• Anonym (Precis börjat försöka)

    Gravidsymtom?

    Hej! Jag har aldrig använt någon app eller så där man mäter temp.

    Jag är helt 100 på att jag haft äl då jag känner av den väldigt mycket.

    Igår ( bim-5) började jag känna mej lite febrig på jobbet. När jag väl var hemma tänkte jag inte mer på det utan gick och la mej i sängen. Där kände jag att jag fryser och sen blir varm. Ja ni vet hur de känns när man har feber.

    Jag vet om att jag är en lågtempare i vanliga fall (36,1) så jag bestämde mej för att ta tempen idag på morgonen (bim-4) vilket visade att jag hade 36,9.

    Är det ett tidigt grav tecken? Har nämligen inga andra symtom?

    Vi har precis börjat försöka, så man sitter ju på FL här och kollar symtom hela nätterna, man blir vell snart skengravif istället ;) haha!

  • Svar på tråden Gravidsymtom?
  • Anonym (M)

    Finns absolut inget som heter lågtempare.

    En förhöjd kroppstemp kan vara tecken på graviditet ja! Och känslan av frossa också.

  • JLES

    Kände mig ofta febrig utan att ha feber i början av grav. Jag plussade på BIM-6. Min temp ligger på cirka 37-37.4 nu men kunde bli så hög som 37.7 i de tidiga veckorna. Som ogravid ligger jag strax under 37 eller precis på. Vet inte varför men jag var aldrig sjuk iallafall. :)

  • Anonym (Precis börjat försöka)

    JLES: Hade du några andra symtom så tidigt?

  • JLES
    Anonym (Precis börjat försöka) skrev 2018-06-17 13:51:49 följande:

    JLES: Hade du några andra symtom så tidigt?


    Väldigt ömma bröst som startade några dagar efter ÄL. :) Men det var typ allt! Hade knappt några symtom alls första trimestern (eller andra, haha).
  • Anonym (A)

    Temperaturen är ju förhöjd efter äl fram till mens oavsett om man är gravid eller inte... Det är om temperaturen fortsätter att vara hög när mensen blivit sen det kan vara ett tecken.

Svar på tråden Gravidsymtom?