• Zorro003

Förälskad?

Är en man mitt i livet. Något är på väg att hända.

Av en slump började jag skriva med en kvinna. Längs vägen visade det sig att hon är ganska mycket det jag skulle beskriva som min drömkvinna.

Vi delar så många egenskaper, värderingar och intressen. Hon är dessutom väldigt vacker. Hon är så nära perfekt man bara kan bli.

Vi skriver med varandra till långt in på nätterna.

Jag är på väg, för att inte säga att jag redan är förälskad. Jag har aldrig ens träffat henne.

Förstår ingenting. Vad är din syn, kan man överhuvudtaget bli kär/förälskad i någon man aldrig träffat i verkliga livet?

• Svar på tråden Förälskad?
  • Meriall

Klart man kan. Sedan är det ju inte säkert du fortsätter känna så efter att ni träffats.

• Anonym (Zero)

Tycker detta forum bevisar att vi kan känna riktiga känslor och få riktiga reaktioner av endast text från en främling ;)

ha bara i åtanke att du får en helhetsbild när ni träffas och den kan påverka din första känsla. Men ge det en chans kör bara kör! Go where Love is !

• Anonym (mmm)
    Zorro003 skrev 2018-06-09 07:15:31 följande:

Är en man mitt i livet. Något är på väg att hända.

Av en slump började jag skriva med en kvinna. Längs vägen visade det sig att hon är ganska mycket det jag skulle beskriva som min drömkvinna.

Vi delar så många egenskaper, värderingar och intressen. Hon är dessutom väldigt vacker. Hon är så nära perfekt man bara kan bli.

Vi skriver med varandra till långt in på nätterna.

Jag är på väg, för att inte säga att jag redan är förälskad. Jag har aldrig ens träffat henne.

Förstår ingenting. Vad är din syn, kan man överhuvudtaget bli kär/förälskad i någon man aldrig träffat i verkliga livet?

Det kan man men sen kan det vara en annan femma när man väl ses, så man behöver ju ses till slut för att se om det där man känt stämmer i verkligheten också.

Det är lite så att vissa framstår på ett sätt i skrift men på ett annat sätt när man sitter face to face, så dröj inte för länge med att träffas, är mitt råd. Det är också en risk att man fyller i luckorna i det man inte vet när man bara skriver, med egna tankar, som inte säkert är helt överensstämmande med sanningen och det är sånt man kanske inte upptäcker förrän man varit tillsammans mer på riktigt, och då i flera månader. 
Svar på tråden Förälskad?