elin1989 skrev 2018-06-10 22:41:57 följande:
Det beror väl på hur mycket frihet du vill ha. Jag bor på Irland och är förstås van vid att köra här, men om du är en van bilförare borde det inte vara några problem. Väldigt många amerikaner hyr egen bil här och om de, som är vana vid stora breda vägar, klarar det så gör du också det! :)
Har kört bil i Japan där det i regel är smalare vägar än vad man är van vid i Sverige, också krokigare på sina håll då många följer kustlinjer och går uppför bergen (kanske mer som Norge?). Å andra sidan har de oftast smalare bilar. När jag inte hade kört där på ett tag och hyrde en något bredare bil (normalstor i Sverige) kände jag mig väldigt stor och bufflig och kändes inte alls bra att köra.
Är det väldigt smala vägar på Irland i jämförelse med Sverige? Hur mycket är trafikvolymen utanför Dublin förresten? Nu bor jag utmed en väg som är s.k. 2+1 väg så det går ganska fort och är mycket trafik normalt sett.
I Japan var det blandat med trafik, beroende på var man körde. Var dock aldrig snabbare hastighet än 50 på landsvägarana (även om folk gärna körde uppåt 70-80 när det var rak och fin väg...)