Min man vill separera! Vad gör man?
I förrgår på morgonen kom min man med världens käftsmäll. Han har inga romantiska känslor kvar. Han älskar mig inte mer än att jag är mamma till våra 3 barn. Vi är kompisar. Rumskamrater. Han är inte lycklig. Jag ger honom inte den bekräftelsen, den närhet och ömhet han vill ha. Jag är inte uppväxt med ord som: jag älskar dig. Jag är stolt över dig. Va duktig du är. Tack för allt du gör. Under min uppväxt så var det förstått ändå. Han behövde visst höra dessa orden oftare. För mig är det svårt. Onaturligt. Till barnen är det naturligt. För dom måste höra det för dom vet inte det annars. Nu i efterhand så är det såklart självklart för mig att vi vuxna också behöver höra det mer än ibland. Iaf min man. Jag var lycklig.
Han vill iaf att vi ska gå i parterapi som en sista chans. Det går jag med på. Det finns hopp!
Den dagen var jag inte människa. Jag tog en sjukdag ifrån mitt jobb. Jag kunde inte fokusera. Jag har tydligen äktenskapsproblem. Min man älskar inte mig längre.
Igår under dagen bad jag honom att fundera på vad han vill ha mer ifrån mig. Vad han saknar. Något jag kan göra liksom för att han ska återfå nån känsla igen.
På kvällen kom han. Ytterligare en käftsmäll. Men denna var så hård så jag trodde att jag aldrig skulle komma upp. Jag vill separera. Eeeh... men va hände med ?parterapi? ge det en sista chans. Ge MIG en sista chans. Jag ville dö. Jag vill fortfarande dö. Han har pratat, nästan förlöjligat sina singelkollegor som flörtar med de nyanställda kvinnorna. Nu i efterhand verkar det som att det var avundsjuka. Han vill ha en kärlek med mer gemensamma intressen. För vi har inge direkta gemensamma intressen. Aldrig haft. Har fungerat i 11 år som par och 8 är som gifta. Jag har varit lycklig. Vi kompletterade varann ändå.
Så. Vad gör jag nu. Kämpar och slåss för kärleken fastän han har gett upp. Bestämt sig för att han inte vill hitta den igen. Ska jag flytta? Jag har inga sparade pengar. Jag står inte i någon bostadskö. Ska jag bita ihop och bo här för barnens skull? Hur ska vi berätta för dom? Han ville hålla våra relationsproblem hemligt. Iaf under ?parterapi-perioden? jag har inte sagt något till någon. Jag vill. Jag vill skrika ut till alla att jag är förbannad, ledsen, sårad och besviken. Kanske därför jag skriver en bibel här inne. Nu är det ute. Men jag mår inte bättre... vad ska jag göra?? Jag har ingen att prata med. Jag vill ha en kram av min man. Oh nej just det. Han vill skiljas.