• Blivamde3barnsmor

Vagn i december

Väntar mitt 3:dje barn som beräknas komma i december. Undrar nu vilken vagn som är bäst för en liten vinterbebis och sedan 1 åring året därpå. Men min första som också föddes i dec så köpte vi en emmaljunga city cross men känner att den är både tung och tar mkt plats i bilen.

Vilken annan vagn är bra för vintern? Mina andra är då 5 och snart 4 och vi lär vara ute mkt i naturen/promenader till å från förskolan. Bor i Kalmar och de kan bli mycket snö om de vill sig illa.

• Svar på tråden Vagn i december
  • keyfo

Hänger med på ett hörn, väntar också decemberbebis :)

Vi spanar eventuellt på Britax smile 2. Enligt bekanta och recensioner ska den klara snö, vilket är ett absolut måste (bor i Luleå). Iofs är snöröjningen alltid prickfri så det är ju plogade vägar, men snö är det definitivt....
    Samtidig vill vi ha en smidig vagn som går lätt att packa in i bilen, ta med på bussen eller ha i affären, så de största vagnarna går bort. Ska åka och kika närmare på den snart, kanske faller för en helt annan men just nu är det ditåt det lutar Tungan ute  

• FrökenFlower

Hakar också på här. Bor i Norrlands inland och har också kollat på Britax Smile 2 men får se vad det blir när vi kan kolla och klämma och känna på en :)

• OPP

Hakar på här också.

Kommer få i dec/jan och här finns MYCKET snö. :) Norra Norrbotten. Min man har varit och spanat och fastnat för en Britax go big tror jag den hette. Jag själv har inte hunnit titta ännu. Vårt krav är att den ska vara stor och stabil då det blir många och långa promenader på vintern med 2 hundar på sidan om. Bra fjädring och stora hjul ska den också ha. Glad

• fjanten

Brio smile (britax smiles föregångare) har fungerat bra för oss. Barnen födda december och januari i Västerås. Fick plats i bagageluckan på den tiden vi bara hade en toyota yaris, så liten blir den definitivt. Enkel att fälla ihop och att fälla upp. Rymlig i sittdelen, så den går att använda länge. Stor sufflett. Lufthjul, vilket ger en bra komfort för barnet. Bra reflexer.

• keyfo

Nu har vi klämt och känt i butiken och är ännu mer övertygade om en Britax Smile! Smidig att köra och enkel att göra alla inställningar på. 
    Fick en dålig känsla av Emmaljunga direkt vilket var ganska skönt, så blev valen lite färre :p

• Fia 28

Det finns ju även skidor att lägga på framhjulen så glider det bättre på ställen med mycket snö.

• Jsv17

Sonen föddes i December och vi har britax smile 2, och den fungerade hur bra som helst hela vintern och jag var ute och promenerade nästan varje dag snö eller inte. Nu på sommaren är den också toppen med den extra långa suffletten som skyddar jättebra mot solen också

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Blivamde3barnsmor

Här blev de en Kronan duo-s med liggdel och sittdel.. stora hjul fram som är snurrbara.. rymlig liggkorg som man får plats med åkpåse likaså i sittdelen..

Svar på tråden Vagn i december