• Anonym (300 kcal)

Äter 300 kcal om dagen, vad kan hända?

Jag har sedan 38 dagar tagot bort mjöl, socker osv ur kosten.

Jag räknar på myfitnespal hur mycket jag få i mig och det ligger mellan 250-350 kcal/dag.

Jag är alsrig hungrig, jag äter när jag vill och vad jag vill... fast oftast väljer jag ju kalorisnålt...

Frågan är: hur länge kan man leva på så kär lite kalorier innan det märks fysiskt?

Min önskan är atr kroppen ska bli tröttare om den inte får tillräckligt med energi... men den vägrar...

• Svar på tråden Äter 300 kcal om dagen, vad kan hända?
  • Mascaraklumpar

Vad åt du igår?

• Anonym (???)

Du får undernäring, näringsbrist och som följd på det i längden sjukdomar. Kollaps t.o.m. Det är på TOK FÖR LITE mat! Räknas som allvarlig svält. Varför utsätta sig för det? Du kan absolut inte fortsätta leva så utan måste börja äta mer. En kropp som ligger still hela dagen kräver ungefär 1200 kalorier bara för att överleva.

• Anonym (300 kcal)
    Mascaraklumpar skrev 2018-06-07 19:54:56 följande:

Vad åt du igår?

Vad åt du igår?

Jag försökte skärmdumpa från myfitnespal men det gick inte...

Men jag äter kyckling kvarg frukt kaffe salla
    Anonym (???) skrev 2018-06-07 19:56:57 följande:

Du får undernäring, näringsbrist och som följd på det i längden sjukdomar. Kollaps t.o.m. Det är på TOK FÖR LITE mat! Räknas som allvarlig svält. Varför utsätta sig för det? Du kan absolut inte fortsätta leva så utan måste börja äta mer. En kropp som ligger still hela dagen kräver ungefär 1200 kalorier bara för att överleva.

Jag äter så fort jag blir hungrig och äter tills jag är mätt.

Jag förstår ju att det är lite mat men borde inte kroppen säga till genom atr man får ett grymt sug efter något?

Jag går inte heller ner i vikt...
  • Anonym (Alice)

Är du okej? Varför VILL du att kroppen ska bli tröttare?

• Anonym (???)
    Anonym (300 kcal) skrev 2018-06-07 20:10:25 följande:

Men jag äter kyckling kvarg frukt kaffe salla

Jag äter så fort jag blir hungrig och äter tills jag är mätt.

Jag förstår ju att det är lite mat men borde inte kroppen säga till genom atr man får ett grymt sug efter något?

Man blir inte mätt på 300 kalorier utan att nåt är allvarligt fel på kroppen. Man rasar dessutom i vikt och far väldigt illa. ÄT MER MAT!
  • Anonym (OREH)
    Anonym (300 kcal) skrev 2018-06-07 19:46:46 följande:

Jag har sedan 38 dagar tagot bort mjöl, socker osv ur kosten.

Jag räknar på myfitnespal hur mycket jag få i mig och det ligger mellan 250-350 kcal/dag.

Jag är alsrig hungrig, jag äter när jag vill och vad jag vill... fast oftast väljer jag ju kalorisnålt...

Frågan är: hur länge kan man leva på så kär lite kalorier innan det märks fysiskt?

Min önskan är atr kroppen ska bli tröttare om den inte får tillräckligt med energi... men den vägrar...

Det tvivlar jag starkt på. Det skulle vara kannibalism, din kropp äter sig själv som vid svält.
    Det skulle märkas ganska snabbt hos ett friskt öga.

Följder - Näringsbrist med följdsjukdomar & endokrinologiska rubbningar, dåligt välmående och livshotande svält. 
  • Anonym (Lollo)

Vad åt du igår?

Men jag äter kyckling kvarg frukt kaffe sallaJag äter så fort jag blir hungrig och äter tills jag är mätt.

Det är omöjligt att din energiberäkning stämmer om du inte går ner i vikt på det där, faktiskt. Det funkar bara inte så. 

Jag har fastat tio dagar på 180 kcal/dygn och då tappar jag 3-400 gram/dygn (efter det första när man givetvis dumpar en del vätska och innehållet man har i tarmarna).
  • Anonym (Magica)

Men jag äter kyckling kvarg frukt kaffe sallaJag äter så fort jag blir hungrig och äter tills jag är mätt.

Jag är helt säker på att du räknar fel.
  • Videung7634

Lär ju va fel på appen eller att du skriver in fel. Funkar inte att äta 300/ dag utan att gå ned i vikt.

• mamaleona
    Anonym (Magica) skrev 2018-06-07 20:13:50 följande:

Jag är helt säker på att du räknar fel.

Det blir ca 1000-12000kcal /dag.
Svar på tråden Äter 300 kcal om dagen, vad kan hända?