Jobbar för mycket?
Hej!
Hur hinner/orkar ni som jobbar heltid med allt annat ni vill göra i livet? Jag åker till jobbet sju på morgonen och är hemma igen vid 18. Väl hemma är jag helt slut (har ett jobb framför datorn så det är inte ens fysiskt ansträngande). Jag orkar inte träna, orkar inte träffa någon och orkar inte laga mat. Äter oftast något snabbt och ligger sedan i soffan resten av kvällen. När jag pluggade (3 dagar i veckan) tränade jag regelbundet, lagade mat varje dag och hade ett rikt socialt liv.
jag planerar varje dag att jag ska till gymmet och fram till ca 15 på dagen känner jag mig peppad och pigg men sen vänder det och jag vet knappt hur jag ska släpa mig hem på grund av utmattningen efter en lång dag på jobbet.
Helgerna är oftast helt fulla för att ta igen allt som inte hunnits med i veckan som t.ex hälsa på familj, handla, tvätta och andra måsten.
Jag skulle vilja gå ner i arbetstid men jobbar med systemutveckling som konsult och vet att det på företaget jag jobbar inte är möjligt att gå ner i tid. Söker ofta efter deltidsjobb inom mitt yrke men hittar inget....
Börjar bli riktigt väldigt deprimerad över att tiden inte räcker till. Har sedan jag började med kontorsjobb för ett år sen gått upp 10 kg och har jättesvårt att vända på det. Är så trött efter jobbet att jag inte ens orkar tänka eller bry mig och bara skjuter på problemet till en annan dag. Tänker dagligen på att jag vill hitta något sätt att kunna jobba mindre och orka mer men kommer inte på någonting jag kan göra förutom att fortsätta titta efter deltidsjobb.
Någon som har tröst/tips/tanke?