• Anonym (Mer25)

    Hur träffar man ens någon nuförtiden?

    Hej!

    Är en tjej på 25 år, högskuleutbildad, har ett bra jobb, egen bil, tränar 5dgr i veckan, har några vänner osv.

    Jag har med åren känt att det är svårt att hitta ngn, har jämnt tänkt mkt kring detta.. Börjar kännas när många börjar förlova sig, flytta ihop, få barn osv..

    Utseendemässigt vet jag att jag ser bra ut, får jämnt blickar ute och får ofta höra det.

    Har vältränad kropp och är absolut inte kaxig eller så däremot lite svår och har lite svårt för att öppna upp mig då jag inte vill visa min sårbara sida för ngn kille...

    Genom vänners vänner är omöjligt att hitta, på gymmet är det blickar varenda dag men där känns det också skumt att liksom ragga på ngn.. På jobbet vill jag inte då jag har dålig erfarenhet..

    Tinder och sånt går fetbort då jag testat det och har testat att träffa några därifrån men de har varit oftast osociala människor som döljt massa saker....

    Vet vad jag vill ha och tycker inte jag är kräsen heller men känns verkligen omöjligt.

    Att jag nu är ung spelar ingen roll för det händer ändå ingenting mdd tiden heller :/

  • Svar på tråden Hur träffar man ens någon nuförtiden?
  • Anonym (StarBorn)

    Till och börja med så känner jag samma sak. Jag är en man på 34 år som också tycker att det är svårt att träffa någon nuförtiden. Jag ser också ganska bra ut och har talets gåva Skrattande! Speciellt som du säger när alla runt omkring en gifter sig och skaffar barn till höger och vänster. Jag tyckte inte alls att det var så svårt att träffa någon när man va i 20 års åldern, men nu har det blivit så. Det har absolut med åldern att göra. Ju äldre man blir ju kräsnare blir man. Man det är både på gott och ont. Sedan har man inte samma stora sociala krets när man var yngre. Den bara krymper nuförtiden. Tinder och alla dessa dejting appar är också skit då 99% där är oseriösa och BARA vill ha bekräftelse.

    Egentligen så nämner du själv vad problemet är. Du måste nog ta för dig lite mer. Du får nog öva på att vara lite mer öppen och våga ta chanser. Som du själv säger så får du ju blickar och du ser ju bra ut. Så om du säger nej till gymmet, nej till jobbet och säkert nej ute i stan en vanlig dag då killar kollar in dig, vad är då kvar för dig att göra? 

    Jag tror ditt problem är att du inte vågar göra något. Endast du är ansvarig för din egen lycka och endast du kan ändra dig själv och ditt sätt att tänka. Vad är det för fel på att ta kontakt med en kille på gymmet? (om han inte glor sönder dig). Eller killen i mataffären? Du får nog öppna dig lite mer. Många av oss killar är tyvärr rätt mesiga på att ta kontakt men det är för att det känns som att det är tyvärr förbjudet i Sverige att närma sig en attraktiv tjej i stan helt random. Ibland så tänker jag att det är en ren mirakel att vi svenskar över huvud taget lyckas föröka oss när vi är så rädda för att närma oss någon. Vad är det värsta som kan hända?

    Enligt en undersökning så har sex minskat otroligt mycket i Sverige. Ingen ligger längre. Enligt en annan undersökning så är svenskar sämst i världen på att skaffa nya vänner. Bara det där säger något om hur vi är. Stängda, ensamma, individualistiska, självcentrerade och endast tänker på självförverkligande. Vi toppar också listan med mest singelhushåll i hela världen.

    Jag är inte helsvensk utan är ursprungligen från mellanöstern, men är född här. Jag ser skillnaderna mellan olika kulturer. Önskar svenskar kunde öppna upp sig lite mer och inte vara så rädda för att göra bort sig. Jag personligen är social och tar kontakt med tjejer när jag känner av att det är rätt tillfälle, men jag känner samtidigt att det är väldigt många som tycker att det är awkward att ens prata med en främmande människa. Hur ska man då över huvud taget träffa någon när alla är så rädda för nya människor. Vem annars ska man träffa? En gammal människa? haha ;)Flört

  • Friger
    Anonym (Mer25) skrev 2018-06-11 09:24:29 följande:

    Hej!

