Klexane någon?
Fick boken i brevlådan idag!!! känns ju genast som att hoppet återvänder!!! =)!! tack för tipset!
Fick boken i brevlådan idag!!! känns ju genast som att hoppet återvänder!!! =)!! tack för tipset!
Tack :) egentligen ville han inte skriva ut prednisolon då jag inte har ett bevisat immun-problem (ännu). till slut fick jag honom att göra detta ändå, så ska ändå testa när jag kör FET i aug/sep.
jag får nog beställa barnalbyl på apoteket och klexanesprutor har jag massor av hemma än så länge. =)
Heeej!! Har haft lite sommarlov från familjeliv en tid nu, men strax drar vi igång igen med stimulerat FET i Prag!
Mailade precis min klinik där jag har fått ett protokoll om vad jag behöver för mediciner etc för stimulerat FET.
Jag ska ta något som heter Estradiol från mensdag 2, sedan Prednisolon 10mg om dagen från dag 2. Ett Ultraljud på dag 10 och sedan förmodligen transfer dag 18. Hade ej med min boken på min sverigesemester men lästa några av solskenshistorierna i alla fall innan, så det känns bra! Min mens är beräknad om en vecka så efter det är det bara att köra på :) köpte albyl minor i sverige också så 1/3 av dem käkar jag varje dag nu med (eller dricker).
Hur går det själv?
Ok, skönt att det går framåt för er också. nej jag gjorde inte testet, om jag förstod det rätt så ser de på mensblodtestet om det innehåller ureaplasma? det testet kan jag nog göra här i schweiz också är jag ganska säker på. Eller kollar de andra saker också?
Läste lite om det där och det verkar som att upp till 70% av befolkningen kan ha ureaplasma och de flesta behöver inte behandlas för det men att vissa får svårare att bli gravida pga av de bakterierna.. så jag kikar lite just nu på om det kan vara något att testa här som en början kanske istället för att betala rätt mkt för att göra ett test i Grekland...
sen har jag dessutom gjort en konisering för 10 år sedan som jag tror kan ha med min svårighet att få barn att göra, typ att HPV viruset påverkar på nåt sätt.. ja alla dessa teorier...suck...
Heeej!! Har haft lite sommarlov från familjeliv en tid nu, men strax drar vi igång igen med stimulerat FET i Prag!
Mailade precis min klinik där jag har fått ett protokoll om vad jag behöver för mediciner etc för stimulerat FET.
Jag ska ta något som heter Estradiol från mensdag 2, sedan Prednisolon 10mg om dagen från dag 2. Ett Ultraljud på dag 10 och sedan förmodligen transfer dag 18. Hade ej med min boken på min sverigesemester men lästa några av solskenshistorierna i alla fall innan, så det känns bra! Min mens är beräknad om en vecka så efter det är det bara att köra på :) köpte albyl minor i sverige också så 1/3 av dem käkar jag varje dag nu med (eller dricker).
Hur går det själv?
Hur går det själv?
Estradiol ska jag ta 2mg 3 ggr per dag, är det mkt? jag ska ta Utrogestan som jag gjort innan då tar jag 200mg 3 ggr per dag.. men senast tog jag bara 400mg totalt om dagen, på morgonen och kvällen....
Min cykel är typ 27-28 dagar.
Utrogestan ska jag börja med på dag 13 (men tror det beror på VUL som görs dag 10) .
Klexane börjar jag med samma dag som FET. i dagsläget ser det ut som dag 18 i planen.
Så Estradiol och Prednisolon dag 2
Utrogestan dag 13
1 ovitrelle spruta dag 18,19 och 20. (har mailat och frågat varför ang detta och avväntar svar!!)
Clexane dag 18 och framåt
(låter som att man är värsta knarkaren med all denna medicin....)
Jo då det vet jag, men konstigt att ta den på dag 18 tyckte jag? Borde ju ha ÄL dag 14 typ, men tydligen skulle jag ta det med läkaren när jag kommer dit för återföringen. (sprutan kan jag ju lika gärna köpa i Prag på kliniken.)
Fick ett lite konstigt svar av min koordinator ang Ovitrellen när jag frågade varför jag hade 3 Ovitrelle i mitt schema svarade hon så här:The Ovitrelle can be applied only once as 3 applications are prescribed in case you can get Pregnyl 1500IU (you can discuss this with our doctor during your embryo transfer).
Hej! Hur går det för dig? Jag är nu på RD6 med 2 små blastocyster från frysen.
Den ena var av bra kvalitet och den andra lite långsam. Tog ett väääldigt tidigt test i morse men tycker mig se tillstymmelse till ett streck (även min man) men väntar ett par dagar med att vara säker. hoppas det är den här hösten man kan vara gravid på riktigt...