klyban skrev 2018-06-21 14:50:12 följande:
Ja, lev i den illusionen.
klyban skrev 2018-06-20 16:30:55 följande:
Min erfarenhet är att de får en förskrivning på mig som patient, sen kan de bara tilldela den förskrivningen till mig och har jag m er ont så måste man söka en ny förskrivning av en läkare, en muntlig sådan har jag uppfattat den som.
Men omöjligt och veta om de gör förskrivningen för mig som patient, men vet de har ringt de ggr detta varit aktuellt.
klyban skrev 2018-06-21 06:12:17 följande:
Nej, säger jag igen, du har fel och du saknar tolkningsföreträde på vad jag skriver.
Det jag säger är att jag som patient och inlagd, får en förskrivning/ordination(eller vad du nu vill kalla det).
Och att denna kan inte ssk frångå, utan måste be om en utökad förskrivning/ordination om jag gjort slut på den första, och att detta är min personliga erfarenhet i hur man medicinerat min smärta när den är för hög.
Det vill säga att utökad förskrivna/ordination inte sker utan ett nytt samtal med en läkare på avdelningen eller en jourläkare om det är på annan tid.
Även kan jag tänka mig att en förskrivning/ordination räcker för de flesta inlagda, men om man har större smärta så tas en ny kontakt.
Här är dett du har skrivit. Står tydligt att du tror att de har förskrivning(srätt) på dig som patient. Vilket de inte har!