Spermietest i Riga
Jag har precis haft oturen att drabbas av mitt fjärde missfall. Har läst lite på nätet och här om olika orsaker till missfall och stötte då på att man kan göra ett särskilt spermietest i Riga för att upptäcka DNA fel. Testet finns inte i Sverige såsom jag förstått det? Ni som gjort testet, vilken klinik har ni vänt er till?
Min man gjorde testet där efter att vi hade fått 5 missfall och jag hade innan dess också fått immunutredning i Aten och behandling med Trombyl, Fragmin, kortison och Intralipid men ändå missfall (nr 5).
Sperm dna fragmentationstestet är mycket bättre än alla Svenska spermatest för även spermier som ser normala ut i mikroskop kan ha Dna-fel eller Fragmentationsfel och inga svenska tester kan testa för det.
Så maila Avaclinic och res dit och ta testet, det rekommenderar jag absolut ! Flyget till Riga tar 1 timme från Arlanda och det finns också båt dit. Avaclinic ligger på 10 min promenadavstånd från båtterminalen i Riga.
Jag rekommenderar deras Koordinator Veronika, hon svarar snabbt på alla frågor.Jag gick in på klinikens hemsida en vardag och började chatta med henne. Sen fortsatte vi kontakten via mail.
Klicka på mitt blåmarkerade namn för att läsa hela vår historia ! Hör av dig om du har fler frågor.