• emmzan

Få bort katterna från tomten??

Hejsan!

Vi flyttade in i vårt lilla hus i höstas, trivs jättebra förutom ett "litet" problem...grannens KATTER!
    Dom går och pissar överallt...en dag när vi bar in varor från bilen efter att ha varit och handlat lämnades bagageluckan till bilen öppen ca: 2 minuter..under den tiden hann en av katterna in i bilen och pissa..mm..luktar JÄTTEGOTT i våran fina bil nu..
    Sen så slinker dom in under vårt hus och pinkar överallt så nu börjar tillochmed den stanken att ta sig in i vår hall..!!!!

Känns trist att man inte törs ha barnvagnen ute på altanen, och hur ska det bli med stolsdynor och sånt till sommaren...?

Någon som vet om det finns något man kan göra för att hålla katterna borta från tomten?

Jag är ingen katthatare, har haft flera själv...dock innekatter...

Snälla, hjääälp oss!!!!!

Kram /emma

• Svar på tråden Få bort katterna från tomten??
  • Dobby

Kan man inte spraya "Fy spray" lite varstans?

• emmzan

Dobby: Vad är det för spray??

• TheBlueRose

Svart & vitpeppar..det funkar då här på min tomt

• Pokergirl

Det ska finnas ett medel på granngården som man strör ut som håller katterna på avstånd.

• Dobby

Jag har sett det i djuraffärer, sånt som katter inte ska gilla tydligen. Ättika är ett annat tips.

• kidA

jag tycker du ska säga till grannen. man får ha katter ute men inte om de påverkar omgivningen så pass att de förstör egendom liksom.. vilket de ju gör när de kissar inne hos er o i er bil. säg till grannen och funkar inte det så måste det väl finnas ngnstans att ringa? ngn bostadsförening eller ngt?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • näbben

"Stain &Odor Remover" från Gibbon ab heter en spray jag köpte är vår katt hade skapat en olycka i vår nya bilbarnstol.

FUNKAR FAKTISKT!!!

Luktar inte längre trots att barnstolen stog inplastad i ca 2 månader innan vi gjorde något åt det. Kostar ca 50 kr för 360 ml men värt varenda krona!

Vet dock inte vad du kan göra åt katterna som redan är där. Oika metoder funkar olika för olika flk (katter). Citrusfruktskal kan funka i tillägg till det som nämnts ovan.

Lycka till!

• imp

säg till grannen att få kolla var han har sina katter o upplys han om lagen om till syn om hundar o katter.

har man katt får man ju hålla reda på var den är o vad den gör.

Svar på tråden Få bort katterna från tomten??