    Är en tjej på 25 år, högskuleutbildad, har ett bra jobb, egen bil, tränar 5dgr i veckan, har några vänner osv.

    Jag har med åren känt att det är svårt att hitta ngn, har jämnt tänkt mkt kring detta.. Börjar kännas när många börjar förlova sig, flytta ihop, få barn osv..

    Utseendemässigt vet jag att jag ser bra ut, får jämnt blickar ute och får ofta höra det.

    Har vältränad kropp och är absolut inte kaxig eller så däremot lite svår och har lite svårt för att öppna upp mig då jag inte vill visa min sårbara sida för ngn kille...

    Genom vänners vänner är omöjligt att hitta, på gymmet är det blickar varenda dag men där känns det också skumt att liksom ragga på ngn.. På jobbet vill jag inte då jag har dålig erfarenhet..

    Tinder och sånt går fetbort då jag testat det och har testat att träffa några därifrån men de har varit oftast osociala människor som döljt massa saker....

    Vet vad jag vill ha och tycker inte jag är kräsen heller men känns verkligen omöjligt.

    Att jag nu är ung spelar ingen roll för det händer ändå ingenting mdd tiden heller :/


    Nu är Tinder kanske inte den mest seriösa datingsidan. Det är kanske mer till för dom som söker kortare bekantskaper. Finns ju seriösa sidor också. Kanske prova en sån? Typ Happypancake om den fortfarande är seriös?

    Vad är det du vill ha då?
  • Anonym (Via gymmet)
    Anonym (Mer25) skrev 2018-06-11 09:24:29 följande:

    Hej!

    Är en tjej på 25 år, högskuleutbildad, har ett bra jobb, egen bil, tränar 5dgr i veckan, har några vänner osv.

    Jag har med åren känt att det är svårt att hitta ngn, har jämnt tänkt mkt kring detta.. Börjar kännas när många börjar förlova sig, flytta ihop, få barn osv..

    Utseendemässigt vet jag att jag ser bra ut, får jämnt blickar ute och får ofta höra det.

    Har vältränad kropp och är absolut inte kaxig eller så däremot lite svår och har lite svårt för att öppna upp mig då jag inte vill visa min sårbara sida för ngn kille...

    Genom vänners vänner är omöjligt att hitta, på gymmet är det blickar varenda dag men där känns det också skumt att liksom ragga på ngn.. På jobbet vill jag inte då jag har dålig erfarenhet..

    Tinder och sånt går fetbort då jag testat det och har testat att träffa några därifrån men de har varit oftast osociala människor som döljt massa saker....

    Vet vad jag vill ha och tycker inte jag är kräsen heller men känns verkligen omöjligt.

    Att jag nu är ung spelar ingen roll för det händer ändå ingenting mdd tiden heller :/


    Om du slutar se det som "ragga" utan istället som "lära känna" så kanske gymnet inte är helt fel.

    Du kan nog märka om någon spännade ser lite extra på dig. Ta någon form av kontakt, be om hjälp, fråga om något oskyldigt, växla några ord. Du märker rätt fort om intresset är ömsesidigt. Nästa gång ni ses heja glatt och säg något trevligt. Rullar det på så efter ett tag är det dags för nästa steg. Fråga om käk efter träning, ses senare på kvällen eller något.


  • Anonym (Mer25)
    Anonym (StarBorn) skrev 2018-06-11 14:39:14 följande:

    Till och börja med så känner jag samma sak. Jag är en man på 34 år som också tycker att det är svårt att träffa någon nuförtiden. Jag ser också ganska bra ut och har talets gåva ! Speciellt som du säger när alla runt omkring en gifter sig och skaffar barn till höger och vänster. Jag tyckte inte alls att det var så svårt att träffa någon när man va i 20 års åldern, men nu har det blivit så. Det har absolut med åldern att göra. Ju äldre man blir ju kräsnare blir man. Man det är både på gott och ont. Sedan har man inte samma stora sociala krets när man var yngre. Den bara krymper nuförtiden. Tinder och alla dessa dejting appar är också skit då 99% där är oseriösa och BARA vill ha bekräftelse.

