• Lycklig37

37 år vill bli gravid

Jag är 37 år och jag och min man planerar att bli gravida. Jag är inne på 4e försöket. Väldigt spännande. Har ägglossning någon gång nu dessa dagar. Någon mer som är i min ålder som plussat eller som planerar att bli gravida?

• Svar på tråden 37 år vill bli gravid
  • Fosse
    Lycklig37 skrev 2018-06-16 09:15:00 följande:

Jag är 37 år och jag och min man planerar att bli gravida. Jag är inne på 4e försöket. Väldigt spännande. Har ägglossning någon gång nu dessa dagar. Någon mer som är i min ålder som plussat eller som planerar att bli gravida?

Är 38 och hoppas på en trea!

Hade min första ÄL, efter två missfall på raken, i förra veckan så hoppas på ett plus nästa vecka och en klistrig livmoder...
  • Lycklig37
    Fosse skrev 2018-06-16 09:47:07 följande:

Är 38 och hoppas på en trea!

Hade min första ÄL, efter två missfall på raken, i förra veckan så hoppas på ett plus nästa vecka och en klistrig livmoder...

Så spännande jag har min ägglossning nu så hoppas verkligen det tar sig denna gången????
  • Lycklig37

[quote=78801585][quote-nick]Lycklig37 skrev 2018-06-16 10:06:56 följande:[/quote-nick]Så spännande jag har min ägglossning nu så hoppas verkligen det tar sig denna gången.

• Lycklig37

Nu är tiden för ägglossning över nu är det den där väntan. Ska försöka att inte känna efter. Det är lätt att inbilla sig olika symtomer. Men jag känner att det maler och bubblar. Det kan ju vara vad som helst. Jag hoppas det tagit sig denna gången. Jag och min man väntar med spänning. Är i vecka 2 enligt kalendern då är det tyst det är i vecka 4 män kan börja känna illamående och olika symptom men det är inte säkert att man får några symtom. Håller tummarna nu.

• babytjejen

Är 38, snart 39....hade ett missfall i april efter 3års försök till graviditet. Väntar på äl o tredje försöket efter det...har en dotter sedan innan...

• Lycklig37
    babytjejen skrev 2018-06-20 09:42:15 följande:

Är 38, snart 39....hade ett missfall i april efter 3års försök till graviditet. Väntar på äl o tredje försöket efter det...har en dotter sedan innan...

Beklagar missfallet. Håller tummarna på att det blir ett pluss denna gång.
  • babytjejen
    Lycklig37 skrev 2018-06-20 19:41:49 följande:

Beklagar missfallet. Håller tummarna på att det blir ett pluss denna gång.

Tackar ....ja,jag hoppas verkligen på ett plus denna månad. Innan vi plussade då hade man i princip accepterat att det inte blir fler eftersom det tog så länge. Nu känns det jättejobbigt...tänk om jag hinner bli för gammal o det inte blir några fler barn, får en knut i magen när tag tänker på det...
  • Lycklig37
    babytjejen skrev 2018-06-20 21:37:17 följande:

Tackar ....ja,jag hoppas verkligen på ett plus denna månad. Innan vi plussade då hade man i princip accepterat att det inte blir fler eftersom det tog så länge. Nu känns det jättejobbigt...tänk om jag hinner bli för gammal o det inte blir några fler barn, får en knut i magen när tag tänker på det...

Finns kvinnor som får barn tills de är upp mot 47 år gamla. Allt handlar om att man fortfarande har ägglossning och är frisk.så oroa dig inte.
  • babytjejen
    Lycklig37 skrev 2018-06-21 12:01:10 följande:

Finns kvinnor som får barn tills de är upp mot 47 år gamla. Allt handlar om att man fortfarande har ägglossning och är frisk.så oroa dig inte.

Ja,jag hoppas att det är ett bra tecken att jag har väldigt regelbunden cykel...återhämtade mig fort efter missfallet oxå så hoppas det innebär att kroppen fortfarande är någorlunda fertil. Har oxå gått ner ca 20kg sedan i januari...
Svar på tråden 37 år vill bli gravid