Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Minska våra utgifter

Kan ni hitta en billigare bil, eller annars en som rymmer samtliga på en gång? Kan någon av er ta buss till jobb/skola istället?

Kan ni lägga om era försäkringar, kanske få mängdrabatt, ha försäkring via facket?

• Anonym (Anonym)

Glömde en sak: Spotify går ju bort direkt. Ingen stor slant men en helt onödig utgift.

Sedan kanske man inte måste ha en enorm buffert heller. Sätt ett tak på vad ni minst behöver (banken rekommenderar 3 månadslöner, jag säger ist 3 månaders utgifter), och så kanske lite till utöver det.

• Anonym (Anonym)

Kan ni minska mobilkostnaden? Det finns ju superbilliga hos t ex Hallon!

Tänker även på elen, om ni sätter in solpanel eller bergvärme minskar den kostnaden. Det betalar sig på under tio år utan större besvär. Visst, stor initial kostnad men i det långa loppet tjänar ni en hel del på det senare.

• Anonym (Anonym)

Ok, då har jag inga fler förslag! :D Ni verkar ju ha gjort det ni kan faktiskt. Det enda annars är att fortsätta hålla ögonen öppna efter billigare abonnemang på olika saker.

Matkostnaden är verkligen inte illa för så många människor och jag antar att ni redan är bra på att kolla priser men ni kan ju investera i en extra frys. När affärerna säljer nötfärs för 39:-/kg är det bara att lassa på, eller kyckling, eller fisk, eller... Ja.

Svar på tråden Minska våra utgifter