    Egentligen så nämner du själv vad problemet är. Du måste nog ta för dig lite mer. Du får nog öva på att vara lite mer öppen och våga ta chanser. Som du själv säger så får du ju blickar och du ser ju bra ut. Så om du säger nej till gymmet, nej till jobbet och säkert nej ute i stan en vanlig dag då killar kollar in dig, vad är då kvar för dig att göra? 

    Jag tror ditt problem är att du inte vågar göra något. Endast du är ansvarig för din egen lycka och endast du kan ändra dig själv och ditt sätt att tänka. Vad är det för fel på att ta kontakt med en kille på gymmet? (om han inte glor sönder dig). Eller killen i mataffären? Du får nog öppna dig lite mer. Många av oss killar är tyvärr rätt mesiga på att ta kontakt men det är för att det känns som att det är tyvärr förbjudet i Sverige att närma sig en attraktiv tjej i stan helt random. Ibland så tänker jag att det är en ren mirakel att vi svenskar över huvud taget lyckas föröka oss när vi är så rädda för att närma oss någon. Vad är det värsta som kan hända?

    Enligt en undersökning så har sex minskat otroligt mycket i Sverige. Ingen ligger längre. Enligt en annan undersökning så är svenskar sämst i världen på att skaffa nya vänner. Bara det där säger något om hur vi är. Stängda, ensamma, individualistiska, självcentrerade och endast tänker på självförverkligande. Vi toppar också listan med mest singelhushåll i hela världen.

    Jag är inte helsvensk utan är ursprungligen från mellanöstern, men är född här. Jag ser skillnaderna mellan olika kulturer. Önskar svenskar kunde öppna upp sig lite mer och inte vara så rädda för att göra bort sig. Jag personligen är social och tar kontakt med tjejer när jag känner av att det är rätt tillfälle, men jag känner samtidigt att det är väldigt många som tycker att det är awkward att ens prata med en främmande människa. Hur ska man då över huvud taget träffa någon när alla är så rädda för nya människor. Vem annars ska man träffa? En gammal människa? haha ;)


    Helt rätt, kände igen mig själv i hela din text faktiskt..

    Är också född och uppvuxen här och har ursprungligen påbrå från Mellanöstern..

    Åker man utomlands är det helt annorlunda, många killar vågar ta för sig och blir inte avskrämda om de skulle bli dissade av ngn tjej..

    Så är det inte här, här är det endast blickar som äter upp en vilket också gör det hela lite mer skumt och stelt då man inte vet vad personen vill..

    Ödet kanske vem vet, återstår att se vad som händer :)
  • Anonym (Mer25)
    Friger skrev 2018-06-11 14:57:18 följande:

    Nu är Tinder kanske inte den mest seriösa datingsidan. Det är kanske mer till för dom som söker kortare bekantskaper. Finns ju seriösa sidor också. Kanske prova en sån? Typ Happypancake om den fortfarande är seriös?

    Vad är det du vill ha då?


    Vill inte nätdejta, är ute efter en seriös relation vilket jag vet man inte kan tvinga fram men ändå
  • Anonym (Mer25)
    Anonym (Via gymmet) skrev 2018-06-11 15:13:34 följande:

    Om du slutar se det som "ragga" utan istället som "lära känna" så kanske gymnet inte är helt fel.

    Du kan nog märka om någon spännade ser lite extra på dig. Ta någon form av kontakt, be om hjälp, fråga om något oskyldigt, växla några ord. Du märker rätt fort om intresset är ömsesidigt. Nästa gång ni ses heja glatt och säg något trevligt. Rullar det på så efter ett tag är det dags för nästa steg. Fråga om käk efter träning, ses senare på kvällen eller något.


    Ja men på gymmet är man ju där för att träna och öven om jag märker att någon spanar in en extra mycket så tycker jag ändå det är obekvämt att bara prata med ngn bara sådär samtidigt som de är massa andra människor runt omkring. Det hela känns bara obekvämt..

