• Anonym (Ts)

Varför finns arbetsförmedlingen egentligen?

Ja varför finns den ? Till ingen nytta. Dom kan inte hjälpa till med jobb, det får man söka och fixa själv. Det enda dom möjligtvis kan hjälpa till med är bidrag om man fixat praktik på egen hand. Har förstått det som att förr hade folk mer nytta av arbetsförmedlingen, då gjorde dom som namnet lyder : förmedlade jobb till folk. Men nu 2018 är AF totalt meningslöst och till ingen nytta. Så frågan kvarstår hur länge är det tänkt att AF ska finnas kvar?

• Svar på tråden Varför finns arbetsförmedlingen egentligen?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Helen) skrev 2018-06-17 14:34:20 följande:

Håller med! Några jobb får man absolut inte, de borde byta namn till ngt lämpligare ger ju en falsk bild av vad de faktiskt är!

Eller hur. Typ : bidragvidpraktik kontoret.
  • Anonym (Ts)
    Salmiakk skrev 2018-06-17 15:02:21 följande:

Se på AF som en IKEA-möbel, dom ger dig verktyg att söka jobb med, men du får själv sätta ihop allt för att det ska bli en färdig produkt (jobb).

AF ger inte ens verktyg. Alla "verktyg" man behöver kan man lätt få genom Internet numera. Totalt meningslöst och gammaldags med AF
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Meme) skrev 2018-06-17 15:07:54 följande:

En förlegad institution som endast verkar som polis/kontrollorgan för a-kassa, förnedrande för människor, högutbildade som precis blivit arbetslösa får gå i samma grupper som långtidsarbetslösa... helt värdelöst, privatisera så att de verkligen gör sitt jobb= ge SERVICE till arbetssökande genom att förmedla jobb!

Håller med. AF lär logiskt sett inte finnas så länge till
  • Anonym (Ts)
    Glinda från Oz skrev 2018-06-17 15:24:47 följande:

Arbetsförmedlingen är ett missvisande namn bara, det är en kontrollmyndighet som kollar att du har sökt tillräckligt med jobb för att få bidrag.

Det visar bara på hur mycket tiderna har förändras, förr kunde dom hjälpa till med jobb.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (.) skrev 2018-06-17 16:50:14 följande:

Arbetsförnedringen som den kallas är till för att ge människor ångest och mindrevärdeskomplex. Alternativt ge människor grövre ångest än de redan har. Det är deras direkta funktion.

Men så blir det när man rösta på luciferianska satanister som älskar plåga sin befolkning. Satan lever på ångest.

Fortsätter ni rösta på luciferianer får era barn det samhället ni förtjänar.

Precis. Inte rösta på socialdemokraterna eller moderaterna
  • Anonym (Ts)
    Anonym (.) skrev 2018-06-17 16:52:42 följande:

Du får enligt lag inte ens ta 2 veckors semester utomlands enligt AF.

Dessutom är a-kassan runt 12000kr idagsläget. På 80 och 90 -talet fick man 10.000 kr. Då kostade en lägenhet 30.000kr, en biobiljett kostade 15 kr, en köttmåltid på finresturang kostade 90 kr.

Medborgarna i Sverige är sådana idioter att de bara böjt till röven så blir de analt knullade. Äckligt.

Alla myndigheter kräver ju dessutom att man är inskriven på AF.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (tt) skrev 2018-06-17 18:12:02 följande:

För mig har Arbetsförmedlingen ändå varit väldigt behjälplig i mycket. Fått jobb via praktiker, blivit matchad på jobb när arbetsgivare söker direkt via dom etc. Vet inte riktigt vilken annan organisation som skulle göra vad de gör. Nej, de kan oftast inte ge folk jobb men det finns mycket som de faktiskt kan göra. Speciellt för folk som har svårt att komma in på arbetsmarknaden.

Dom kan inte göra något för mig iallafall. Jag har jätte svårt att komma in på arbetsmarknaden men dom säger att jag får söka jobb och praktik själv..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Me) skrev 2018-06-17 19:49:22 följande:

Förmedling. De förmedlar jobb. Du får själv söka dem. Tror du att det bara är att gå dit och få ett? Jösses, dagens ungdom.

Nej dom förmedlar inte jobb. Förr gjorde dom men inte 2018. Det är en gammeldags myndighet som inte gör någon nytta eller syfte längre
  • Anonym (Ts)
    Annita skrev 2018-06-17 21:15:29 följande:

Men du har inte svarat på mitt inlägg. Jag tycker att AF har både syfte och gör nytta i samhället som det ser ut 2018. Argumentera gärna kring mitt inlägg, vill gärna höra hur du tänker kring det. Eller var jag lite för konstruktiv och nyanserad, kanske...?

Man får inga jobb , dom kan inte förmedla jobb allra minst till dom som saknar utbildning.
Svar på tråden Varför finns arbetsförmedlingen egentligen?