• Anonym (Sofie)

Hur f-n undviker man kameltå?

Jag blir så trött på att alltid stå och dra i tröjan, och försöka köpa överdelar som är längre än till grenen. Hur jag än gör så får jag kameltå i alla möjliga sorts byxor.
    VAD GÖR JAG FÖR FEL?

Jag är inget troll, och jag är ingen äcklig kille. Jag behöver på allvar hjälp. Jag har köpt jättefina kostymbyxor som sitter perfekt överallt UTOM i grenen. Så nu måste jag alltid ha en lång tröja till för att dölja det. Och jag orkar inte det mer!

Finns det nåt sätt man kan förhindra det på? Måste jag tex ha trosor i kraftigare tyg? Eller vad är problemet? Jag kan ju inte dra ner byxorna extra långt för att slippa ha det såhär. De sitter ju jätteskönt och snyggt i midjan, men blir obekväma där om jag drar ner dem. Man kan ju inte ha dem hängandes långt ner grenen heller. Det ser ju också fult ut.

Och jag får så i jeans med. Ju tunnare tyg på byxorna desto värre blir det. Men även kostymbyxorna som är i kraftigare tyg får det att se hemskt ut. Kan man lösa det på något vis? Jag vill inte gå runt och vara obekväm och rädd för att tröjan ska råka sitta för högt upp så att det syns.

Ge mig alla tips ni har, tack.

• Svar på tråden Hur f-n undviker man kameltå?
  • Fjäril kär

Se till att du har rätt storlek i kläderna så undviker du kameltå. Vilket även gäller trosor. Har trosorna kameltå kommer även dina byxor få det.

Hitta rätt trosmodell och rätt storlek och modell i byxorna och alltid prova innan du köper.

• Griseknoen35

Du får köpa byxor som är högre i midjan, alltså en annan modell än du nu har. Nu låter det faktisk som att de byxer du köper och prövar är relativt låg ai midjan men du drar upp dem så att de blir en kameltå. Kameltå blir det ju när byxorna sitter för tajt i grenen när byxorna liksom är uppdragna så att det blir så. 

• Anonym (Jabde)

Stirra dig inte blind på storleken. Olika modeller har olika passform och därmed ändras även storleken. Och vissa plagg passar inte ens kropp hur gärna man än vill det.

Prova alltid alla byxor och testa olika modeller och storlekar.

Om byxan sitter rätt i grenen och över låren har du hittat rätt.

Samma sak med dina trosor.

• Anonym (A)
    Griseknoen35 skrev 2018-06-13 12:11:09 följande:
    Du får köpa byxor som är högre i midjan, alltså en annan modell än du nu har. Nu låter det faktisk som att de byxer du köper och prövar är relativt låg ai midjan men du drar upp dem så att de blir en kameltå. Kameltå blir det ju när byxorna sitter för tajt i grenen när byxorna liksom är uppdragna så att det blir så. 
    Håller med
  • Anonym (???)

Vad är ens kameltå?

• Anonym (Sofie)
    Griseknoen35 skrev 2018-06-13 12:11:09 följande:

Fjäril kär skrev 2018-06-13 12:09:32 följande:

Se till att du har rätt storlek i kläderna så undviker du kameltå. Vilket även gäller trosor. Har trosorna kameltå kommer även dina byxor få det.

Hitta rätt trosmodell och rätt storlek och modell i byxorna och alltid prova innan du köper.

Anonym (Jabde) skrev 2018-06-13 12:16:10 följande:

Stirra dig inte blind på storleken. Olika modeller har olika passform och därmed ändras även storleken. Och vissa plagg passar inte ens kropp hur gärna man än vill det.

Prova alltid alla byxor och testa olika modeller och storlekar.

Om byxan sitter rätt i grenen och över låren har du hittat rätt.

Samma sak med dina trosor.

Nej, alltså, jag köper alltid och ENDAST hög midja. Jag avskyr låg midja. Det kan jag inte ha. Jag kanske måste testa andra sorts trosor då. Om jag köper större storlek hänger byxorna som en säck över låren och rumpan.
    Kanske är problemet att jag inte har så markerad midja? Så jag har byxorna högt upp? Men jag köper BARA modeller som har hög midja. Annars får jag en hemsk valk mitt på magen. Jag kan liksom behöva ha skärp i byxorna för att hålla dem uppe, men ändå blir det kameltå. Så de är stora över låren, och rumpan, men blir kameltå... Ska testa olika trosor till att börja med. Kanske kan tyget och passformen på underkläderna påverka tillräckligt.
  • Fjäril kär
    Anonym (Sofie) skrev 2018-06-13 12:40:28 följande:

Nej, alltså, jag köper alltid och ENDAST hög midja. Jag avskyr låg midja. Det kan jag inte ha. Jag kanske måste testa andra sorts trosor då. Om jag köper större storlek hänger byxorna som en säck över låren och rumpan.

Kanske är problemet att jag inte har så markerad midja? Så jag har byxorna högt upp? Men jag köper BARA modeller som har hög midja. Annars får jag en hemsk valk mitt på magen. Jag kan liksom behöva ha skärp i byxorna för att hålla dem uppe, men ändå blir det kameltå. Så de är stora över låren, och rumpan, men blir kameltå... Ska testa olika trosor till att börja med. Kanske kan tyget och passformen på underkläderna påverka tillräckligt.

Om byxorna är för stora så du måste dra upp dom och därmed skapar kameltå så har du 1: För stora byxor 2: Fel passform/kroppsform.

Även om du köper hög midja finns det olika passform ändå. Du måste prova dig fram. Kan din midja inte hålla upp byxorna måste du ju ändra storlek och passform.
  • Anonym (Binda)

Lösningen är binda!

Får alltid så i mina träningstajts men med en binda i så syns det inte

• Anonym (D)

Om du bara köper byxor med hög midja kanske det är där problemet ligger. Du kanske helt enkelt har för "högt" från grenen till höfterna för den sortens byxor. Jag skulle råda dig att testa byxor med låg midja, prova dem och se om du får kameltå ändå. En lägre midja kan ge mer spelmån när de inte måste sitta med linningen ovanför höftbenen.

Svar på tråden Hur f-n undviker man kameltå?