    Jag brukar inte ens försöka se folk i ögonen på gymmet då jag jämnt blir utstirrad( vet att jag inte gör ngn övning konstigt eller att jag klär mig konstigt)

    Är dock vältränad och har bra ansiktsdrag så tyvärr sticker de ut kanske för mycket , vet inte
  • Kjell2

    Ta en semestervecka och gör något av följande

    Solsemester till partyö

    Gå windsurfingkurs

    Yogaläger

    Kayakvecka i skärgården

    Tågluffa

    Jobba på scoutläger

    Gör något med nya människor

  • Anonym (Jag äldre)

    Du kommer träffa någon/några män i ditt liv.Så länge du inte isolerar dig hemma och från män.Men ta inte vemsomhelst,var lite kräsen.Respekt är viktigt.

  • Anonym (Mer25)
    Anonym (Jag äldre) skrev 2018-06-11 21:21:05 följande:

    Du kommer träffa någon/några män i ditt liv.Så länge du inte isolerar dig hemma och från män.Men ta inte vemsomhelst,var lite kräsen.Respekt är viktigt.


    Vet inte, jag är inte riktigt partytypen direkt utan kanske mer hemma
  • Anonym (Mer25)
    Kjell2 skrev 2018-06-11 21:17:03 följande:

    Ta en semestervecka och gör något av följande

    Solsemester till partyö

    Gå windsurfingkurs

    Yogaläger

    Kayakvecka i skärgården

    Tågluffa

    Jobba på scoutläger

    Gör något med nya människor


    Solsemester osv sånt åker jag på jämnt fast med familj elr ngn vän men det är inte så att jag skulle vilja ragga ngn kille utomlands direkt då jag inte är ute efter kortvariga relationer..

    Svårt att bara göra något nytt sådär med nya människor
  • Anonym (Jag äldre)

    Vart tror du själv då var du kan möta nån?För män finns det.Gäller att träffa en bra sådan.

  • Anonym (Emma.b)

    Okej... så du utesluter att träffa någon:
    - Via vänner.
    - Via jobbet.
    - Via ditt intresse (altså gymmet).
    - Via dejtingsidor på Internet.
    - Ute på krogen.

    Då finns ju ärligt talat inte så många platser kvar... tror inte att en man kommer trilla ner i huvudet på dig ute på stan, tyvärr.

    Du uppskattar män utomlands som "vågar ta för sig", men här hemma blir du illa till mods av de som tittar på dig på gymmet. Hur vill du att männen ska ta för sig då? I ett optimalt scenario?

    Om du föredrar att vara hemma, och är svår mot nya människor, är det ju inte så konstigt att du inte träffar någon. Jag tänker som någon annan skrev i tråden. Du måste vidga dina cirklar lite. Prova nya sammanhang. Och att vara mer öppen mot människor du möter. Man kan vara öppen utan att blotta sig. 

    Dessutom tycker jag att du själv ska våga ta för dig, och kontakta intressanta personer. Inte vänta på att en man ska hitta dig. 

  • Anonym (Mer25)
    Anonym (Jag äldre) skrev 2018-06-11 21:50:24 följande:

    Vart tror du själv då var du kan möta nån?För män finns det.Gäller att träffa en bra sådan.


    Vänners umgängeskrets osv hade varit enklast eller på jobbet ( ej samma avdelning dock då det kan bli riktigt tråkigt om det slutar skit)

    Tyvärr är mina vänners umgängeskrets inte det bästa sä det alternativet går tyvärr bort , dock hade det varit sä mycket enklare på så vis..

    På jobbet stöter man på massa okända män från olika avdelningar varje dag men man går ju oftast bara förbi varandra eller så glor de sönder i en vilket får en att tönka om man har något konstigt .....
  • Anonym (Mer25)
    Anonym (Emma.b) skrev 2018-06-11 22:00:16 följande:

    Okej... så du utesluter att träffa någon:

    - Via vänner.

    - Via jobbet.

    - Via ditt intresse (altså gymmet).

    - Via dejtingsidor på Internet.

    - Ute på krogen.

    Då finns ju ärligt talat inte så många platser kvar... tror inte att en man kommer trilla ner i huvudet på dig ute på stan, tyvärr.

