• Sommar2019

Klexane någon?

Hej, en fråga.

Hur får ni tag på Klexane/fragmin? 

Vi har haft 3 missfall, vi har gjort utredning både i Sverige (där man inte hittar något) och  utomlands där man hittade att min fru har en genedefekt "heterozygous compound MTHFR". 

När vi tar upp detta med läkare på Sofiahemmet så säger de att vi inte ska ta något blodförtunnande och vi har mött liknande från andra håll här i Sverige. 

Jag har läst en hel del här på forumet att flera tar fragmin/Klexane men verkar mest som de fått det som recept när de varit utomlands. Finns det någon som har haft någon läkare/gynekolog som skrivit ut det här i Sverige?

• Sommar2019
    Är det alla Apotek där nere?

Vi gjorde utredning i Tehran när vi hälsade på hennes släkt. Dels för att vi endast hade två missfall då och man inte gjorde något i Sverige förrens 3
    .
    Sophiahemmet har fått alla papper av den utredningen och har sagt att det inte behövdes komplimenteras med något.

Tyvärr kan vi inte få Clexane ifrån Iran p,g,a sanktioner då de inte har något kvar i lager. 
  • Sommar2019

Hon blev rekommenderad att använda L-methylfolate 5mg vilket är den aktiva formen av folsyra om jag förstått det rätt? Då MTHFR gör att hennes kropp inte kan bryta ned det som vanligtvis rekommenderas.

Vi har köpt den boken och jag försöker följa det som skrivs här på familjeliv. 

Tack för alla svar

Svar på tråden Klexane någon?