Inlägg från: Anonym (anneli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anneli)

Knubbig 7-åring

EmberEyes skrev 2018-06-18 07:03:06 följande:
    Men nu ljuger du. Vaddå inte hälsosamt för någon att väga över medel?

En medelvikt är precis exakt vad det låter som: en medel-vikt! Det betyder att det kommer finnas precis lika många kilon på folket som ligger över medel-nivån och kilon på folket som ligger under medel-nivån.
    Beroende på urvalet av personer som deltagit för att få fram medel-vikten så kan medel-värdet både ligga dödligt lågt, dödligt högt, eller var som helst mitt emellan.
    Ursäkta att jag lägger mig i men TS kallar sin 7-åring "knubbig" och det ska INGEN 7-åring behöva vara. Varje överviktigt barn blir en dito vuxen. Oavsett kurvor hos BVC eller vad man nu mäter efter och analyser, tycker och menar så ska INGEN 7-åring vara "knubbig". Inget så litet barn ska ha problem att hitta badkläder som täcker en stor mage utan så små barn ska leka på stranden, springa runt, skratta och ha kul i solen........INTE  sitta på filten och äta.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Mm) skrev 2018-06-18 09:04:09 följande:

Ett barn KAN vara för kraftigt för sin ålder. Det kallas fetma. Det betyder inte att TS förespråkar kroppshets utan att man vill att barnet ska leva ett sunt liv. Det handlar inte om att vilja ha ett trådsmalt barn utan att vilja att ens barn är hälsosamt. Sedan beror det ju på vad som anses som knubbigt. Är det fetma eller bara lite övervikt? Vissa människor är kraftigare byggda än andra, så är det. Jag kan till exempel inte bli jättesmal, min kropp är byggd på ett kraftigt sätt.

Ett barn ska väl inte ha övervikt ÖHT? Liksom VARFÖR? Man kan inte jämföra barn med vuxna och prata om liksom "trivselkilon" typ för barn växer varje dag. De överflödiga fettceller ett barn lägger på sig får de behålla hela livet! Många föräldrar tycker kanske att det inte är ngn big deal för de är feta själva och trivs med det MEN jag tycker det ideala är att barnen ska få en chans att välja. Småbarn ska inte behöva fundera på att hitta kläder som döljer överflödskilon. Det är så sorgligt.
  • Anonym (anneli)
    Anonym (Mm) skrev 2018-06-18 10:26:00 följande:
    Men det handlar ju kanske inte om en utseendehets utan snarare hälsa. Det är inte hur övervikten påverkar det yttre utan hur det påverkar det inre så som organ och dylikt.
    Självklart handlar det om hälsan. När man håller sitt barn i god form så bäddar man för en god framtid. Att jag nämner kläder är för att TS stackars dotter inte vill visa sig i bikini pga magen. Sorgligt.
Svar på tråden Knubbig 7-åring