• Tiina87

Missbrukande sjuksköterska (kollega)

klyban skrev 2018-06-21 12:40:12 följande:

Läs om, läs rätt och återkom.

Just nu beter du dig som en idiot bara för jag inte använde rätt termer, men borde varit extremt uppenbart.

Och speciellt efter 3 ggr jag säger att du har fel i vad jag säger.

Dock inte en enda fråga, så detta ger jag dig äran för helt och hållet.

Spelar ingen roll eftersom det är det du skrivit.

Läs själv vad du har skrivit.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-21 14:50:12 följande:

Ja, lev i den illusionen.

klyban skrev 2018-06-20 16:30:55 följande:

Min erfarenhet är att de får en förskrivning på mig som patient, sen kan de bara tilldela den förskrivningen till mig och har jag m er ont så måste man söka en ny förskrivning av en läkare, en muntlig sådan har jag uppfattat den som.

Men omöjligt och veta om de gör förskrivningen för mig som patient, men vet de har ringt de ggr detta varit aktuellt.

klyban skrev 2018-06-21 06:12:17 följande:

Nej, säger jag igen, du har fel och du saknar tolkningsföreträde på vad jag skriver.

Det jag säger är att jag som patient och inlagd, får en förskrivning/ordination(eller vad du nu vill kalla det).

Och att denna kan inte ssk frångå, utan måste be om en utökad förskrivning/ordination om jag gjort slut på den första, och att detta är min personliga erfarenhet i hur man medicinerat min smärta när den är för hög.

Det vill säga att utökad förskrivna/ordination inte sker utan ett nytt samtal med en läkare  på avdelningen eller en jourläkare om det är på annan tid.

Även kan jag tänka mig att en förskrivning/ordination räcker för de flesta inlagda, men om man har större smärta så tas en ny kontakt.

Här är dett du har skrivit. Står tydligt att du tror att de har förskrivning(srätt) på dig som patient. Vilket de inte har!
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-21 18:19:34 följande:

Läs om läs rätt, innan du gör det så har du inget och säga.

Du fattar inte ens att vi pratar om exakt samma sak, bara en sådan sak verkar för svår för dig och överkomma.

Att ha förskrivningsrätt är inte samm sak som att en patient får ett recept. En patient får en recept på ett läkemedel (ex oxycontin) men har inte en förskrivning av oxycontin på sig.

Du har missförstå. Är väl bara att inse det istället för att fortsätta tro något som är fel?!
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-21 19:46:22 följande:

Jag har tolkningsföreträde på det jag säger, och jag erkänner med enkelhet att jag använt fel termer, men detta verkar helt flyga över ditt huvud.

Inte ens efter nu 4-5 ggr att upprepa samma sak, hur mår du egentligen som inte förstår en så enkel sak?

Fel termer? Nej, du har totalt missförstått vad de olika orden innebär.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-21 21:55:46 följande:

Nej, jag har rätt termer nu.

Ordination och utökad ordination som inlagd patient, och ej förskrivning.

Och att ssk får hålla sig inom de ramar de får av läkarens ordination.

Finns inget som heter utökad ordination.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-26 23:44:40 följande:

När man utökar den tidigare ordinationen till en med mer.

Nej. Ska man öka på ex smäetstillande så får man en ny ordination av läkaren. Finns inger som heter utökad ordination.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-27 22:53:34 följande:

Semantik, då den blir utökad, och säkert kan kallas för ny ordination också, och är utökad.

Nej, det är en helt ny ordination. Utökad ordination existerar inte.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-28 17:37:29 följande:

Som är utökad.

Nej. Du har ett ny ordination där styrkan är ändrad. U

"Utökad ordination" finns inte.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-28 17:43:45 följande:

Dock är den utökad från tidigare, och man har även sagt man får utöka ordinationen pga den var för låg.

Fortfarande; man får en NY ordination. Ingen utökad utan en HELT NY ordination.

Utökad ordination EXISTERAR INTE.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-06-29 16:38:40 följande:

Ja, som jag sa ny och utökad ordination, och så dom adresserade hela frågan inför mig.

Allt du försöker med är låggradig semantik, och du har egentligen ingen poäng till det jag säger.

Utan bara påpekar de små skillnaderna i tron det ska ge dig nått, allt kvarstår.

En låg ordination som senare blir utökad till en större ordination.

Är det svårt för dig att ta in att "utökad ordination" inte finns? Inte heller "låg ordination" eller för den delen "större ordination.

Man får en ordination av läkare. Antingen via ett recept (patient) eller via en läkemedelslista (ssk). Punkt.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-01 11:34:35 följande:

Ja, en utökad mot innan, och vad man kallade det.

Nej. Man får en NY ordination.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 00:58:24 följande:

Som jag sa, jag fick vad de sa, och en utökad.

Nej, du fick ett nytt recept med en ny ordination.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 13:13:34 följande:

Ja, och den kallade man för utökad.

Återigen; nej.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 13:13:34 följande:

Ja, och den kallade man för utökad.

Återigen; nej.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 15:21:52 följande:

Och åter igen så kallade man det så, visst är detta roligt :)

DU som patient har INTE fått en utäkad ordination. Det är INGET DU SOM PATIENT kan få, ergo det finns inte. Är det svårt att förstå?
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 21:39:48 följande:

Jo, flera ggr har jag fått utökad ordination, då den tidigare inte räckte till.

Nej. Du har däremot fått ett nytt recept med en ny ordination.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 22:10:03 följande:

Utökat mot innan.

Inte för dig.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 22:39:51 följande:

Jo, då det jag hade fått ordinerat var slut, och behövde en utökning som jag också fick.

Nytt recept. Är det samma läkemedel/styrka så fick du en förnynig av receptet alt ett nytt recept.
  • Tiina87
    klyban skrev 2018-07-02 23:03:47 följande:

Ja, en utökat ordination, väldigt enkelt och tydligt.

Och att den mängd smärtmedicin jag fick var tvungen att utökas då den tog slut.

Ett nytt recept alt en förnyelse.

Utökad? NEJ.
Svar på tråden Missbrukande sjuksköterska (kollega)