Så jävla trött på allt skitsnack inom vården
Hej.
Jag är så förbannat trött på allt jävla gnäll inom vården, när det gäller patienter eller personal sinsemellan.
Jag ska vara tydlig med att jag syftar på personalens skitsnack om vissa patienter.
Jag studerar till fysioterapeut och gör min andra sommar inom vården, som omvårdnadspersonal. Jag är på ett korttidsboende och hela tiden hör man samma skitsnack om att vissa patienter är så otrevliga, oartiga, jobbiga osv. Jag har aldrig upplevt någon patient som jobbig eller oartig, går man som personal in med en positiv inställning och är trevlig så blir man bemött på samma sätt. Många undersköterskor och vårdbiträden snackar massa skit om patienter som är "jobbiga", men min uppfattning är en helt annan. Personalen är idioter, jag förstår mig inte på dem. Klart som fan att en människa som är förlamad, amputerad, levt svårt sjuka eller har fått sitt liv förstört inte kan var lika glada som oss andra. Dem är ju djupt olyckliga eftersom deras liv är helt förstörda, men detta verkar inte personalen fatta. Dem fäller nedsättande kommentarer om boende patienter bakom ryggen. Man vill bara kräkas på dem eller på alla er som håller på så. Ha lite jävla empati för helvete! Hur glada hade dem själva varit om dem fick sina liv förstörda och inte kunde ta hand om sig själva trots en ung ålder? Jävla idioter!!!!!!!!!!!!!!