    Du uppskattar män utomlands som "vågar ta för sig", men här hemma blir du illa till mods av de som tittar på dig på gymmet. Hur vill du att männen ska ta för sig då? I ett optimalt scenario?

    Om du föredrar att vara hemma, och är svår mot nya människor, är det ju inte så konstigt att du inte träffar någon. Jag tänker som någon annan skrev i tråden. Du måste vidga dina cirklar lite. Prova nya sammanhang. Och att vara mer öppen mot människor du möter. Man kan vara öppen utan att blotta sig. 

    Dessutom tycker jag att du själv ska våga ta för dig, och kontakta intressanta personer. Inte vänta på att en man ska hitta dig. 


    Nu när jag läser utifrån ditt perspektiv så kan jag verkligen hålla med...

    Problemet ligger väl på min sida, sedan tkr jag inte att jag har träffat rätt person ännu heller då jag varit mer öppen osv förut. All besvikelse har gjort att jag har stängt av mig själv lite egentligen,.

    Ja utomlands är det verkligen en helt annan sak, de vågar ta för sig utan att göra det hela stelt. Här blir det jättestelt och obekvämt då när någon ex ute eller på gymmet stirrar ut till den nivå som gör att man funderar om man har något fel på sig osv osv ..

    På jobbet tkr jag deg är svårt då man är där för att jobba och man vill inte skita där man äter direkt
  • Anonym (StarBorn)
    Anonym (Mer25) skrev 2018-06-11 17:23:57 följande:
    Helt rätt, kände igen mig själv i hela din text faktiskt..

    Är också född och uppvuxen här och har ursprungligen påbrå från Mellanöstern..

    Åker man utomlands är det helt annorlunda, många killar vågar ta för sig och blir inte avskrämda om de skulle bli dissade av ngn tjej..

    Så är det inte här, här är det endast blickar som äter upp en vilket också gör det hela lite mer skumt och stelt då man inte vet vad personen vill..

    Ödet kanske vem vet, återstår att se vad som händer :)
    Där ser man, då vet vi båda vad vi pratar om  Skrattande Var exakt i mellanöstern har du påbrå ifrån? Själv har jag från Iran.

    Hade det känts bättre för dig om någon kille kollar in dig lite diskret och sen faktiskt går fram och pratar med dig? Istället för att äta upp dig med blicken och sen dra.

    Ödet skapar du själv tycker jag. Du har makten att göra dina egna val precis hur som helst. Endast du skapar och designar din egen tillvaro och främst din egen lycka. Jag försöker i alla fall att tänka så. Du måste ta för dig, no second thoughts Flört

    Vi kanske är likasinnade till stor del after all. Jag menar jag är också högskoleutbildad, har bra jobb, egen bil, lägenhet och tränar (då och dåDrömmer) osv....och vill gärna hitta någon jordnära självständig tjej  med mycket humor. Det kommer ju inte av sig självt och jag försöker absolut inte tvinga fram något så det känns krystat men om jag känner vid något tillfälle något om någon jag skulle träffa så skulle jag inte låta situationen passera utan att jag gjorde något åt saken. Failar det så failar det. Jag är inte rädd för att bli dissad och göra bort mig!

    Man ångrar oftast det man inte gjorde! :) 
  • Anonym (S)

    Var precis i din sits! Provade badoo (som tinder) men gav upp pga oseriösa.. Dagen innan jag skulle stänga ner kontot skrev jag med en kille(tänkte äch en till oseriös när vi skulle på dejt..)

    Men snart ska vi gifta oss!

    Vill man inte nätdejta förstår jag men av egen erfarenhet så var det ok att träffa några grodor först..

  • Anonym (Brukar)
    Anonym (Mer25) skrev 2018-06-11 09:24:29 följande:

    Hej!

    Har vältränad kropp och är absolut inte kaxig eller så däremot lite svår och har lite svårt för att öppna upp mig då jag inte vill visa min sårbara sida för ngn kille...

    :/


    Brukar personer tro att du är kaxig?
Svar på tråden Hur träffar man ens någon nuförtiden?