Inlägg från: Anonym (rte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rte)

Så jävla trött på allt skitsnack inom vården

Hej. 
    Jag är så förbannat trött på allt jävla gnäll inom vården, när det gäller patienter eller personal sinsemellan. 
    Jag ska vara tydlig med att jag syftar på personalens skitsnack om vissa patienter.  

Jag studerar till fysioterapeut och gör min andra sommar inom vården, som omvårdnadspersonal. Jag är på ett korttidsboende och hela tiden hör man samma skitsnack om att vissa patienter är så otrevliga, oartiga, jobbiga osv. Jag har aldrig upplevt någon patient som jobbig eller oartig, går man som personal in med en positiv inställning och är trevlig så blir man bemött på samma sätt. Många undersköterskor och vårdbiträden snackar massa skit om patienter som är "jobbiga", men min uppfattning är en helt annan. Personalen är idioter, jag förstår mig inte på dem. Klart som fan att en människa som är förlamad, amputerad, levt svårt sjuka eller har fått sitt liv förstört inte kan var lika glada som oss andra. Dem är ju djupt olyckliga eftersom deras liv är helt förstörda, men detta verkar inte personalen fatta. Dem fäller nedsättande kommentarer om boende patienter bakom ryggen. Man vill bara kräkas på dem eller på alla er som håller på så. Ha lite jävla empati för helvete!  Hur glada hade dem själva varit om dem fick sina liv förstörda och inte kunde ta hand om sig själva trots en ung ålder? Jävla idioter!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Så jävla trött på allt skitsnack inom vården
  • Anonym (rte)
    Anonym (Line) skrev 2018-06-12 17:17:00 följande:

Men gud är det sant?! Så får man inte göra :-O

Jag läser till undersköterska, har börjat för bara ett halvår sen men bland det första man får lära sig är ju hur viktigt respekt och bemötande är. Det behöver man inte ens en utbildning för att förstå!

Jag skulle bli fruktansvärt obekväm om personalen snackade skit om patienterna på sättet du berättar, fy..

Välkommen till verkligheten då.. 
  • Anonym (rte)
    Anonym (JW) skrev 2018-06-12 17:21:52 följande:

Det blir så i stort sett överallt på kvinnodominerade arbetsplatser. Det är precis likadant i förskolan. En massa skitsnack om både kollegor, föräldrar och barn. Riktigt vidrigt och främsta anledningen till att jag valt bort dessa yrken och arbetsplatser (har till och med hoppat av utbildningar pga att jag inte kunde tänka mig att jobba på sånna arbetsplatser).

Så det är samma sak där då alltså.. 
Svar på tråden Så jävla trött på allt skitsnack inom vården