Inlägg från: svenskbaggen |Visa alla inlägg
  • svenskbaggen

Bebis i januari 2019

Hej.

ÄNTLIGEN gravid igen. Efter att ha försökt i ett och ett halv år och haft 4 missfall under denna tiden.

Beräknad födsel 16/1. :)

Jag vill gärna vara med i en Facebook - grupp. Mycket lättare att "prata" där. Någon som är sugen på att starta en? :D

• Svar på tråden Bebis i januari 2019
  • svenskbaggen
    Saima17 skrev 2018-06-12 12:27:28 följande:

hej

är gravid med första barnet. har bf 24.1. har inskrivning imorron v7+5 på rådgivningen. mår extremt illa hela tiden. Ha fått medecin men ska se va dom säger imorgon. spyr flera ggr per dag. extremt känslig mot lukter.

Hur mår du?

Jag har också inskrivning imorgon. Är då i 8+6.

Jag känner typ inget. Ovanligt trött och ömma tuttar bara :)
  • svenskbaggen
    reyna skrev 2018-06-12 17:39:30 följande:

hej tjejer jag väntar 3:de barnet har bf den 14 januari   mår relativt bra men är väldig svullen i magen. 

Det är mitt tredje med :)
  • svenskbaggen
    Saima17 skrev 2018-06-12 21:03:31 följande:

ah ja mår så dåligt. dom pratade om på senaste vul att nästa steg är att bli inlagd på dropp :( men får se imorron va hon säger. Ja ömma tuttar, mår illa, täppt I näsan på morron. svullen.. ser redan ordentligt gravid ut..

fick reda på ikväll att ja ha fått ordinarie tjänst från å med hösten på ett nytt jobb... hinner va va 4 månader där å sen går ja på mammaledig.. lite jobbig sits..men ja visste int att ja sku få d.. Men allt löser sj :)

En oj, så allvarligt? :o

Får du inte i dig mat?
  • svenskbaggen
    Kaffe81 skrev 2018-06-12 18:44:32 följande:

Jag är i 8+3 Mår också illa och lite uppblåst i magen, går verkligen i perioder. Härom dagen, inte så mycket känningar - igår och idag, illamående och lätt molvärk.

Skönt att det värsta brukar släppa typ v12 :)
  • svenskbaggen
    Saima17 skrev 2018-06-12 21:37:23 följande:

nja int mkt.. mest glass å lite jaffa å juice hålls.. frukosten ha funka förr.. Men nu får ja int ner nå.. Ja som alltid e svin hungri å kan äta mega frukost.. håller sj okej på dagarna å middag kan ja äta bäst vid 21-22 tiden på kvällen sen spyr ja allti före ja går å sova :( sover int så bra heller.. runt 5-6,5h.. å då e ja ledig nu så har int nå ja måst stiga upp till

Fy så jobbigt. Jag brukar äta smörgåsrån när inget annat går. Det är okej att få i sig.

Hoppas verkligen det ger sig snart
  • svenskbaggen
    svenskbaggen skrev 2018-06-13 14:14:29 följande:

Äh, jag provar att göra en grupp själv, hrmlig och med ett namn man inte kan tolka :)

Sådär, skicka mail om ni vill vara med :D
  • svenskbaggen
    huntress skrev 2018-06-13 14:14:53 följande:

Ja jag ska iaf, inte du?

Jag tycker verkligen att oavsett vilket är de ok.

De är bara en själv som bestämmer liksom =)

Jag funderar på att inte göra det. Vill ändå inte ta abort, så tror bara det blir stressmoment..
  • svenskbaggen
    reyna skrev 2018-06-13 17:06:07 följande:

Åh vad härligt hur gamla är dina barn? när är du beräknad? 

16/1 är jag beräknad.

Har två pojkar. Den ena blir 17 idag, den andra är 3,5 :)
  • svenskbaggen
    Alkarlsson skrev 2018-06-14 16:10:51 följande:

Jag vill gärna vara med i fb-gruppen. Är beräknad 28/1. Är ny här på forumet så jag har inte kommit underfund med hur man skickar ett privat meddelande till dig Svenskbaggen..

Du har meddelande :)
  • svenskbaggen
    Anonym (17 jan) skrev 2018-06-14 17:36:31 följande:

Jag vill inte heller göra abort men jag tänker att det är bra att vara förbered. Om man får ett barn med särskilda behov kommer det ta mycket tid och kraft och jag förbereder mig hellre mentalt nu än att lägga en massa energi på det när bebisen kommer.

Och jag är tvärt om. Tar det som det kommer :)
  • svenskbaggen
    reyna skrev 2018-06-14 16:56:46 följande:

Grattis i efterskott  till din Son som blev  17år  tiden går så fort man hinner  inte med riktigt. Vill ni ha en flicka denna gång? 

Min son blir 11år om 1 månad och min dotter blir 7 år i slutet av året.

Vi har nästa samma beräkningsdag jag har den 14/1. För oss spelar det ingen roll vad det blir för kön men tycker att det är lättare med pojkar. Dock har jag ganska svårt med att välja namn

Jag vet inte, tycker ju pojkar är sötast såklart eftersom mina är det :)
  • svenskbaggen

Grattis i efterskott  till din Son som blev  17år  tiden går så fort man hinner  inte med riktigt. Vill ni ha en flicka denna gång? 

Vi har nästa samma beräkningsdag jag har den 14/1. För oss spelar det ingen roll vad det blir för kön men tycker att det är lättare med pojkar. Dock har jag ganska svårt med att välja namn

• svenskbaggen

• svenskbaggen
    kardemummamamman skrev 2018-08-16 22:56:05 följande:

Hej!

Jag vill vara med i Facebook gruppen. Hur blir man med?

Du har fått meddelande :)
Svar på tråden Bebis i januari 2019