• Äldre 13 Jun 19:40
    3184 visningar
    8 svar
    8
    3184

    Rensa efter sitt ex

    Hejsan alla familjelivare! Vänder mig hit för att finna någon form utav styrka...
    Kort förklarat så har ett förhållande på ca: 7 år nyligen tagit slut, och den obligatoriska rensningen utav sitt tidigare liv har startat. Men insett att detta är svårare en väntat, Som tillfällena då du hittar någon gammal kärleksförklaring från ditt ex, som helt enkelt får en att bryta ihop där och då.. Så min fråga till er mina kamrater , är....... Hur har ni tacklat/tacklar dessa jobbiga situationer ? Var finner ni styrkan att forsätta rensa och inte stanna upp och bryta ihop varje gång ? Tack på förhand..
  • Svar på tråden Rensa efter sitt ex
  • Äldre 13 Jun 20:11
    #1

    Varför är det så fel att bryta ihop då? Det är ju ett led i läkningen, för 7 år är inget man bara kastar bort hur lätt som helst.

  • Äldre 13 Jun 20:21
    #2

    Absolut är det ju inget fel i att bryta ihop men, efter så många försök är det ohållbart och man önskar bara få det gjort.. För att faktiskt kunna se frammåt.

  • Äldre 13 Jun 20:39
    #3

    Är uppbrotten färskt? Då kanske det är lite för tidigt att gå igenom allt. Ett uppbrott innebär ju en sorgeprocess rätt likt det man går igenom när någon nära anhörig eller vän avlidit. En sorgeprocess har ju sina faser och man måste igenom dem för att kunna gå vidare.

  • Äldre 13 Jun 20:54
    #4

    Tack för svar! ja relativt det är väl ca:  1-1,5 månad sedan.. Känns bara som att det inte spelar någon roll utan kommer ändå dras ner som man gör i skiten..  :/

  • Anonym (Sju år)
    Äldre 13 Jun 21:04
    #5

    För mig tog det fem år innan jag var klar. När jag flyttade och hade en ny pojkvän då så slängde jag en påse prinskorv och köttbullar ur frysen, den sista julmaten vi ät tillsammans

  • Äldre 13 Jun 21:25
    #6

    oj. okej...  Då är det en långdragen process :/

  • Anonym (Bort)
    Äldre 14 Jun 00:35
    #7

    Oj, jag har aldrig brutit ihop av att hitta saker från nåt ex. Min reaktion är snarare att jag blir äcklad och slänger skiten direkt, oavsett hur bra relationen var.

  • Anonym (D)
    Äldre 14 Jun 00:51
    #8

    Jag hade bara låtit allt vara tills den dagen då svaret av bad jag ska göra av allt kom av sig självt. Den dagen är du då alltså redo. För då har du kommit över honom.

    Det brukar dock ske i samband med att man fått ett avslut.

    I detta läge låter det inte som att du har fått ett avslut. Hur det avslut ser ut eller när det sker kommer du veta då det händer. Och det kommer kännas jävligt bra troligtvis.

Svar på tråden Rensa efter sitt ex