)

Skulle nog säga allt! Brösten, rumpan, magen, om dom är vältränade el inte... men det är nog enbart för att jag själv är så missnöjd så jag skulle nog jämföra mig med alla andra hur ogärna jag än vill erkänna det.

• Anonym (Nada...)

Helt ärligt... ingenting. Jag är ganska ointresserad av kvinnokroppar över huvudtaget. Kan tycka det är lite jobbigt att visa upp min egen kropp (så det undviker jag gärna, men inte alltid) efter tre barn . Tror nog de flesta är mest intresserade av sig själva faktiskt. Något jag möjligen skulle störa mig på är ifall tjejer i min bekantskapskrets skulle gå runt på ett sådant party och medvetet försöka se sexiga ut eller så. (Det tycker jag inte hör hemma bland vänner med respektive). Så, så länge du inte går runt och putar och plutar inför allt och alla skulle jag inte ägna din kropp mycket uppmärksamhet nej. Kan du inte ha en sån där strandtunika om du känner dig obekväm?

• 8airam8
    Anonym (Kattunge) skrev 2018-06-04 22:56:19 följande:

...Kämpar med några diagnoser och har rejäl ångest över detta. Min sambo tycker jag är skitsnygg och vill gärna visa upp mig i bikini, han är stolt över att han...

Din sambo vill visa upp dig? Vad är du? Ett föremål?

Om min sambo ville "visa upp mig" på bekostnad utav mitt eget välmående så kunde han se fram emot en tid där nattvilan ges på soffan. Skulle han sedan efter den tidens möjlighet till eftertanke fortfarande inte förstå att jag inte är hans jävla trofé, ja då är det kört för gott.

Avsaknaden av en så grundläggande grej som respekt för den andre är så allvarligt, att alla människor med någon sorts bevarad integritet borde se till att komma därifrån illa kvickt.
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Illiterat)

Deras förmåga till rättstavning

• Najago

Man granskar väl saker som man själv är onöjd med med sig själv. Skiter fullständigt i hur andra ser ut i detalj annars. Lägger såklart märke till detaljer som sticker ut som om någon typ har 5cm långa tår eller nåt :D Då konstaterar jag nog snabbt i mitt huvud att personen har långa tår. Punkt. Lägger noll bedömning av personen utifrån hur hon ser ut i bikini. Vem bryr sig? :) Gör du det ts?

• Najago
    Anonym (Nada...) skrev 2018-06-04 23:25:16 följande:

Något jag möjligen skulle störa mig på är ifall tjejer i min bekantskapskrets skulle gå runt på ett sådant party och medvetet försöka se sexiga ut eller så. (Det tycker jag inte hör hemma bland vänner med respektive). Så, så länge du inte går runt och putar och plutar inför allt och alla skulle jag inte ägna din kropp mycket uppmärksamhet nej.

Håller med!
  • Anonym (lite salt)

Om min pojkvän hade velat visa upp min kropp för att stoltsera med vilken snygg tjej han lyckats fånga hade jag drömt honom ganska hårt. Är du ett stycke köttbit? Känner du dig inte bekväm med att visa dig för andra i bikini så gör det inte!

Själv har jag inte snygg kropp men badar ändå, för herregud, det finns viktigare saker än en fast rumpa, och alla över 17 med några hjärnceller mellan öronen vet att det är så.

Så ha bara bikini om du själv vill, och vill du ha det, så vet att du har andra mycket viktigare egenskaper än ditt utseende.

• Seven Costanza

Är det med arbetskollegor till honom? Jag tycker det är underligt att just poolpartyn förekommer i jobbsammanhang för det är ju lite som att komma till jobbet i bara underkläder. Brukar säkert vara män som föreslår poolparty

medan många kvinnor säkert tycker det känns väldigt obekvämt. Oavsett så hade jag bland okända haft en luftig halvlång strandtunika på mig och om du är mycket obekväm tycker jag att du kan kräva i förväg att mannen ska bada med sonen medan du tar över värdskapet en stund om du känner dig obekväm med att ta av tunikan bland hans "viktiga" människor. Det är ju han som bjudit in så då kan ju han som värd föregå med gott exempel och bada lite.

• BurningDiamond

Varför måste du ha bikini, det finns baddräkt, badburka, badklänning, mm. Finns även strandklänning, sarong, badrock osv om du vill dölja mer. Varför måste du bada, och inte sambon? Eller är det inte är sambons barn? (ingen anklagelse, försöker bara förstå ansvarsfördelningen).

Dessutom, de flesta normalfuntade individer sitter inte och bedömmer eller dömmer andra. De som uppför sig så behöver du inte lägga ner energi på för de är inga du vill ha i ditt liv ändå. Och de som inte bryr sig behöver du inte heller lägga energi på för de har viktigare saker att spendera sin tid med, t. ex. lära känna en ny person.

Svar på tråden Tjejer, vad dömmer ni på andra tjejer i bikini?