• XEmmabus

Ojämn bodelning?

Hej TS

Vet inte om du fortfarande orkar läsa din tråd när det är så mycket tjafs.

Vill bara flika in när du gör dina beräkningar att det är nuvarande värde som räknas. Vad det är värt idag.

Således brukar möbler osv gå ner i pris, men kanske boendet har ökat i värde.

Försök hitta på blocket, tradera osv vad dagsaktuellt pris är. Kan tänka mig att din sambo kommer att protestera om du räknar nypriset på hans högtalare. Elektronik är ju något som brukar minska kraftigt i värde bara på något år. Kom ihåg att värdet är vad man kan sälja det för på marknaden även om många ting har ett stort affektionsvärde.

• XEmmabus
    Anonym (Hifi) skrev 2018-06-28 22:46:06 följande:

Hifi-prylar av hög kvalite minskar inte alls i värde på samma sätt som en tv eller dator.

Jag hade själv en bodelning som innebar att jag tog _alla_ möbler och exet behöll högtalarna (övriga stereodelar hade han köpt innan vi gifte oss). Om ts går back om man bara räknar in det som köptes sedan de flyttade ihop ska mannen kompensera henne med pengar eller möbler av ett värde så båda är nöjda.

Har inte utgivit mig för att vara expert på vad högtalare kostar. Ville uppmärksamma TS om att det är dagsaktuellt värde som gäller. Sedan har jag svårt att tro att högtalarna inte minskar i pris. Vi vet ju inte heller när de är inköpta. Men det var inte min poäng med mitt inlägg.
Svar på tråden Ojämn bodelning?