Inlägg från: Anonym (Jagge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jagge)

Vilket parti tänker du rösta på?

Tycker du borde sätta in en "Övriga:" så att man kan specifiera vilket parti.

Direktdemokraterna är något jag funderar kring.

• Anonym (Jagge)
    Aniiee skrev 2018-06-27 01:43:21 följande:

Förmodligen Piratpartiet.

Fria nätet är ändå borta... ingen idé.
  • Anonym (Jagge)
    Aniiee skrev 2018-06-27 02:09:24 följande:
    Om man har den synen på livet så har man missat poängen.
    Det är redan borta i EU och Sverige har redan gått för långt, för få bryr sig om det.

Dessutom så vill inte piratpartiet minska på invandringen vilket är absurt.
  • Anonym (Jagge)
    Aniiee skrev 2018-06-28 11:01:03 följande:
    Varför ska du rösta på Direktdemokraterna? Vad ska din ynka röst göra?

Hör du inte själv hur du låter, Jagge?
    Precis samma princip som du tänker angående piratpartiet, bara att Direktdemokraterna faktiskt har en politik som drivs av direkta val av dig och därav en chans att bli större, vilket piratpartiet inte har. 

Jag förstår vad du menar, men du missar varför jag säger det. 

Jag hör hur jag låter och ser inget fel med mitt resonemang.
    Du tycker att din röst på Piratpartiet ska vara prioriterat och nödvändigt men jag anser inte att Partiet kommer kunna göra betydliga förändringar för just de punkter jag anser viktiga dessutom har inte Piratpartiet tagit ställning i många viktiga frågor som är kritiska nu och eller så har de gått emot vad jag tycker. 

Kan du nu förklara varför du tänker rösta på Piratpartiet?
    Har du funderat kring invandring?
    Tycker du att det är viktigt? 

I så fall anser du att Piratpartiet för en bra politik på den punkten? 
    Jag förstår poängen i frågorna kring nätneutralitet och dylikt och jag håller med.. hade röstat på partiet om jag ansåg att partiet har en chans och inte går emot viktiga ställningar inför Invandring och dylikt.

Förklara gärna varför du har tagit din ställning.
  • Anonym (Jagge)
    Aniiee skrev 2018-06-28 19:11:01 följande:
    För det första har jag inte sagt att jag kommer rösta på piratpartiet. Jag sa att jag FÖRMODLIGEN kommer rösta på piratpartiet. OM jag nu röstar över huvud taget. Och din röst på direktdemokraterna kommer inte spela mer roll än än min eventuella röst på piratpartiet. eller tvärt om. 

Men du vet, annars besarar du ju själv din frågeställning där. Du tycker inte att Piratpartiet är något för dig för de prioritetat inte något som du tycker är viktigt, så min anledning måste ju i gengäld vara att jag tycker att det de prioriterar är viktigt, eller hur? Enkel logik som du dessutom visar prov på själv.

Kan du inte bestämma dig för om du ska posta anonymt eller inte, för resten?
    Men andra ord så ger du inget svar på varför de förmodligen kommer få din röst, tack då vet man det.

Spelar det någon roll om jag postar anonymt eller inte?
Svar på tråden Vilket parti tänker du rösta på?