• TheGuest

    Sparade föräldradagar

    Hejsan!


    Jag har sparade föräldradagar som försvinner fr.o.m. nästa vecka då min dotter går ut första klass. Kommer dessa att tas tillbaka av FK eller kan man ta ut dessa bestående dagar i pengar?


    Tack på förhand!


    / En som inte förstår FK's regler.

  • Svar på tråden Sparade föräldradagar
  • Seven Costanza

    Om du inte aktivt ansöker om att ta ut dem enligt de regler som finns så brinner de inne. Det är INTE som med sparade semesterdagar att man kan ta ut i pengar när man slutar på ett job .

    Om din återstående föräldrapenning är lägstanivådagar kan du ansöka om att ta ut heldagar på alla lediga dagar upp till 90 dagar bakåt i tiden samt alla dagar som du jobbat högst sju timmar om din normalarbetstid är åtta timmar. Om det är sgi-dagar måste du i regel ha avstått arbete i samma utsträckning som du tar ut dagar så de är svårare att ta ut.

  • TheGuest

    90 dagar bakåt i tiden? Så pass? Men då ska jag gå igenom schemat och se hur jag jobbat som. Det är ju tråkigt om dagarna bara försvinner, men samtidigt så har jag inte haft råd att stanna hemma och ta ut föräldradagar då jag skulle ha förlorat massor på det Obestämd


    Tack så mycket för hjälpen! Glad

Svar på tråden Sparade föräldradagar