• Jejje93

VECKOINDIKATOR.

Om fostret dör i magen, sjunker det på veckoindikator då? Veckorna tänker jag.
    Eller är det lönlöst att hålla på med dom där testerna för att lugna sig.

• Svar på tråden VECKOINDIKATOR.
  • IceKitten

De sjunker/avstannar när HCG avstannar i kroppen. Dock slutar inte kroppen att producera hcg med en gång vid MA.

• InaLo

Det är lönlöst. Jag fick i v 4+1, +3v och sedan 7+1, 2-3v jag fick såklart panik men en frisk dotter fick jag. Denna gången tog jag ett digitalt och valde sedan att inte testa mer. Man kan ändå inget göra så försök att istället njuta av att du just nu är gravid.

P.s grattis till graviditeten.

• Jejje93
    InaLo skrev 2018-06-16 17:16:59 följande:

Det är lönlöst. Jag fick i v 4+1, +3v och sedan 7+1, 2-3v jag fick såklart panik men en frisk dotter fick jag. Denna gången tog jag ett digitalt och valde sedan att inte testa mer. Man kan ändå inget göra så försök att istället njuta av att du just nu är gravid.

P.s grattis till graviditeten.

Jag är i vecka 10+2 nu ich visat 3+ sen vecka 5+0. I vecka 6+0 såg jag hjärtat picka på VUL. Men jag har inte haft några direkta symptom förutom illamående och trötthet. Nu bara trötthet och känslig för lukter ibland, samt hungrig ganska ofta.
    Men inge ont i brösten eller yr... sånt som känns mer som regel än undantag i graviditet. :(
  • IceKitten
    Jejje93 skrev 2018-06-16 17:31:16 följande:

Jag är i vecka 10+2 nu ich visat 3+ sen vecka 5+0. I vecka 6+0 såg jag hjärtat picka på VUL. Men jag har inte haft några direkta symptom förutom illamående och trötthet. Nu bara trötthet och känslig för lukter ibland, samt hungrig ganska ofta.

Men inge ont i brösten eller yr... sånt som känns mer som regel än undantag i graviditet. :(

Jag är i vecka 27. Har aldrig känt någonting förutom trötthet. Inget illamående, yrhet osv.

Symtomerna betyder ingenting. Dessutom finns det något som kallas spökveckorna, börjar ofta kring vecka 10, då alla symtom försvinner.

Har du sett hjärtat slå så är riskerna för missfall väldigt små. Dock bör du sluta testa dig så HCG (som mäts av graviditetstest) slutas produceras runt vecka 12.
  • InaLo
    Jejje93 skrev 2018-06-16 17:31:16 följande:

Jag tänker bara att 3+ säger inget om du är i v 11 nu. Får du + 3 så betyder det inte att du inte fått MA. Har du inte möjlighet att boka privat ultraljud i stället. Eller har du inte kub snart?

Veckoindikatorn säger inget om hur det står till hos dig. Bara slöseri med pengar.
  • Jejje93
    InaLo skrev 2018-06-16 17:57:49 följande:
    Jag tänker bara att 3+ säger inget om du är i v 11 nu. Får du + 3 så betyder det inte att du inte fått MA. Har du inte möjlighet att boka privat ultraljud i stället. Eller har du inte kub snart?

Veckoindikatorn säger inget om hur det står till hos dig. Bara slöseri med pengar.
    Jag har inte tänkt göra kub då det ej är gratis här. Jag är 24 år. Jag vet ju att oftast kommer ett MA ut innan 13+0... och egentligen kn jag inte göra så mycket.
    Jag kommer ändå inte vilja försöka få fler barn just nu
    Om jag skulle få missfall.. är bara en oro liksom. Även om jag tog VUL imorgon skulle jg va rädd att den var död dagen efter. Typ.
  • Jejje93
    IceKitten skrev 2018-06-16 17:53:08 följande:
    Jag är i vecka 27. Har aldrig känt någonting förutom trötthet. Inget illamående, yrhet osv.

Symtomerna betyder ingenting. Dessutom finns det något som kallas spökveckorna, börjar ofta kring vecka 10, då alla symtom försvinner.

Har du sett hjärtat slå så är riskerna för missfall väldigt små. Dock bör du sluta testa dig så HCG (som mäts av graviditetstest) slutas produceras runt vecka 12.
    Tack för svaret. Känns skönt att höra. :)
    Jag har även haft som huggande känslor i underlivet haha. I livmoderhalstappen typ. Och sen har jag jävligt ont i bäckenet. Som att det sk gå sönder typ.
Svar på tråden VECKOINDIKATOR.