• Äldre 5 Jun 18:16
    7118 visningar
    55 svar
    55
    7118

    Världens bästa film?

    Ja, vilken är den allra bästa film du sett? Berätta gärna lite varför. Är det svårt att välja kan du ju nämna två stycken.

    Personligen tycker jag att "Den gröna milen" och "Stekta gröna tomater" är de bästa jag sett.

    Den första för att jag tycker att karaktärerna känns så verkliga, jag liksom sugs in i filmen. Dessutom är jag väldigt förtjust i Tom Hanks.

    Den andra för att jag älskar atmosfären och att det är total girlpower. "The secret´s in the sauce!!!"

  • Svar på tråden Världens bästa film?
  • Äldre 5 Jun 18:18
    #1

    "När lammen tystnar"

  • Äldre 5 Jun 18:22
    #2

    Älskar Stekta gröna tomater.

  • Äldre 5 Jun 18:23
    #3

    Good Bye Lenin - perfekt blandning av sorg, humor och historia.

  • Äldre 5 Jun 18:25
    #4

    Kanske inte de bästa filmerna jag sett (som i att de stannat kvar med mig och verkligen påverkat mig), men mina favoriter är "Midnight in Paris", "Breakfast at Tiffany's" och "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain" bara för att de är sådana sjukt sköna feelgood-filmer och väldigt estetiskt fina att kolla på. Fantastisk musik, vackra scener och mysiga karaktärer (med några undantag).

  • elyse
    Äldre 5 Jun 18:28
    #5

    Jag gillar "I huvudet på John Malkovich" - så skruvad!

  • Äldre 5 Jun 18:31
    #6

    Får väl vara den tråkiga som skriver The Shawshank Redemption då

  • Äldre 5 Jun 18:46
    #7

    Såg Erin Brockovich i går och den är otroligt bra.

    När lammen tystnar

    Pulp Fiction

    Dansar med vargar

    Will Hunting

    Gilbert Grape

    90 talet gjorde sjukt mycket bra film! Kan faktiskt inte komma på nån film jag sett nyligen som jag tyckt varit bra förutom Coco. Underbar!

    Jag gillar att kolla på film enbart för underhållning också så kan svälja kassa filmer också typ John Wick Vulgärt våld med Keanu Reeves för er som undrar.

  • Äldre 5 Jun 18:48
    #8

    Full Metal jacket och Dearhunter måste ju ses också.

  • Elderb­erry
    Äldre 5 Jun 18:58
    #9

    Jag fullkomligt älskar de två som du tog upp, dock lär mina absoluta favoritfilmer nog alltid vara Sagan om Ringen-trilogin. Hero (ying xiong) är också en film jag gillar att se om.
    Sedan tycker jag också jättemycket om några av de som andra nämnt i tråden, När lammen tystnar och Shawshank Redemption är ju båda otroligt bra.

    Jag tror jag följer den här tråden för att få lite filmtips

  • Äldre 5 Jun 19:13
    #10
    gahadas skrev 2018-06-05 18:31:45 följande:

    Får väl vara den tråkiga som skriver The Shawshank Redemption då


    Den får självklart inte glömmas! Har inte den utsetts till världens bästa film i nån slags undersökning eller liknande?
Svar på tråden Världens bästa film?