• Veronica161921

BH storlekar fattar ej?? Hjälp!

Hejsan jag har storlek 75a passar jätte bra MEN jag måste alltid sätta på bh förlängare för att annars får jag ej blats i bhn och det skaver.
    Vill i stort sätt ha en bh med längre band runt om i midjan!

Så är det 80a man går efter eller 75b?
    Jag fattar ingenting!

• Svar på tråden BH storlekar fattar ej?? Hjälp!
  • riboflavin

Du ska ha ett längre band, exempelvis 80 eller 85 för att slippa förlängare. När bandet blir längre ska kupstorleken minska så börja med att prova en 80AA. Gå till en butik som hjälper dig mäta ordentligt så att du verkligen får rätt storlek. Vissa är helt ute och cyklar när de köper BH.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • GAndrea

Siffrorna (alltså 75) är hur många cm du har runt dig under bysten och bokstäverna är hur stor kupan är.

I en 75B kommer du alltså fortfarande behöva förlängningen och kupan kommer glappa. 80a kommer passa runt om men kan hända att kupan där också är för stor så jag håller med ovanstående att kika på en 80AA. Och prata med säljaren i butiken, de har ofta jättebra kunskap om storlekar men även vilken modell som passar dig.

• GAndrea
    GAndrea skrev 2018-06-17 07:49:01 följande:

Siffrorna (alltså 75) är hur många cm du har runt dig under bysten och bokstäverna är hur stor kupan är.

I en 75B kommer du alltså fortfarande behöva förlängningen och kupan kommer glappa. 80a kommer passa runt om men kan hända att kupan där också är för stor så jag håller med ovanstående att kika på en 80AA. Och prata med säljaren i butiken, de har ofta jättebra kunskap om storlekar men även vilken modell som passar dig.

Tillägg: behöver inte gå till en exklusiv underklädersaffär. Lindex och Kappahl har också kunnig personal t.ex
Svar på tråden BH storlekar fattar ej?? Hjälp!