• emis95

HJÄLP! Smärtsam herpes i underlivet.

Igår fick jag konstaterat att jag fått herpes i underlivet vilket gav mig total panik!
    Jag fick för ca en vecka sedan två blåsor som jag trodde var resultatet av mycket sex med min partner, mer sex än vanligt. Ni vet, lite skavsårsaktigt som det kan bli ibland. Men det blev värre och innan jag han komma till en läkare hade detta blossat ut något enormt. Jag har nu fullt utvecklad och brutal herpes i hela underlivet. Det är extremt smärtsamt. Jag har fått medicin utskriven men det tar ju 5-10 dagar innan utbrottet dämpas/försvinner. Mitt problem är att jag får så ont när jag ska duscha. Jag kan knappt torka mig ordentligt när jag kissat, än mindre kan jag tvätta såren ordentligt i mitt underliv.
    Ni som haft fullt utvecklad herpes, hur har ni gjort? Har ni bara bitit ihop och skrikgråtit er igenom duschen som jag gör? 
    Hjälp! 

• Svar på tråden HJÄLP! Smärtsam herpes i underlivet.
  • olof 45

Hoppas det där bara är första skovet då... Det ska väl vara den värsta?

• Kirenaj68
    emis95 skrev 2018-06-15 10:28:37 följande:
    Min nuvarande partner har inte könsherpes. Däremot lider han av minherpes ibland. Så förmodligen är det typ1 jag fått i underlivet, dvs munherpes i underlivet.
    Aha. Jag förstår. Hade han nyligen ett utbrott? Munsåret läker på 7-10 dagar. Det brukar sägas att när skorpan trillar av är man inte smittsam längre, men under vissa omständigheter kan man föra smittan vidare även om man inte har något utbrott, har jag läst. Hursomhelst. Tråkigt att du fick det. En klen tröst, men det primära utbrottet är oftast den kraftigaste. De efterkommande är mildare. 
  • Kirenaj68
    BossHoss skrev 2018-06-15 09:37:33 följande:
    Bara så du vet så behöver det inte vara könsherpes. Har du munsår och går ner på en tjej så kan hon få herpes i underlivet den gången men aldrig igen då det är munherpes men om smittan går från läppar till mus/kuk så får man munherpes på könet.

Alla har herpes i kroppen bara det att det ligger latent. Munherpes kan tex bryta ut vid stress, vet itne hur det är med könsherpes dock
    Du har naturligtvis rätt. Det kan vara munherpes hon har fått i underlivet.
  • emis95
    Kirenaj68 skrev 2018-06-15 12:30:43 följande:

Du har naturligtvis rätt. Det kan vara munherpes hon har fått i underlivet.

Det visade sig vara munherpes som satt sig i underlivet.
  • emis95
    Kirenaj68 skrev 2018-06-15 12:27:30 följande:

Aha. Jag förstår. Hade han nyligen ett utbrott? Munsåret läker på 7-10 dagar. Det brukar sägas att när skorpan trillar av är man inte smittsam längre, men under vissa omständigheter kan man föra smittan vidare även om man inte har något utbrott, har jag läst. Hursomhelst. Tråkigt att du fick det. En klen tröst, men det primära utbrottet är oftast den kraftigaste. De efterkommande är mildare. 

Nej han har ju inte haft det så det går tydligen att bli smittad ändå. Ja jag får innerligt hoppas på att det är så! ????
  • Tempus
    Salmiakk skrev 2018-06-13 20:22:06 följande:

Det finns ju smärtstillande mediciner, som Alvedon, ipren etc. Varför tar du inte såna?

Hjälper inte ett skit mot herpes i underlivet.. liksom.
  • Intenuintesåhär
    emis95 skrev 2018-06-14 23:42:12 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam om denna helvetessmärta! Är också nedbruten & har sjukat mig från jobb sedan det bröt ut. Försöker sitta mycket stilla & samlar definitivt kiss för stora lass. Kissar dock i duschen under kalt vatten nu. Lite bedövande effekt med kylan samtidigt som jag "späder" ut urinet. Dock smärtsamt ändå.

Får ringa imorgon & be om tips på gel/salva då & hoppas på att det blir bättre.

Får man fråga vilken typ du har & hur ofta du får skov?

Ja, gör det. Salvan kanske är fnuttig bedövning men den hjälper faktiskt. Just när du stryker på den så svider det som tusan, känns fruktansvärt, men sen blir det bättre rätt snabbt.

Jag har bara fått ett skov, läkaren sa att det troligen beror på att jag är gravid och då försvagas immunförsvaret. Jag har inte fått sedan dess och läkaren sa att det är möjligt att man inte får igen. Har tabletter på recept som ligger digitalt hos apoteket ifall jag skulle känna att det är på väg igen. Be din läkare om det också så slipper då hemska blåsor nästa gång.
  • BossHoss
    emis95 skrev 2018-06-15 16:24:12 följande:
    Det visade sig vara munherpes som satt sig i underlivet.
    Hoppas det går över, det gör vist ont som bara helvete.
    Och det sjuka är att om kiullen går ner och du får det i underlivet kan ditt underliv sedan ge det till killens penis så båda har munherpes i underliven ...

ont
  • emis95
    BossHoss skrev 2018-06-18 07:47:11 följande:

Hoppas det går över, det gör vist ont som bara helvete.

Och det sjuka är att om kiullen går ner och du får det i underlivet kan ditt underliv sedan ge det till killens penis så båda har munherpes i underliven ...

ont

Jo men oftast bara om vi har sex under tiden jag har utbrott vilket känns fysiskt omöjligt haha. Så att ha sex efter utbrott bör inte ge honom det på snoppen, han har ju som sagt redan viruset i kroppen sedan innan ??
  • BossHoss
    emis95 skrev 2018-06-18 15:00:14 följande:
    Jo men oftast bara om vi har sex under tiden jag har utbrott vilket känns fysiskt omöjligt haha. Så att ha sex efter utbrott bör inte ge honom det på snoppen, han har ju som sagt redan viruset i kroppen sedan innan ??
    Nej nej inte så jag menar

Dvs

Han har munsår...
    slickar dig vilket gör att du får bakterierna i musen, efter han slickat dig sätter han på dig och får då sina egna herpes bakterier på penis och får därav utslag där med..

Kolla om han har någon blåsa för det kan han ha utan att veta om det, vissa får vääääldigt snälla herpes utbrott medans andra har det för jävligt, som du har
  • emis95
    BossHoss skrev 2018-06-18 15:07:42 följande:

Nej nej inte så jag menar

Dvs

Han har munsår...

slickar dig vilket gör att du får bakterierna i musen, efter han slickat dig sätter han på dig och får då sina egna herpes bakterier på penis och får därav utslag där med..

Kolla om han har någon blåsa för det kan han ha utan att veta om det, vissa får vääääldigt snälla herpes utbrott medans andra har det för jävligt, som du har

Jaha du tänker så. Ja fast han lär ju aldrig få gå ner på mig med munsår vill jag lova. Men nu har vi förvisso bevisat att smittan kan ske även utan själva munsåret. Nej han har inga blåsor.
Svar på tråden HJÄLP! Smärtsam herpes i underlivet.