• Mattias Pattias

Vaknade av att ha ont i bröstet

Tjena! Tycker det är dags att fråga vad fan som pågår... som rubriken ''Vaknade av att ha ont i bröstet''. Första gången jag fick det var vid 21 tiden någonstans helt plötsligt bara och andra gången vaknade jag av det 5 på morgonen och nu idag vaknade jag igen av det vid 6 på morgonen. Första gången åkte jag till sjukhuset och den andra gången åkte jag till sjukhuset också och fick medicin till det men det som störde mig var att dom aldrig sa vad som gjorde så jag fick ont där... Har försökt googla fram det men hittar liksom inget liknade. Vet ni vad det kan vara? Just nu har jag inte ont men jag hade det typ från 6 till 8/8:25 som är det kortaste hittills och dom 2 andra gångerna har varat i minst 5 till 6 timmar. Det ända dom sa på sjukhuset var att jag var hälsosam och att min kropp mådde bra för dom tog blod-prov och några mer tester och sånt som jag inte kommer ihåg vad det heter så det är ju jätte konstigt att jag får ont då.

• Svar på tråden Vaknade av att ha ont i bröstet
  • Elinwilma3

Gjorde det ett EKG?

Det kan vara så om de har kollat upp hjärtat och prover ser bra ut, att smärta kommer från magsäcken. Att du tex har bråck på magmunnen, och släpper upp magsyra i matstrupen, som då känns extra när du ligger ner.

Magkatarr eller detta är ett vanligt problem som folk söker för och de tror att det är hjärtat.

Har själv haft det, och det gör ont.

Så... prova att äta Omeprazol 20mg 1 ggr/dag i 2 veckor (finns receptfritt). Det neutraliserar magsyrorna i magen. Undvik tabletter som Voltaren, Ipren som skadar magen.

• Mattias Pattias
    Elinwilma3 skrev 2018-06-09 09:15:28 följande:

Gjorde det ett EKG?

Det kan vara så om de har kollat upp hjärtat och prover ser bra ut, att smärta kommer från magsäcken. Att du tex har bråck på magmunnen, och släpper upp magsyra i matstrupen, som då känns extra när du ligger ner.

Magkatarr eller detta är ett vanligt problem som folk söker för och de tror att det är hjärtat.

Har själv haft det, och det gör ont.

Så... prova att äta Omeprazol 20mg 1 ggr/dag i 2 veckor (finns receptfritt). Det neutraliserar magsyrorna i magen. Undvik tabletter som Voltaren, Ipren som skadar magen.

Ja så heter det EKG. Ja det gjorde dom och allt var bra. Omeprazol är den medicinen jag fick andra gången som det hände men det är tyvärr slut nu och ska fixas nytt idag. 

Och det var ju det dom pratade om att magsyrorna typ läcker eller något. Brukar inte få sura uppstötningar heller... bara efter jag har ätit.

Vet inte hur länge jag tog medicinen innan dom tog slut men jag tror jag tog det 1 ggr/dag i 2 veckor tills dom tog slut. Så vad händer efter jag har tagit det i 2 veckor då? Kommer det typ försvinna så jag inte får ont längre?

Och ska jag ta det i 1 ggr/dag i 2 veckor varje månad eller?
  • Mattias Pattias
    MeandHim skrev 2018-06-09 09:07:01 följande:

Ångest kanske?

Ja kanske. Själv tycker jag inte att jag är rädd, orolig eller sånt dock.
Svar på tråden Vaknade av att ha ont i bröstet