Anonym (Lin) skrev 2018-06-06 23:03:54 följande:
Alltså ni är så fina och stöttande!!! Nu gråter jag igen! Att ni bar tar er tid för min tråd, läser och svarar. Ni är så snälla, tack!!!
Ni har kanske rätt men alla kläder som alla ska ha, blöjor och mat. En burk kostar 15 kronor och en räcker ju inte! Säkert 9 burkar varje dag! Och välling! Förskola och jag som ville vara mammaledig men jagmåsgd jobba för min man kan inte!!! Hur ska han klara tre? Och vår stora han är inte så stor att han klarar sig själv! Och katten! Tänk om nån är allergisk! KATTEN MÅSTE VARA KVar! Det är hans enda varma minne från hans mamma och den betyder allt!
Och mediciner, läkarbesök, vitaminer, matsäck i skolan, KALAS!!! Sporter, busskort. Alltså det är ju hela livet allt!
Jag orkar inte! Orkar orkar ORKAR INTE!!! Men jag kan ju inte MÖRDA tre barn! De lever där inne drar man ut de nu så dör de!!! Jag kan inte säga "gör det!" JAG KAN VÄLINTE TVINGAS BESTÖMMA DET!!? Varför kan ingen ta beslutet åt mig - då är det deras fel, de som mördar, inte jag!
Kan inte nån bara sparka mig i magen! Bilolycka! Vadsom helst så jag slipper VÄLJA bort de.
Jag kan inte föda och välja ett och sedan adoptera bort två!!! Jag kan inte adoptera bort nån! Men hag vill inte ha de. Fast jag vill men inte tre! Inte nu! Aldrig!
Jag vet inget om bebisar! hur ammar man tre? Byter blöja på tre? Finns det ens barnvagn för tre!?
Bilen??? Vi får inge plats! Cyklar!? Pulkor!? Skridskor!?
Jag förstår att du är chockad och rädd. Och att du oroar dig över allting. Men som objektiv utomstående

kan jag tex säga att man inte måste KÖPA barnmat. Visst, nu kommer ni förstås få er än händerna fulla med hela tre bebisar, men när ni ändå lagar mat åt er själva kan ni lägga lite åt sidan och mixa. Det enda man ska tänka på är att göra det innan man har saltat maten.
Det går också utmärkt att frysa ner sådan här hemgjord barnmat och ta upp vid ett senare tillfälle. Men visst, ni kommer ha händerna fulla ändå.. men kan kanske passa på när ni ändå lagar vanlig mat till er själva.
Vad det gäller barnkalas kommer de ju mest troligt att fylla år samma dag, ja, eller möjligen två dagar efter varandra. Men i båda fall går det ju bra med ett gemensamt kalas.
Men jag tycker som även andra har gett tips om, att du ska försöka få komma till en kurator för att prata igenom det här. Ja, och så kan du ju se om du inte hittar någon grupp för trillingföräldrar på facebook, där kan du säkert få mycket stöd och tips.
Ekonomiskt är jag säker på att ni kommer att klara det. Ni får ju barnbidrag och flerbarnstillägg. Kanske även bostadsbidrag.
Vad det gäller katten och ev allergi, tycker jag inte du ska ta ut något i förskott. Människor har djur som de älskar, och vågar ändå ta risken att skaffa barn som skulle kunna bli allergiska. Den risken finns ju dessutom antingen ni skaffar ett barn eller tre.